Moskisvet.com
hibridno vozilo

Visoki obrati

To je resnica o hibridnih avtomobilih

Ma.K.
25. 09. 2023 05.00
0

Hibridna vozila so na naših cestah prisotna že skoraj dve desetletji, a so postala zanimiva šele v zadnjih nekaj letih. Predstavljajo pomemben člen enostavnejšega prehoda v brezogljično družbo, h kateri stremita tako Evropa kot svet. Čeprav gre za avtomobile, ki jih delno še vedno poganja klasičen motor, so nekateri še vedno skeptični, da niso učinkoviti, ne nudijo pravega pospeška in niso primerni za vožnje na daljše razdalje. Toda, ali to res drži?

Hibridno vozilo za svoj pogon uporablja dva ali več različnih virov energije. Običajno gre za kombinacijo klasičnega motorja na notranje zgorevanje in elektromotorja, ki energijo za svoje delovanje črpa iz akumulatorjev. Teh ni treba polniti: Ko se akumulatorska baterija izprazni, jo znova napolni odvečna moč bencinskega motorja, obenem pa se polni tudi s ponovno uporabljeno energijo, ki nastane ob zaviranju. 

Kot praktični primer takega hibrida lahko izpostavimo Renault hibridni pogonski sklop E-Tech, ki je kombinacija 1,6-litrskega bencinskega motorja in dveh električnih motorjev – alternatorja in pogonskega motorja – ter 200-voltne baterije, ki so popolnoma usklajeni za povečanje dosega vožnje in največjo možno učinkovitost delovanja.

Z vidika uporabnika ima hibridni avtomobil vsaj dve ključni prednosti: nizka poraba in manj emisij. Če pogledamo novi Renault Espace E-Tech full hybrid, ki ga poganja ultraučinkovit pogonski sklop E-Tech full hybrid 200, znaša njegova poraba že od 4,6 L/100 km, kar pomeni, da lahko s polnim rezervoarjem goriva in brez kakršnega koli polnjenja akumulatorja na omrežju naredite do 1.100 km. Ob tem izpusti CO2 najlažje različice znašajo le 104 gramov na kilometer, kar je 35 odstotkov manj kot pri preteklih Espace bencinarjih in dizlih. 

Z novim Renault Espace E-Tech full hybrid lahko s polnim rezervoarjem goriva in brez polnjenja akumulatorja naredite do 1.100 km.
Z novim Renault Espace E-Tech full hybrid lahko s polnim rezervoarjem goriva in brez polnjenja akumulatorja naredite do 1.100 km. FOTO: Arhiv naročnika

Ali je upravljanje hibridnega vozila res tako zapleteno?

Pri hibridih vozilih številne skrbi kompleksnost upravljanja vozila zaradi preklapljanja med klasičnim in električnim motorjem. A dejstvo je, da hibridni avtomobil deluje povsem samodejno. Za zagon vozila je zadolžen električni pogon, ki je aktiven prvih nekaj kilometrov, da vam zagotovi bolj dinamično pospeševanje, nato pa samodejno preklopi na bencinski motor in glede na potrebe neopazno prehaja iz enega načina delovanja v drugega ali na kombinacijo obeh. Vam ni treba storiti nič, saj nadzorna enota hibridnega sistema spremlja vozne razmere in nadzoruje pretok energije za manjše vrednosti izpustov in večjo zmogljivost pri vožnji. 

So hibridi manj prostorni?

Hibridov se pogosto izogibajo tisti, ki potrebujejo velik in prostoren avtomobil, saj menijo, da je zaradi dveh vrst pogonov manj prostora v potniški kabini in prtljažniku. Strah je povsem odveč, saj dejstvo, da ima hibridno dva motorja, nikakor ne vpliva na prostornost v avtu. Najbolj nazorno se to kaže pri večjih modelih avtomobilov, kakršen je Renault Espace, ki je že 40 let sinonim za udobnost, prostornost, vrhunsko opremljenost, prilagodljivost in svetlo notranjost. 

Bi radi preverili, kako se novi Renault Espace E-Tech full hybrid obnese v praksi? Ali bi raje preizkusili katerega od drugih jeklenih konjičkov Renault? Ni problema! Prijavite se na testno vožnjo pri izbranem pooblaščenem prodajalcu vozil Renault TUKAJ in se pustite zapeljati tehnološki dovršenosti ter prefinjenemu dizajnu! 

Najnovejši model Renault Espace E-Tech full hybrid, ki lahko sprejme do sedem oseb in je na voljo v paketih techno, iconic in esprit Alpine, je denimo dolg 4,72 m, njegov uporaben potniški prostor do vključno tretje vrste sedežev meri 2,48 m. Potniki v drugi vrsti so tako deležni do 321 mm prostora za kolena, kar je skupaj z možnostjo nagiba hrbtnega naslona sedežev za do 31 stopinj zagotovilo za izjemno udobje in kopico prostora. 

Kako je z varnostjo?

V skladu z dolgo tradicijo Renaultovih avtomobilov življenja novi Espace ponuja vozne zmogljivosti in varnost na najvišji ravni za vse potnike. Zaslugo za to imajo konstrukcijska osnova Zveze CMF-CD, posebno prirejeno podvozje in številni sistemi za pomoč pri vožnji. Ker je Espace najdaljši Renaultov avtomobil, je sistem 4Control advanced, ki je v paketih iconic in esprit Alpine del serijske opreme, bistven za izboljšanje njegove vodljivosti, okretnosti in dinamičnosti, kar poveča užitek v vožnji in varnost ter zmanjša obračalni krog, zahvaljujoč večvodilski zadnji premi in krmiljenju vseh štirih koles. 

Notranjost, ki jemlje dih

Užitek za volanom in v vožnji povečuje tudi izjemno moderna notranjost z vgrajenimi Googlovimi storitvami, hkrati pa – brez skrbi – Espace ostaja intuitiven in preprost za uporabo s številnimi fizičnimi stikali. Tudi glede vizualne podobe pri Renaultovem najnovejšem modelu Espace E-Tech full hybrid ni dileme, kar je razvidno že iz njegove zunanjosti. Krasi ga namreč privlačnost športnega terenca atletske in elegantne oblike, paket opreme esprit Alpine pa mu doda še športno ostrino. 

Novi Renault Espace E-Tech full hybrid se ponaša z izjemno vizualno podobo – tako zunaj kot znotraj.
Novi Renault Espace E-Tech full hybrid se ponaša z izjemno vizualno podobo – tako zunaj kot znotraj. FOTO: Arhiv naročnika

Življenje v Espaceu je bilo vedno nekaj posebnega in nova generacija pri tem ni nobena izjema. Izbira prefinjenih materialov, kakovost izdelave in obdelave oplemenitijo opremo visokega razreda, v kateri je tudi več kot kvadratni meter veliko stekleno strešno okno (na voljo z doplačilom), ki je eno največjih na trgu! Tehnološko dovršeno steklo ima na notranji strani prevleko z majhno prepustnostjo, ki filtrira svetlobo in odbija vročino od prostora za potnike, zato ni potrebe po zatemnitvenem zastoru. Vse to so odlike, ki avtomobil spremenijo v pravi potujoči salon. 

Kaj pa cena?

Eden pomembnejših razlogov, zakaj ljudje ostajajo zvesti avtomobilom na bencinski in dizelski pogon, je cena. Vozila na alternativne oblike pogona so namreč nekoliko dražja, a je treba ob tem upoštevati subvencijo, manj servisov ter občutno nižje izpuste. V nekaterih primerih nasproti pridejo tudi trgovci z vozili. Zaradi visoke začetne investicije je ob izbiri novega vozila še kako pomembna dolžina jamstva, ki ga kupec prejme ob nakupu novega vozila, Renault ob nakupu novega Espacea svojim strankam ponuja garancijo do osem let in brezplačno kasko zavarovanje. 

Če se torej spogledujete z okoljsko sprejemljivejšim vozilom, je sedaj vsekakor pravi čas za nakup! 

Sponzorirana vsebina

ISSN 2630-1679 © 2024, Moskisvet.com, Vse pravice pridržane Verzija: 393