Novice

Ford preizkuša tehnologijo povezanih vozil, ki uporablja geografsko omejevanje

V mestih je hitrost v bližini šol, bolnišnic in nakupovalnih območij pogosto strogo omejena. Ali vozniki opazijo znake, pa je je pogosto odvisno tudi od tega, kako vidni so.

Ford Pro je začel s preizkušanjem tehnologije povezanih vozil, ki uporablja geografsko omejevanje (geofencing) in bi lahko nekega dne celo odpravila potrebo po znakih za omejitev hitrosti. Ob povečanju varnosti za druge udeležence v prometu in pešcev bi s tem lahko pomagali voznikom, da se izognejo kaznim za nenamerno prekoračitev hitrosti, ter nenazadnje izboljšali videz območja ob cesti.

Med 12-mesečnim preizkusom raziskovalci uporabljajo dva povsem električna Forda E-Transit za analizo vpliva omejevanja hitrosti na izboljšanje pretočnosti prometa in zmanjšanje tveganja nesreč. Testiranje z geografsko omejenimi območji zajema vsa območja s hitrostjo 30 km/h v središču Kölna ter izbrana območja s hitrostjo 50 km/h in 30 km/h drugod po mestu.


Ocenjujejo, da je po svetu hitrost glavni dejavnik, ki prispeva k približno 50 odstotkom vseh prometnih nesreč,* medtem ko je v Evropi 29 odstotkov smrtnih žrtev prometnih nesreč med pešci in kolesarji.** Vzpostavitev območij z omejitvijo hitrosti na 30 km/h velja za ključni ukrep, s katerim se močno zmanjša tveganje za ranljive udeležence v prometu, saj imajo vozniki več časa za odziv.***


Preizkus poteka v sodelovanju med ekipo Ford City Engagement, mestnimi uradniki v Kölnu in Aachnu ter Fordovimi inženirji za programsko opremo v Palo Altu v ZDA. Slednji so skupaj s kolegi v Aachnu razvili tehnologijo, ki povezuje vozilo s sistemom geografskega omejevanja za sledenje s sistemom GPS in izmenjavo podatkov.

V praksi voznik prek prikazovalnika na instrumentni plošči dobi informacijo o novi omejitvi, ki utripa pod trenutno hitrostjo, vozilo pa samodejno zmanjša hitrost  znotraj geografsko omejenega območja. Voznik lahko kadar koli prekliče sistem in deaktivira nadzor z omejeno hitrostjo. V prihodnosti bi sistem lahko voznikom omogočil, da sami določijo območja z omejeno hitrostjo vse od 20 km/h, tudi v skladiščih in zasebnih objektih. Omejitve hitrosti bi se lahko določale tudi dinamično in bi upoštevale lokalne nevarnosti, začasna dela na cesti in čas dneva.

Preizkus bo potekal do marca 2023 in je del širših raziskovalnih pobud, v okviru katerih testirajo predprodukcijska in prototipna vozila Ford E-Transit v različnih scenarijih intenzivnega delovanja v realnem svetu, med drugim pri izvajanju poštnih in komunalnih storitev ter v sektorju dostave do zadnjega kilometra in dostave živil v Franciji, Nemčiji, Italiji, na Nizozemskem, Norveškem in v Veliki Britaniji.

Avtomobilizem.com (Vir in foto: Ford.)

*https://www.weforum.org/agenda/2021/05/9-ways-cities-can-prevent-road-crash-deaths/

**Kako varna sta hoja in kolesarjenje v Evropi: https://etsc.eu/wp-content/uploads/PIN-Flash-38_FINAL.pdf

***Če vozi vozilo namesto s 30 km/h s hitrostjo 50 km/h, je verjetnost za usodne poškodbe med pešci kar petkrat večja. Kröyer, H., Jonsson, T., & Varhelyi, A. (2014). Krivulja relativnega tveganja usodnih poškodb pri opisu vpliva spremembe hitrosti trka na tveganje smrtno nevarnih poškodb pri pešcih, ki jih zadene motorno vozilo. Accident Analysis and Prevention, 62, 143-152. https://doi.org/10.1016/j.aap.2013.09.007

Mnenja uporabnikov

Napiši prvo mnenje!


 
Mercedes zmanjšuje število svojih zastopstev
BMW naslednji v vrsti spreminjanja prodajnih strategij