Tujina

Je Izrael vedel, da se Hamas pripravlja na napad, in ignoriral opozorila?

Jeruzalem, 14. 10. 2023 11.14 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 5 min

Je bil Izrael res obveščen, da se pripravlja nekaj velikega? Tako vsaj pravijo obveščevalne agencije iz Egipta, najnovejše informacije pa kažejo, da naj bi obveščevalne agencije o morebitnem nasilju opozorile tudi Bidnovo administracijo, a se zdi, kot da ne Izrael ne ZDA opozoril niso jemali dovolj resno.

Začelo se je z izjavo predsednika odbora ameriškega kongresa, Michaela McCaula, ki je dejal, da je Egipt tri dni pred smrtonosnim in nepričakovanim čezmejnim napadom Hamasa Izrael opozoril na možnost nasilja. "Vemo, da je Egipt tri dni prej opozoril Izraelce, da se lahko zgodi takšen dogodek," je po poročanju tiskovne agencije AFP dejal McCaul novinarjem po obveščevalnem sestanku za zaprtimi vrati za zakonodajalce o bližnjevzhodni krizi, navaja BBC.

Spopadi med Gazo in Izraelom
Spopadi med Gazo in Izraelom FOTO: AP

V začetku tedna je sicer predsednik vlade Benjamin Netanjahu zanikal, da bi Izrael od Kaira prejel kakršno koli predhodno opozorilo. Trditve je označil za "lažne govorice", tudi njegov urad je dejal, da ni iz Egipta prispelo prav nobeno sporočilo. McCaul je sicer bil povsem prepričan, da so Egipčani posredovali nekakšno opozorilo, in navedel, da je načrtovanje napada morda potekalo tudi leto dni – ne da bi Izrael ali zavezniki to opazili, piše Guardian.

"Nismo povsem prepričani, kako smo to spregledali. Nismo povsem prepričani, kako je Izrael to spregledal," je dejal novinarjem in priznal, da tudi ameriške in zahodne obveščevalne službe niso uspele predvideti tega napada. Pod drobnogledom so zdaj tudi izraelske obveščevalne službe, za vse pa v zraku visi isto vprašanje: kako jim ni uspelo preprečiti najbolj smrtonosnega napada palestinskih borcev v 75-letni zgodovini Izraela? Slednji imajo namreč notranjo varnostno službo, enakovredno FBI, Šin Bet. Na področju zunanje varnosti ima Izrael Mosad, ki je enakovreden Cii. Obstaja pa še izraelska vojaška obveščevalna agencija, podobna ameriški obrambni obveščevalni agenciji, znotraj vojaške obveščevalne službe pa so še druge, manjše organizacije, ki se ukvarjajo z različnimi obveščevalnimi vprašanji.

"Ne želim preveč posegati v tajne podatke, a opozorilo je bilo dano," je dodal teksaški republikanec. Tudi egiptovski obveščevalec je za AP potrdil, da je Kairo večkrat opozoril Izraelce, da se v Gazi pripravlja nekaj velikega. "Opozarjali smo jih, da bo prišlo do konflikta, in to zelo kmalu, in da bo ta velik. Vendar so ta opozorila podcenjevali," je dejal uradnik, ki je za AP govoril pod pogojem anonimnosti.

Izrael naj bi opozorile tudi ZDA

Na dan pa prihajajo še nove informacije o tem, da naj bi tudi ameriške obveščevalne enote pripravljale dokaze, ki so temeljili na obveščevalnih podatkih Izraela in ki so Bidnovo administracijo opozorili na povečano tveganje za palestinsko-izraelski konflikt, navaja CNN. Ti podatki naj bi bili pripravljeni tedne pred napadom Hamasa. 

28. septembra naj bi ameriški obveščevalci opozarjali, da je teroristična skupina Hamas pripravljena stopnjevati raketne napade čez mejo, CIA pa naj bi 6. oktobra izdala opozorilo na vse večjo možnost nasilja s strani Hamasa. Dan pred napadom pa naj bi ameriški uradniki poslali sporočilo, v katerem so opisali nenavadne dejavnosti Hamasa. 

Oborožena palestinska skupina Hamas
Oborožena palestinska skupina Hamas FOTO: Shutterstock

Ameriške ocene naj sicer ne bi vsebovale taktičnih podrobnosti ali namigov o velikem obsegu napada, razsežnosti in brutalnosti, so dejali neimenovani viri za BBC. Najbolj jasno ni niti, ali je bila katera od ameriških ocen dejansko posredovana Izraelu, ki zagotavlja večino obveščevalnih podatkov, na katerih ZDA utemeljuje svoja poročila.

"Težava je v tem, da nič od tega ni novo," je dejal eden od virov, ki je seznanjen z obveščevalnimi podatki. "To je nekaj, kar je bilo v preteklosti med Hamasom in Izraelom običajno. Mislim, da se je zgodilo to, da so vsi videli ta poročila in si rekli: 'Ja, seveda. Toda vemo, kako bo to videti.'" So torej Izraelci res podcenjevali ta napad?

Pojavlja se vprašanje, ali sta se ZDA in Izrael ustrezno odzvala na očitno mnoga opozorila, ki so jih Bidnovi administraciji posredovali tako ameriški obveščevalci kot tudi zavezniške obveščevalne agencije. Visoki uradnik iz ene od arabskih držav v regiji je dejal, da je država ameriške in izraelske uradnike večkrat opozorila, da je palestinska jeza dosegla nevarno stopnjo. "Vendar nas niso poslušali vsakič, ko smo jih opozorili," je poudaril uradnik za CNN.

Tudi veleposlanik Bližnjega vzhoda v Washingtonu je za CNN povedal, da je njihova vlada večkrat opozorila Belo hišo in ameriške obveščevalce na kopičenje orožja Hamasa in jezo med Palestinci, ki naj bi "prav kmalu eksplodirala". "Orožje, ki je v Gazi, presega vsakršno domišljijo," je opozoril veleposlanik. "Tudi orožje, ki ga je Hamas dostavil na Zahodni breg, postaja resničen problem in Hamasov nadzor nad Zahodnim bregom je še večji problem."

Najdeni dokumenti, ki dokazujejo, da so borci Hamasa napad načrtovali več kot leto dni vnaprej

Sky News poroča, da so bili na območju spopadov, na truplih borcev Hamasa, najdeni dokumenti z oznako "strogo zaupno". Sprednja platnica dokumentov je bila datirana z "oktobrom 2022". Po poročanju Sky Newsa bi to lahko pomenilo, da so bili načrti za napad pripravljeni že vsaj 12 mesecev prej. Dokumente, napisane v arabščini, naj bi našli izraelski vojaki in reševalci. 

Strokovnjaki za protiterorizem so dokumente pregledali in dejali, da jih je sicer težko stoodstotno potrditi, vendar so najverjetneje pristni. Štiri strani so bile javno objavljene na kanalu Telegram, ki ga vodi skupina South First Responders - skupina prostovoljcev, ki pomaga pri iskanju trupel.

Nadaljnje štiri strani pa so bile nato posredovane televiziji Sky News - vse se nanašajo na očitni vojaški načrt za napad na kibuc Mefalsim v bližini Gaze. Joe Truzman, analitik pri organizaciji Foundation for Defence and Democracies Long War Journal, je dejal, da je "malo verjetno, da bi bila tovrstna operacija pripravljena v le nekaj mesecih".  "Glede na število vpletenih oboroženih skupin je težko reči, kako je izraelska obveščevalna skupnost to spregledala," je poudaril Truzman.

  • Kou Kou
  • Kou Kou
  • Kou Kou
  • Kou Kou
  • Kou Kou
  • Kou Kou
  • Kou Kou

KOMENTARJI (557)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

MarkoJur
27. 01. 2024 09.59
+0
Namerno so izključili raketni ščit, da lahko igrajo vlogo žrtve in si s tem v dekadentnem svetu ''kupijo'' pravico do genocida. To je že velikokrat videno v zgodovini.
dolgi
28. 02. 2024 18.26
+1
Ja seveda. Židje so se tudi sami kurili v Auschwitzu, da bi okrivili nedolžne Nemce in lažje zavladali svetu, to je splošno znano.
Covid 19
15. 10. 2023 14.07
+5
Svet je dovolj velik tudi za 50milijard ljudi in tudi hrane in vode je dovolj.Vse zlo na svetu je politika.Vsi resni analitiki trdijo isto,vse je dogovorjeno,vse se je vedelo in to nalašč dopustilo.Dve priznani državi in problem je zaključen,že zdavnaj je bilo to dogovorjeno in podpisano,toda ne.Arafatu je skoraj uspelo,a so ga likvidirali.Veliki hočejo vojne..konec zgodbe.Prodaja orožja cveti.Civilisti so postali postranska škoda apetitov in spletk politike,amerika krši vsa mednarodna prava..dolgo ne bo več šlo tako. Vse begunce poslat v zda
M_teoretik
15. 10. 2023 09.00
+3
Partizani so bli tud banditi. Pol so pa zmagal!?
M_teoretik
15. 10. 2023 09.01
+1
apodgra
15. 10. 2023 10.19
+3
Žal tudi pri nas desnosredinke stranke ne priznavajo partizanov edinih osvoboditeljev druge svetovne vojne . Danes so oni vojni zločinci , sodelavci z okupatorjem in domači izdajalci, pa so žrtve osvoboditeljev. Vsak ,ki je med vojno splektaril in zaradi osebnih koristi sodeloval z okupatorjem je pravtako vojni zločinec , kriv za 1,5 milijona žrtev v Jugoslaviji. Če je prišlo do izven sodnega poboja teh nemških sodelavcem je pač bila splošna praksa v celi Evropi. Če Avtrija nebi zavnila 10000 teh vojnih zločincev , do tega poboja nebi prišlo . Čistke so se dogajale širom Evrope in zavezniki, so to prepustili vsaki državi , da rešuje ta problem po svoje . Med 10000 pobitih je bilo največ iz drugih republi , Četniki,Ustaši , Najdiči , tudi Domobranci in tudi cerkev je imala umazane roke . Ne znam si predstavljati , da bi zato morala skrbeti osiromašena Slovenija za vse te hudadelce , jih hran in jim nudti zatočišče. To je bila edina rešitev.
bu?e24 1
15. 10. 2023 08.11
+3
Satanyahu je zgubu podporo in moru bi tud v zapor pa ga je hamas
bu?e24 1
15. 10. 2023 08.11
+0
SEHE
15. 10. 2023 08.03
+6
Morda pa niso hotele zato da se zdaj dogaja to, kar se dogaja?
Rains
14. 10. 2023 21.56
+0
Če so Ukrajinci NAZI-ji so Palestinci teroristi. Rusofili, požrite se zdej, hahaha!
bu?e24 1
15. 10. 2023 08.07
+3
Frane Šajn
15. 10. 2023 14.54
+3
VOL je milo receno zate na mestu poimenovanje in žaljivka za ničkrivo žival!
Betuul
14. 10. 2023 21.49
+2
Sploh ni jasno : zakaj se šejki takoj ne obračajo na mednarodno sodišče! Eno skupino advokatov in odvetnikov in tole poštimat!
Zmaga Ukrajini.
14. 10. 2023 21.39
+5
Kakšno kratkoumno obsojanje Izraela... Kot, da je Hamas kaj boljši. Kateri zločinski bilde bi se spravil tako zelo ogrozit lasten narod, kot samo teroristični islamski ekstremisti??? Lasten narod so izpostavili Izraelcem kot glinaste golobe. Želijo si islamsko državo, tudi sicer zatirajo svoje ljudi - Palestince,... skratka boli jih đoko za lastne ljudi. Pa seveda ne rečem, da so Izraelci kamilice. Daleč od tega. Tudi oni imajo krvave roke in nenasitno požrešnost po zemlji, in doslej so še prav vsakič kršili mednarodno pravo. Skratka,... ne se tako vžigat za eno ali drugo stran. Oboje je isti š.. Bi pa bilo res fino, da bi enkrat za spremembo mednarodna skupnost bolj ostro nastopila tudi napram Izraela. Pa čeprav se seveda lahko strinjamo, da ima pravico braniti se. Problem je le, ker pri njih to prav vsakič močno presega obrambo, njihov "odziv" je praviloma vedno prekomeren, saj se vse skupaj praviloma vedno spreobrne v vojne zločine, genocid, itd. nad Palestinci.
OvcjiPastir
14. 10. 2023 21.50
+4
Rusofili govorijo kako so oboji isti, pa niti besedice proti palestinskim teroristom, imajo pa dosti za povedat čez Izraelce, kot da so oni krivi da so bili napadeni.
Frane Šajn
15. 10. 2023 14.59
+2
Ja ovčji pastir si! sam priznaš, da ne zmoreš umsko dlej od tega za kar si se krstil! Dno!
buuuu ZmagaU
15. 10. 2023 18.54
+1
spet moram dati zmagici plus in se delono spet strinjati znjo.... vsi so enak š.... Judje in Pal, Rusi in Ukriji... politiki so tisti ki delajo razlike me ljdumi...
blackwizard
14. 10. 2023 21.22
+0
to je vse del taktike....naj se streljajo ...voljo imajo oboji
medvescak
14. 10. 2023 21.01
+6
Seveda so vedeli, vrgli so vabo in arabci so padli nanjo. Posle je..ja nema kajanja🤪
Darko32
14. 10. 2023 21.18
+1
V vsej tej propagandi in kontradiktornosti mi ni jasno nekaj drugega. HAMAS so takšni strokovnjaki, da lahko izdelajo rakete boljše od RUSOV in AMERIKANCEV in to kar v lokalnih garažah iz vodovodnih cevi, katere so boljše od namesno izdelanih modelov za rakete in delujejo boljše, kot ameripške in RUSKE ali pa Francoske. Sočasno pa je PALESTUINA in GAZA z zidovi ograjena in na morju je IZraelska mornarica, k ivse to koncentracijsko taborišče nadzira. Torej nekaj ne gre skupaj.
KLADIIVO
14. 10. 2023 20.55
+11
Nemir bo dokler se izraelci ne umaknejo ven iz celega ozemlja Palestine.
Darko32
14. 10. 2023 21.19
+5
Žal imaš prav. To so dejstva in posledično prav ŽIDJE proizvajajio nerede in spore med narodi.
apodgra
15. 10. 2023 10.28
+2
NI potrebo,da se umaknejo iz njihovega ozemja , dovolj je da Izraelci zaprejo smo meje s Plestinci in vsem tistim , ki so delali v Izralu onemogočjo vstop v državo . Od čega bodo živeli. Tisti Palestinci , ki si služijo kruh v Izraelu , teh ni malo , zagotvo ne sovražijo Izraelcev . Kaj pa dela politika in kaj hoče Hamas , pa je vse drugo ,kot pot ,ki miru in boljšemu življenu Palestincev.
Teofil
14. 10. 2023 20.35
+3
Zakaj se Slovenija toliko obremenjuje s Palestino saj ni velesila ampak skurumpirana balkanska enklava
NisemBot
14. 10. 2023 20.32
+6
Sedaj pa moram pohvalt ekipo 24ur. Ponavadi jih grajam ker so tako, kot večina medijev, zelo pristranski "Zahodni narativi", tokrat pa so celo objavili nekaj kar ima osnovne profi novinarstva: Nepristranskost in kritično mišljenje. Končno!
Betuul
14. 10. 2023 21.53
+5
Zato ker se povsod vtakne! Svojega morja pa ne zna poštimat! Zgubil smo reko;trst ;gorico! In zdaj se hodi okol iz slo govoriti kam sodijo prebivalci!
Darko32
14. 10. 2023 20.17
+12
Vedno bolj jasno je, da HAMAS ni mogel takšnih raket pripeljati v AGZO. Posledično ni mogel izstreliti teh raket ampak bi prej bila smer, da so IZRAELCI pod poskusom megle za UKrajino izvajali te skrite transporte in potem izstrelili rakete na sam Izrael z ciljem, da preusmerijo pozornost in obtožijo druge. V ozadju pa je glavni cilj pregon Palestincev in da se jih nažene v EU. Tako bodo ŽIDJE ustvarili nov val beguncev z ciljem, da njihove domove zasedejo ŽIDJE. Terorizem so prav Židje od leta 1935 naprej začeli prakticirati povsod. ZAto bi bilo dobro, da s erazjasni zgodovina od leta 1936 naprej in kaj so počenjali Židje na teh koncih. Če gledamo generalno se ne smemo čuditi, če je EGIPT blokiral meje in to samo zaradi tega, ker očitno dobro vedo kaj se bo zgodilo. Zato pravim, da bo prišlo do tega, da s ebo IZRAEL blokiralo na vseh točkah in uvedle sancije neslutenih razsežnosti proti Izraelu. Očitno so prav oni glavni krivci neredov na Bližnjem vzhodu.
FRC-H
14. 10. 2023 20.54
+0
Hamas sam izdeluje rakte genij...fak kako si butast.
Darko32
14. 10. 2023 21.10
+4
FRC-HPrijatu seveda, da ne verjaem v izdelovanje raket tipa S300 ali Ameriških raket. Te imajo predvsem Izraelci in oni so jih izstrelili sami nase z ciljem, da bi zaigrali žrtev. MOSAD je tega zmožna organizirati in izpeljati. Zato je zelo malo PALestincev sploh vedelo zakaj se gre. ŽIDJE so več kot očitno zmožni tega. Z tem, da naženeš domorodce iz njihovih domov in ognjišč in to javno izrečeš lahko pove kaj vse so zmožni in jih ni nič sram.
apodgra
15. 10. 2023 10.41
+0
Tudi Sloveija je izgubila veliko ozemlja . Italaijani in Avtrijci so bili celo nagrajeni za sodelovane s okupatorjem in v zahvalo dobili veliko slovenskega ozemlja , Izgubili smo Trst, Furlanija, Beneško Slovenija in Koroško. Danes pa Izraelci samo gradijo stanovanjska naselja na desnem bregu in s tem prinašajo boljše življenje tudi za Plaestince. Tito je po osvoboditvi imel močno armado in bi z lahkoto nazaj pridobil izguljena slovneska ozemlja . Zakaj to ni storil , zato ker je bil svetoni politik , za današje čase , pa morilec , diktator. Tito je bil v primerjavi s Putinom in njemu podobnimi res pravi šolarček .
Slavko BabIč
14. 10. 2023 20.12
+7
Izraelci lohk od dons naprej tekmujejo samo na tekmovanjih s ISISovcimi! saj so jim tud podarjali hrano v letih 2017-2020!
Dvigalo
14. 10. 2023 20.04
+15
Izraelci na Eurosongu nikoli več!
SREBRNIBREG.
14. 10. 2023 20.07
+18
Po kakšni logiki jih sploh jemljejo v Evropo in v športnih tekmovanjih prav tako.
Darko32
14. 10. 2023 20.10
+13
Tudi sam se sprašujem zakaj se jih jemlje v EU tekmovanja. PA oni nimajo kaj istati v EU tekmovanjih.
rogla
14. 10. 2023 20.03
+12
Zdi se, da je Izrael "izdal" svoje (sebe).
Dvigalo
14. 10. 2023 20.06
+10
Pokazali so svoj pravi obraz! Potuhnjenci….
Darko32
14. 10. 2023 20.29
+6
rogla Izrael je z tem jasno pokazal, da je glavni krivec za nerede in vojne na tem koncu sveta na Bližnjem vzhodu. Namreč če gledamo zgodovino so JUDJE tudi izvajali teroristične akcije po svetu in ta del zgodovine bi bilo dobro malo osvetliti. Žal ali je res, da so JUDJE izdali celo Kristusa. Posledično tem ljudem res ne moreš več verjeti nič. Čas pa bo pokazal, da tudi tiste rakete so bile kar Izraelske, katere so padale po Izraelu.
zapiramvamustaaa
14. 10. 2023 20.03
+8
Ameri so živ hudič ter leglo zla.Če ne verjamete meni vprašajte Pakistan,Tajvan,Japonsko,Kubo,Mehiko,Srbijo,Palestino,Irak,Iran,Afriko,Vietnam pa še vsaj 10 drugih držav sem pozabil našteti.
blackwizard
14. 10. 2023 21.24
-1
ahh daj daj zapri....kdo je prvi napadel pearl harbor
Betuul
14. 10. 2023 21.35
+4
Betuul
14. 10. 2023 20.01
+8
Nebi bilo slabo da bi se Palestinski predsednik za Gazo začel obračati z vsemi dokumenti na ICC ( mednarodno sodišče) zaradi svojih državljanov Gaze!
Betuul
14. 10. 2023 20.02
+6
In bi šejki tam to tudi dosegli! Kajti izrael se nenehno obraga na eu! Naj🙏🏻šejkom uspe
Požigalac
14. 10. 2023 20.00
+9
seveda da je. karkol bom napisu bom zbrisan , da pa tko tolcejo po civilnem prebivalstvu to pa je genocid . in mislim da bi moral odgovarjat za ta dejanja