IKT

Ko umetna inteligenca pove, kdaj bo pivo najbolj teklo po grlu

Z novim sistemom za poslovno obveščanje so v Pivovarni Laško Union prišli do podatkov, na podlagi katerih lahko proizvodnjo popolnoma prilagodijo povpraševanju

Podporniki obveščajo

FINANCE
IKT
Prisedite k Roku Pirnatu, B2 BI, in Tonetu Stanovniku, Špica
IKT
Podkast Bi na rumeni stol?
IKTPodpornik projekta Prisedite k Roku Pirnatu, B2 BI, in Tonetu Stanovniku, Špica

Slišali boste razpravo o pomenu prilagajanja tržnim trendom, nenehnemu izboljševanju in vlogi, ki jo igra umetna inteligenca v prihodnosti tehnologije in poslovanja.

FINANCE
IKT
Varnost digitalnega okolja v šolah – ključ do uspešnega izobraževanja v digitalni dobi
IKT
TRETJI RAVNATELJEV ZAJTRK
IKTRedakcija IKT Varnost digitalnega okolja v šolah – ključ do uspešnega izobraževanja v digitalni dobi

Na tretjem ravnateljevem zajtrku, ki ga je organiziralo podjetje eŠola, je bil izpostavljen pomen zagotavljanja varnega digitalnega okolja za šole.

FINANCE
IKT
NIL je pridobil certifikat ISO 22301 za upravljanje neprekinjenosti poslovanja
FINANCE
IKT
Znani so trije finalisti za nagrado Feniks
IKT
POSLOVNO SVETOVANJE
IKTPodpornik projekta Znani so trije finalisti za nagrado Feniks

Nagrada se podeljuje najboljšim projektom s področja poslovnega svetovanja

FINANCE
IKT
Skupina Actual I.T. ima novo vodstvo
IKT
SPREMEMBE
IKTPodpornik projekta Skupina Actual I.T. ima novo vodstvo

Pavle Jazbec je prevzel strateško vodenje v okviru upravnega odbora, novo operativno vodstvo pa bodo sestavljali Mitja Buda, Tjaša Peroša in Igor Hostnik.

Avtor
avtor
29.06.2022 08:00
Dopolnjeno: 04.07.2022 09:52
Čas branja: 3 min

»Prodaja piva je odvisna od vremena. Če je lepo, se pivo bolje prodaja,« pravi Miha Šebenik, vodja poslovnega razvoja v podjetju Pivovarna Laško Union, kjer so na muhasto vreme pripravljeni bolj kot kadarkoli doslej. Vzpostavili so namreč nov sistem za poslovno obveščanje, ki temelji na uporabi umetne inteligence. V njem so povezali vremenske podatke s podatki o prodaji piva in tako odkrili, v katerih mesecih lepo vreme najbolj vpliva na prodajo in celo, kakšne morajo biti temperature.

Hitro povečanje povpraševanja ni več presenečenje

»Odkrili smo, da v nekaterih mesecih lahko prodaja tako poskoči, da moramo biti pripravljeni tako z zalogami v skladišču kot z načrtom proizvodnje,« pravi Miha Šebenik. V preteklosti se jim je namreč že zgodilo, da so zaradi povečanja povpraševanja ostali brez zalog oziroma so bili prisiljeni spreminjati proizvodne načrte. »Z novim sistemom za poslovno obveščanje smo prišli do podatkov, na podlagi katerih lahko proizvodnjo popolnoma prilagodimo povpraševanju.«

V Pivovarni Laško Union so že pred prenovo sistema za poslovno obveščanje imeli dobro razvito področje poslovnega poročanja in podatkovne inteligence. »Naše poslovne odločitve že vrsto let sprejemamo na podlagi podatkov in analiz poslovanja. Podatkovnoanalitični sistem je bil sicer z vidika različnih podatkovnih virov in uporabnosti bogat, smo pa želeli narediti korak naprej z vidika arhitekture,« pojasnjuje sogovornik.

Najbolje povezani pivovar

Pred prenovo so se srečevali predvsem s tehničnimi izzivi, ki jih je prinašala postavitev sistema v lastnem okolju. Otežen je bil dostop do podatkov za preostale uporabnike v skupini, sistem ni podpiral procesiranja velikih količin podatkov, imeli so omejene možnosti razvoja naprednih scenarijev umetne inteligence, pri čemer je bilo težko prilagajati in širiti obseg podatkovnih virov in vsebin.

Pivovarna Laško Union kot del skupine Heineken uresničuje svojo krovno poslovno strategijo, poimenovano Evergreen, del katere je tudi področje digitalizacije poti do potrošnikov prihodnosti (»Best connected brewer«). S tem želijo povezati in digitalizirati vse interakcije v celotni vrednostni verigi. »Poslovna usmeritev celotne skupine je poenotenje arhitekturnih rešitev, tudi z uporabo storitev Microsoft Azure za področje uporabe poslovne in podatkovne analitike,« pravi sogovornik. Pivovarni Laško Union je pri prehodu iz lokalnega v oblačni sistem za poslovno obveščanje in analitiko pomagalo podjetje ADD, projekt pa je trajal leto dni.

Količina podatkov se je najmanj podvojila

V preteklosti so večino podatkov za poslovno analitiko pridobili interno. »Zdaj se je to popolnoma spremenilo. Osredotočeni smo na podatke, ki nam lahko dodajo vrednost pri razumevanju naših porabnikov. Tako se poleg internih podatkov osredotočamo tudi na druge podatke, kot so vremenski vplivi, dobavni roki surovin, stanje zalog in vpliv promocij pri naših kupcih. Lahko trdim, da se je količina podatkov vsaj podvojila,« je povedal Šebenik.

Danes se ob postavljenem sistemu ukvarjajo predvsem z novimi poslovnimi primeri, s katerimi bodo še povišali vrednost naložbe. V sistem so že povezali Heinekenovo orodje za analiziranje vpliva posameznih prodajnih akcij pri trgovcih na preostale izdelke v ponudbi.

»V to platformo lahko povezujemo rešitve, ki jih razvijajo posamezna podjetja v skupini, in svoje damo na voljo vsem preostalim podjetjem,« pravi Šebenik.

Poslovno obveščanje zdaj samo še v oblaku

Pivovarna Laško Union je posodobitev analitike s prehodom v oblak izvedla med prvimi v celotni skupini Heineken. Projekt je bil razdeljen v več faz: od usklajevanja z globalno ekipo in definiranja podatkovne arhitekture, izdelave načrta prehoda v oblak do izvedbe migracije, testiranja in prenosa v produkcijo.

Uporabljena arhitektura vključuje zajem različnih podatkovnih virov, kot so interni podatki iz sistemov ERP in CRM ter zunanji podatki, ki jih pridobijo od kupcev in partnerjev. Vse te podatke shranjujejo v Azure Data Lake Storage. Za obdelavo podatkov in ETL-postopke uporabljajo različne storitve Azure, za razvoj modelov in predstavitve pa orodje Power BI.

Redna usposabljanja za uspešno uporabo

»Sistem uporablja večina poslovnih funkcij v podjetju. Naša ambicija je, da ga bodo sčasoma začeli uporabljati vsi,« poudarja Šebenik. Vodstvo podjetja ga uporablja predvsem za pridobivanje krovnega pogleda na poslovanje, preostali pa glede na področje, na katerih delujejo. Uporabniki imajo možnost uporabe že pripravljenih poročil ali pa si glede na specifične potrebe osnovna poročila zgradijo sami. Čeprav je v podjetju stopnja analitične zrelosti na visoki ravni, kljub temu veliko vlagajo v redna usposabljanja za uspešno uporabo.

Kot pravi Šebenik, je za pivovarno pomembno, da imajo okolje, ki je pripravljeno na prihodnost, na še večje količine podatkov in na razširitev vsebine tudi z vidika naprednih analitičnih scenarijev, kjer bodo za povečanje dobičkonosnosti poslovanja in izboljšanje uporabniške izkušnje izkoristili tudi umetno inteligenco. Prve tovrstne vsebine bodo uporabnikom ponudili že letos.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Zakaj je energetska samooskrba za podjetja tako pomembna in kakšne so rešitve na trgu?

Sončne elektrarne nudijo podjetjem cenovno ugodno, trajnostno in zanesljivo oskrbo z energijo, kar pomembno zmanjšuje stroške, še...

FINANCE
EU predlaga akt o podatkih. Kaj prinaša za podjetja, kaj za posameznike?
Finance
Špela Mikuš EU predlaga akt o podatkih. Kaj prinaša za podjetja, kaj za posameznike? 3

Pravila bodo veljala tudi za podatke, ki se hranijo v oblakih

FINANCE
PMM
Kako pravilno upravljati podatke v pametnih mestih
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostKlemen Koncilja Kako pravilno upravljati podatke v pametnih mestih 1

Brez jasnih koristi in zagotovljene anonimnosti podatkov lahko prebivalci hitro umaknejo svoje soglasje za zbiranje, nadaljnjo uporabo in monetizacijo podatkov; to lahko uvedbo pametnega mesta ustavi, še preden se dobro začne

FINANCE
Nova revija Finance: panoge prihodnosti
PRO
Finance
NOVA REVIJA FINANCE
Finance PRO Nova revija Finance: panoge prihodnosti (PRO)

Vabljeni v zakulisje šestih prepletenih panog prihodnosti

FINANCE
IKT
Inovacija: vrednost svojih podatkov boste lahko uporabili za nakup blaga in storitev
IKT
IKTJakob Žorž Inovacija: vrednost svojih podatkov boste lahko uporabili za nakup blaga in storitev

Zagonsko podjetje Genuiny Ethical Technology iz Sežane si želi sprožiti plaz sprememb v ekonomiji podatkov

FINANCE
Topjob
Top službe – EIB ponuja šefu 260 tisoč evrov na leto; zaposlujejo še Petrol, Triglav, Mercator, BSi, RLS ...
Topjob
TopjobTOP JOB Top službe – EIB ponuja šefu 260 tisoč evrov na leto; zaposlujejo še Petrol, Triglav, Mercator, BSi, RLS ...

Pregledali smo ponudbe na trgu dela za strokovni kader in izbrali najboljše

FINANCE
IKT
Izsiljevalski virusi – možna katastrofa, ki jo podcenjujemo
IKT
IKTJakob Žorž Izsiljevalski virusi – možna katastrofa, ki jo podcenjujemo

Strokovnjaki za kibernetsko varnost se z njimi srečujejo praktično vsak teden, v uradnih poročilih pa je objavljena le peščica tovrstnih napadov, kar daje lažen občutek varnosti

FINANCE
Nova revija Finance: panoge prihodnosti
PRO
Finance
NOVA REVIJA FINANCE
Finance PRO Nova revija Finance: panoge prihodnosti (PRO)

Vabljeni v zakulisje šestih prepletenih panog prihodnosti