»Mi smo največji vojni dobičkar covida,« je na Slovenski marketinški konferenci (SMK) v Portorožu dejal Luka Kogovšek, izvršni direktor družbe VenetiCOM, ki upravlja slovenski spletni portal za zmenke Ona-on.com. Obisk portalov za zmenke je namreč v času zaprtja javnega življenja eksplodiral. »Globalni igralci so ponekod pojedli lokalne igralce, kakršni smo mi, ampak mi smo se obdržali – zato, ker smo usmerjeni v resne zveze, ne le v 'svajpanje'.«
Kogovšek se je v svoji predstavitvi posvetil vedenju starejših od 50 let na spletu in želel razbiti nekaj mitov. »Mladi do 30 let se zabavajo, odprti so za nova doživetja, avanture in tako naprej. Od 30. do 50. leta je čas za družino. Potem otroci odrastejo in ostanemo sami s partnerjem in se včasih vprašamo, kdo je človek, s katerim živimo. Takrat je čas za ločitve. Nekaterim parom uspe zvoziti, številnim ne. In te čakamo mi s svojimi storitvami,« je dejal Kogovšek, ki je s svojo sproščeno predstavitvijo navad uporabnikov večkrat nasmejal dvorano.
In kaj drži za starejše od 50 let?
Stereotipni pogledi o starejših in »njihovih težavah« na spletu niso več upravičeni. Starejši torej nimajo več težav na spletu, večja prilagajanja uporabniške izkušnje niso več potrebna, tudi ne drži, da so tarča hekerjev in podobno. »Opažam, da so se v zadnjih dveh letih starejši še dodatno računalniško opismenili,« pravi Kogovšek.
Starejšim je bližje tudi linearno, niso tako multifokusirani kot mladi, bliže jim je denimo telefonska podpora. »Ne želijo le transakcije, želijo odnos s podjetjem. In ko se vzpostavi ta odnos, so to najbolj zveste stranke,« pravi Kogovšek. Nezanemarljivo je tudi, da je pri starejših precej višji povprečni prihodek na uporabnika (ARPU).
Kogovšek, ki se je v svojem delu pri Ona-on.com naučil kar precej o vedenju ljudi v romantičnih zvezah, je udeležencem 27. SMK na srce položil še dvoje: »kdor je nezadovoljen s svojim odnosom, naj se čim prej loči« ter, nekoliko bolj v šali, »če želite shujšati, pa ne gre, se razvežite«.
Trije nasveti glede spoznavanja uporabnikov
O raziskovanju navad potrošnikov je na SMK govorila tudi Vesna Hajnšek, menedžerka za raziskovanje trga in strateški marketing pri proizvajalcu nakita Swarovski. Njene nasvete smo strnili v tri točke:
- Globalnega porabnika ni. Določite svoje ključne skupine kupcev, ki jih morate poznati, in na podlagi tega oblikujte ponudbo.
- Preden začnete raziskovati kupca, morate razumeti, kaj želite vedeti in za kaj boste to, kar boste izvedeli, uporabili.
- Spoznajte navade. Če vam upade prodaja izdelka v določeni skupni kupcev, pojdite po nakupih s to skupino porabnikov in jih opazujte.
Kaj se lahko o poznavanju porabnikov naučite od raziskovalcev mnenja volivcev?
»Tudi mi smo vojni dobičkarji covida,« je dejal Andraž Zorko, direktor podjetja za tržne raziskave in raziskave javnega mnenja Valicon: »In sicer zaradi digitalizacije, ki jo je pospešila epidemija.« Valicon je bila družba, ki je najbolj natančno napovedala izid zadnjih volitev v Sloveniji. Kot sta pojasnila Zorko in drugi direktor Valicona Zenel Batagelj, so to dosegli predvsem z odličnim poznavanjem baze 30 tisočih ljudi, ki jih uporabljajo za vzorce, ter inovacijami.
»Imamo 30 tisoč ljudi, o katerih vemo res veliko. Kadarkoli imamo kontakt z njimi, jih nekaj vprašamo. Zakaj je ta stvar res dobro delovala? Ker vemo toliko o ljudeh, poznamo tudi njihovo zgodovino za tri volitve nazaj,« je povedal Batagelj. Hkrati so prilagodili tudi komunikacijske kanale in šli skoraj izključno na splet in mobilne telefone. »Razvili smo mobilno aplikacijo, prek katere so ljudje med soočenji posamezne kandidate ocenjevali s palci gor ali palci dol. In zato smo lahko res vedeli,« je natančno napoved volitev utemeljil Zorko.