Foto: BoBo
Foto: BoBo

Registracije novih osebnih vozil so lani v primerjavi s pandemijo zaznamovanem letu 2020 upadle za 2,4 odstotka, na 9,7 milijona vozil, kar je sicer najmanj, odkar obstaja ta statistika od leta 1990.

Lani je bilo v primerjavi s predkoronskim letom 2019 prodanih 3,3 milijona manj novih vozil, medtem ko je industrija v letu 2020 v medletni primerjavi doživela 24-odstotni padec prodaje, je sporočilo Evropsko združenje proizvajalcev avtomobilov (ACEA).

"Padec je posledica pomanjkanja čipov, kar je skozi celotno leto negativno vplivalo na proizvodnjo avtomobilov, še posebej pa se je to poznalo v drugi polovici leta 2021," so zapisali pri ACEA-ju.

Stanje glede čipov boljše predvidoma sredi leta

Pomanjkanje čipov je upočasnilo proizvodnjo in celo vodilo v zapiranje obratov. Kratkoročne napovedi niso dobre, saj bo dobava čipov v začetku letošnjega leta po napovedih še naprej pešala. Naj bi se pa po poročanju francoske tiskovne agencije AFP stanje glede čipov izboljšalo sredi leta.

Če so francoski, italijanski in španski trg poročali o rahli rasti prodaje, pa je Nemčija lani zaznala 10,1-odstotni padec. Nemški trg je daleč največji avtomobilski trg, saj je lani z 2,6 milijona prodanimi vozili predstavljal četrtino vseh prodanih vozil v EU-ju.

Na mesečni ravni je decembra lani prodaja novih vozil upadla šesti mesec zaporedoma, in sicer za 22,8 odstotka, na 795.295 vozil.

Večina držav je lani decembra v medletni primerjavi zaznala dvomestni padec prodaje, vključno s štirimi največjimi trgi. Med njimi je imela največji upad Italija (–27,5 odstotka), sledile pa so ji Nemčija (–26,9 odstotka), Španija (–18,7 odstotka) in Francija (–15,1 odstotka). Prodaja se je v EU-ju lani decembra povečala zgolj na Hrvaškem (+19,3 odstotka), v Sloveniji (+8,3 odstotka), Bolgariji (+4,3 odstotka) in Latviji (+2,9 odstotka).