Časnik Finance s portalom IKT predstavlja dobre prakse podjetij na področju B2B e-commerce poslovanja in podeljuje priznanje za najboljši B2B e-commerce projekt. Prijavite se na razpis!

SMK: zakaj so starejši nad 50 let najboljše stranke

Avtor
avtor
31.05.2022 14:00
Čas branja: 3 min
SMK: zakaj so starejši nad 50 let najboljše stranke
Luka Kogovšek, VenetiCOM Foto: Jernej Lasič

»Mi smo največji vojni dobičkar covida,« je na Slovenski marketinški konferenci (SMK) v Portorožu dejal Luka Kogovšek, izvršni direktor družbe VenetiCOM, ki upravlja slovenski spletni portal za zmenke Ona-on.com. Obisk portalov za zmenke je namreč v času zaprtja javnega življenja eksplodiral. »Globalni igralci so ponekod pojedli lokalne igralce, kakršni smo mi, ampak mi smo se obdržali – zato, ker smo usmerjeni v resne zveze, ne le v 'svajpanje'.«

Kogovšek se je v svoji predstavitvi posvetil vedenju starejših od 50 let na spletu in želel razbiti nekaj mitov. »Mladi do 30 let se zabavajo, odprti so za nova doživetja, avanture in tako naprej. Od 30. do 50. leta je čas za družino. Potem otroci odrastejo in ostanemo sami s partnerjem in se včasih vprašamo, kdo je človek, s katerim živimo. Takrat je čas za ločitve. Nekaterim parom uspe zvoziti, številnim ne. In te čakamo mi s svojimi storitvami,« je dejal Kogovšek, ki je s svojo sproščeno predstavitvijo navad uporabnikov večkrat nasmejal dvorano.

In kaj drži za starejše od 50 let?

Stereotipni pogledi o starejših in »njihovih težavah« na spletu niso več upravičeni. Starejši torej nimajo več težav na spletu, večja prilagajanja uporabniške izkušnje niso več potrebna, tudi ne drži, da so tarča hekerjev in podobno. »Opažam, da so se v zadnjih dveh letih starejši še dodatno računalniško opismenili,« pravi Kogovšek.

Starejšim je bližje tudi linearno, niso tako multifokusirani kot mladi, bliže jim je denimo telefonska podpora. »Ne želijo le transakcije, želijo odnos s podjetjem. In ko se vzpostavi ta odnos, so to najbolj zveste stranke,« pravi Kogovšek. Nezanemarljivo je tudi, da je pri starejših precej višji povprečni prihodek na uporabnika (ARPU).

Kogovšek, ki se je v svojem delu pri Ona-on.com naučil kar precej o vedenju ljudi v romantičnih zvezah, je udeležencem 27. SMK na srce položil še dvoje: »kdor je nezadovoljen s svojim odnosom, naj se čim prej loči« ter, nekoliko bolj v šali, »če želite shujšati, pa ne gre, se razvežite«.

Trije nasveti glede spoznavanja uporabnikov

O raziskovanju navad potrošnikov je na SMK govorila tudi Vesna Hajnšek, menedžerka za raziskovanje trga in strateški marketing pri proizvajalcu nakita Swarovski. Njene nasvete smo strnili v tri točke:

  • Globalnega porabnika ni. Določite svoje ključne skupine kupcev, ki jih morate poznati, in na podlagi tega oblikujte ponudbo.
  • Preden začnete raziskovati kupca, morate razumeti, kaj želite vedeti in za kaj boste to, kar boste izvedeli, uporabili.
  • Spoznajte navade. Če vam upade prodaja izdelka v določeni skupni kupcev, pojdite po nakupih s to skupino porabnikov in jih opazujte.

Kaj se lahko o poznavanju porabnikov naučite od raziskovalcev mnenja volivcev?

»Tudi mi smo vojni dobičkarji covida,« je dejal Andraž Zorko, direktor podjetja za tržne raziskave in raziskave javnega mnenja Valicon: »In sicer zaradi digitalizacije, ki jo je pospešila epidemija.« Valicon je bila družba, ki je najbolj natančno napovedala izid zadnjih volitev v Sloveniji. Kot sta pojasnila Zorko in drugi direktor Valicona Zenel Batagelj, so to dosegli predvsem z odličnim poznavanjem baze 30 tisočih ljudi, ki jih uporabljajo za vzorce, ter inovacijami.

»Imamo 30 tisoč ljudi, o katerih vemo res veliko. Kadarkoli imamo kontakt z njimi, jih nekaj vprašamo. Zakaj je ta stvar res dobro delovala? Ker vemo toliko o ljudeh, poznamo tudi njihovo zgodovino za tri volitve nazaj,« je povedal Batagelj. Hkrati so prilagodili tudi komunikacijske kanale in šli skoraj izključno na splet in mobilne telefone. »Razvili smo mobilno aplikacijo, prek katere so ljudje med soočenji posamezne kandidate ocenjevali s palci gor ali palci dol. In zato smo lahko res vedeli,« je natančno napoved volitev utemeljil Zorko.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Kako brez stresa do sončne elektrarne?

Ste vlogo za postavitev in priklop vaše sončne elektrarne že oddali in morda celo tudi pridobili soglasje? Ali pa o samooskrbi z...

FINANCE
Odrastite!
Finance
Simona Toplak Odrastite! 25

Čakajo nas »orban, turban in meloni«, če bodo politiki, ekonomisti in sociologi zganjali najstniško histerijo o pravičnosti in enakosti ter poganjali odrast.

FINANCE
Manager
Glasu, ki ga imamo, ni za metati stran
Manager
ManagerBojana Humar Glasu, ki ga imamo, ni za metati stran 2

Mnogi tudi pred tokratnimi volitvami ne vidijo dobrih izbir in bodo glasovali po logiki manj slabe opcije. Ampak tudi to je izbira. Glasu ne gre metati stran.

FINANCE
Manager
Pismo iz Beograda: Vse predsednikove laži
Manager
ManagerPetar Janjatović Pismo iz Beograda: Vse predsednikove laži 1

Težko se sprijaznim s tem, da bomo še prihodnjih pet let imeli takšno oblast.

FINANCE
Kaj se lahko naučimo od lanskih poplav?
PRO
Finance
Finance prPRO Kaj se lahko naučimo od lanskih poplav? (PRO)

Lanske katastrofalne poplave so bile posledica hudourniških voda. V pičlih 12 urah je padla četrtina povprečne letne količine padavin, kot je pade v Pomurju.

FINANCE
Volitve 2022: Paraliza moči
Finance
Simona Toplak Volitve 2022: Paraliza moči 40

V Sloveniji vlade ni mogoče sestaviti ne brez radikalnosti ne brez korupcijskih tveganj

FINANCE
Manager
(Volitve 22) Samo Uhan, sociolog: V Sloveniji sredinske stranke predstavljajo radikalno praznino
Manager
ManagerNataša Koražija (Volitve 22) Samo Uhan, sociolog: V Sloveniji sredinske stranke predstavljajo radikalno praznino 70

»Sredina pri nas je politični konstrukt brez vsebine, podobno kot je brez vsebine floskula 'mi nismo ideološka stranka'. Ideologija v kontekstu politike je sistem idej, vezan na vrednote. Če zase praviš, da nisi ideološka stranka, to pomeni, da nimaš ne idej in ne vrednot. Kaj torej iščeš v politiki?« sprašuje Samo Uhan s FDV.

FINANCE
Manager
(intervju) Daniel Susskind, oxfordski ekonomist: Svet brez dela?
Manager
ManagerBoštjan Usenik (intervju) Daniel Susskind, oxfordski ekonomist: Svet brez dela? 6

Tehnologija ogroža vsa delovna mesta, saj ni takega brez nalog, ki jih ne bi bilo mogoče avtomatizirati.