Bazovci nočejo tovornjakov v vasi

“Ne kamionom skozi Bazovico!” S temi besedami, zapisanimi na transparentu, lahko še najbolje povzamemo odziv in zahteve prebivalcev Bazovice na novico, da imajo tovornjaki podjetij iz Krvavega Potoka kljub splošni prepovedi prometa težkih vozil dovoljenje, da vozijo skozi Pesek in Bazovico. O tem sta prejšnji teden poročala Primorski dnevnik in Primorske novice v prispevku o podjetjih Mahne in Carpinus, ki se ukvarjata z izvažanjem hlodov in lesa iz Slovenije v Italijo.

Ljudje v Bazovici se bojijo, da bo s prihodom tovornjakov življenje neznosno. Foto: FotoDamj@n
Ljudje v Bazovici se bojijo, da bo s prihodom tovornjakov življenje neznosno. Foto: FotoDamj@n

Tovornjaki omenjenih podjetij naj bi bili med prečkanjem mejnega prehoda pri Krvavem potoku “žrtvi” italijanskega obmejnega policista, ki so mu nadeli vzdevek “codice”. Od leta 2017 namreč velja prepoved tovornega prometa skozi omenjeni mejni prehod in preko Bazovice do križišča z nekdanjo trbiško cesto (t.i. križišče na H). Podjetji se sicer sklicujeta na izjemo, ki naj bi veljala za lokalni tovorni promet, celo družba Anas jima je izdala dovoljenje za vožnjo mimo vasi, ki stojijo za mejnim prehodom. Bazovci pa so očitno drugačnega mnenja.

Krajani so ogorčeni

“Članek v Primorskem dnevniku se je pojavil kot strela z jasnega. Po dobrih treh letih miru in končni prepovedi vožnje tovornjakov skozi Bazovico se sedaj vrača nočna mora za našo vas,” se je pritoževal Karlo Mezgec. Ta s soprogo Lucijano PribacMezgec zbira podpise in koordinira skupino vaščanov, ki je tovornemu prometu skozi vas napovedala vojno. V ponedeljek zvečer se je ob glavni cesti pri križišču za šoht zbralo nekaj več kot trideset ljudi in v en glas zahtevalo ponovno prepoved tovornega prometa skozi vas.

“Krajani Peska in Bazovice so več kot štirideset let protestirali proti tovornemu prometu skozi vasi na italijanski strani meje. Tovornjaki so povzročili veliko nesreč, nekatere žal s smrtnim izidom. Leta 2017 pa smo si končno oddahnili, ko je v veljavo stopila prepoved vožnje za težka tovorna vozila od meje na Pesku do križišča na H,” so zapisali v protestnem pismu, ki ga nameravajo skupaj z zbranimi podpisi dostaviti županoma občin Trst in Dolina Robertu Dipiazzi in Sandyju Klunu, županji Občine Hrpelje - Kozina Saši Likavec Svetelšek, prefektu Valeriu Valentiju, podjetju Anas ter medijem.

Tovornjaki naj gredo čez Fernetiče

Kot so nam v ponedeljek razložili, naj bi bil odsek državne ceste št. 14, ki teče skozi Bazovico, v domeni tržaške občine. Ta naj bi z družbo Anas v 90. letih podpisala dogovor za prevzem nadzora nad tem odsekom. “Odločitev družbe Anas, da podjetjema izjemoma dovoli tovorni promet skozi vas, je milo rečeno neodgovorna. Alternativa obstaja, to sta avtocestni priključek pri Kozini in mejni prehod na Fernetičih, kamor je usmerjen domala ves tovorni promet. Anas je ugodil interesom podjetij na račun varnosti krajanov, bil pa je gluh na upravičene zahteve krajanov po omejitvi prometa in ureditvi varnih križišč in pločnikov,” je iz pisma prebral Mezgec, ki je izrazil vso podporo policistu, ki se podjetjema postavlja po robu.

“Ko se tovornjak z lesom zapelje mimo hiše, dobim občutek, da bo vdrl v mojo sobo. Hrup je nepopisen, hoja po robu glavne ceste pa izjemno nevarna,” nam je razložila ena od krajank. Ta prebiva ob samem robu ceste, ki vodi proti mejnemu prehodu, kjer imata sedež podjetji. Nanju se je v iskanju pojasnil obrnila Lucijana Pribac Mezgec, ki je imela občutek, da so se predstavniki podjetij do nje obnašali nesramno in arogantno. Poleg tega je razložila, da naj ji podjetji ne bi hoteli pokazati omenjenega dovoljenja Anasa. “V prihodnjih dneh bomo razposlali pisma in podpise. Če bo mogoče, bomo na kraj dogajanja povabili tudi tržaškega in dolinskega župana, da se še sama prepričata o neznosnosti nastale situacije,” so razložili vaščani in v primeru neizpolnitve njihovih zahtev čez kak teden napovedali ostrejši odziv. Ob predhodnem dovoljenju pristojnih oblasti so namreč pripravljeni tudi blokirati cesto in tako začasno zaustaviti osebni, predvsem pa tovorni promet.

Martin Poljsak, Primorski dnevnik


Najbolj brano