»Prodaja piva je odvisna od vremena. Če je lepo, se pivo bolje prodaja,« pravi Miha Šebenik, vodja poslovnega razvoja v podjetju Pivovarna Laško Union, kjer so na muhasto vreme pripravljeni bolj kot kadarkoli doslej. Vzpostavili so namreč nov sistem za poslovno obveščanje, ki temelji na uporabi umetne inteligence. V njem so povezali vremenske podatke s podatki o prodaji piva in tako odkrili, v katerih mesecih lepo vreme najbolj vpliva na prodajo in celo, kakšne morajo biti temperature.
Hitro povečanje povpraševanja ni več presenečenje
»Odkrili smo, da v nekaterih mesecih lahko prodaja tako poskoči, da moramo biti pripravljeni tako z zalogami v skladišču kot z načrtom proizvodnje,« pravi Miha Šebenik. V preteklosti se jim je namreč že zgodilo, da so zaradi povečanja povpraševanja ostali brez zalog oziroma so bili prisiljeni spreminjati proizvodne načrte. »Z novim sistemom za poslovno obveščanje smo prišli do podatkov, na podlagi katerih lahko proizvodnjo popolnoma prilagodimo povpraševanju.«
V Pivovarni Laško Union so že pred prenovo sistema za poslovno obveščanje imeli dobro razvito področje poslovnega poročanja in podatkovne inteligence. »Naše poslovne odločitve že vrsto let sprejemamo na podlagi podatkov in analiz poslovanja. Podatkovnoanalitični sistem je bil sicer z vidika različnih podatkovnih virov in uporabnosti bogat, smo pa želeli narediti korak naprej z vidika arhitekture,« pojasnjuje sogovornik.
Najbolje povezani pivovar
Pred prenovo so se srečevali predvsem s tehničnimi izzivi, ki jih je prinašala postavitev sistema v lastnem okolju. Otežen je bil dostop do podatkov za preostale uporabnike v skupini, sistem ni podpiral procesiranja velikih količin podatkov, imeli so omejene možnosti razvoja naprednih scenarijev umetne inteligence, pri čemer je bilo težko prilagajati in širiti obseg podatkovnih virov in vsebin.
Pivovarna Laško Union kot del skupine Heineken uresničuje svojo krovno poslovno strategijo, poimenovano Evergreen, del katere je tudi področje digitalizacije poti do potrošnikov prihodnosti (»Best connected brewer«). S tem želijo povezati in digitalizirati vse interakcije v celotni vrednostni verigi. »Poslovna usmeritev celotne skupine je poenotenje arhitekturnih rešitev, tudi z uporabo storitev Microsoft Azure za področje uporabe poslovne in podatkovne analitike,« pravi sogovornik. Pivovarni Laško Union je pri prehodu iz lokalnega v oblačni sistem za poslovno obveščanje in analitiko pomagalo podjetje ADD, projekt pa je trajal leto dni.
Količina podatkov se je najmanj podvojila
V preteklosti so večino podatkov za poslovno analitiko pridobili interno. »Zdaj se je to popolnoma spremenilo. Osredotočeni smo na podatke, ki nam lahko dodajo vrednost pri razumevanju naših porabnikov. Tako se poleg internih podatkov osredotočamo tudi na druge podatke, kot so vremenski vplivi, dobavni roki surovin, stanje zalog in vpliv promocij pri naših kupcih. Lahko trdim, da se je količina podatkov vsaj podvojila,« je povedal Šebenik.
Danes se ob postavljenem sistemu ukvarjajo predvsem z novimi poslovnimi primeri, s katerimi bodo še povišali vrednost naložbe. V sistem so že povezali Heinekenovo orodje za analiziranje vpliva posameznih prodajnih akcij pri trgovcih na preostale izdelke v ponudbi.
»V to platformo lahko povezujemo rešitve, ki jih razvijajo posamezna podjetja v skupini, in svoje damo na voljo vsem preostalim podjetjem,« pravi Šebenik.
Poslovno obveščanje zdaj samo še v oblaku
Pivovarna Laško Union je posodobitev analitike s prehodom v oblak izvedla med prvimi v celotni skupini Heineken. Projekt je bil razdeljen v več faz: od usklajevanja z globalno ekipo in definiranja podatkovne arhitekture, izdelave načrta prehoda v oblak do izvedbe migracije, testiranja in prenosa v produkcijo.
Uporabljena arhitektura vključuje zajem različnih podatkovnih virov, kot so interni podatki iz sistemov ERP in CRM ter zunanji podatki, ki jih pridobijo od kupcev in partnerjev. Vse te podatke shranjujejo v Azure Data Lake Storage. Za obdelavo podatkov in ETL-postopke uporabljajo različne storitve Azure, za razvoj modelov in predstavitve pa orodje Power BI.
Redna usposabljanja za uspešno uporabo
»Sistem uporablja večina poslovnih funkcij v podjetju. Naša ambicija je, da ga bodo sčasoma začeli uporabljati vsi,« poudarja Šebenik. Vodstvo podjetja ga uporablja predvsem za pridobivanje krovnega pogleda na poslovanje, preostali pa glede na področje, na katerih delujejo. Uporabniki imajo možnost uporabe že pripravljenih poročil ali pa si glede na specifične potrebe osnovna poročila zgradijo sami. Čeprav je v podjetju stopnja analitične zrelosti na visoki ravni, kljub temu veliko vlagajo v redna usposabljanja za uspešno uporabo.
Kot pravi Šebenik, je za pivovarno pomembno, da imajo okolje, ki je pripravljeno na prihodnost, na še večje količine podatkov in na razširitev vsebine tudi z vidika naprednih analitičnih scenarijev, kjer bodo za povečanje dobičkonosnosti poslovanja in izboljšanje uporabniške izkušnje izkoristili tudi umetno inteligenco. Prve tovrstne vsebine bodo uporabnikom ponudili že letos.