Podoba novega italijanskega letalskega prevoznika, ITA Airways. Foto: ITA Airways
Podoba novega italijanskega letalskega prevoznika, ITA Airways. Foto: ITA Airways

Predsednik novega nacionalnega letalskega prevoznika Alfredo Altavilla je na tiskovni konferenci, ki so jo prenašali v živo, razkril načrte za novo mrežo poletov, letal, osebja in uniform, pri čemer je poudaril, da bo prav vse "100-odstotno italijansko".

Letala ITA Airways bodo nebesno modre barve z repom v barvah italijanske zastave – poklon "Azzurom", italijanski nogometni ekipi, ki je letos slavila na evropskem nogometnem prvenstvu. Uniforme osebja bodo oblikovali vrhunski italijanski modni oblikovalci, čeprav Altavilla še ni mogel razkriti, kdo to točno bo, saj da se še "pogovarjajo z zelo pomembno znamko".

Za vso opremo, vključno z opremo letaliških salonov ITA Airways, bodo prav tako poskrbeli italijanski oblikovalci, prav tako bodo italijanski avtobusi in vozila na letališčih.

"Rojeni smo bili kot nova italijanska znamka in smo se odločili, da bomo sodelovali samo z italijanskimi podjetji," je povedal Altavilla. "Danes je prvi dan zgodovine, ki mora biti še spisana. Nova znamka, nove uniforme, nov logotip naših letal so simbol teh sprememb, začetka nove pustolovščine."

Direktor trženja Giovanni Perosino pa: "Našim strankam si želimo postreči z italijansko izkušnjo, ko pomislite na sodobno Italijo, je ta bogata in kompleksna. Zato so naše sanje, da se povežemo s podjetji z različnih področij, od hrane do oblikovanja letala, od uniform do pohištva v salonih. Naša vizija je uporabiti globalno pomembne italijanske znamke. To je naša želja, ampak se že dogovarjamo z velikimi znamkami."

Prihodnost je (bolj) zelena

Kot poroča CNN, se bo nova podoba sicer izrisovala postopoma – delno tudi zaradi nižjih stroškov. Tako bodo za zdaj še uporabljali Alitalijine uniforme in opremo, naj pa bi letala prebarvali v nove barve v naslednjih nekaj mesecih.

Alitalia se je že pred pandemijo leta utapljala v dolgovih, a Altavilla zatrjuje, da je prihodnost za ITA Airways svetla. Načrt družbe je obratovati s floto novih airbusov, ki so tako učinkovitejši kot tudi manj škodljivi za okolje. Prva nova letala se bodo obstoječi floti starih Alitalijinih letal pridružila na začetku prihodnjega leta, do konca leta 2025 pa naj bi 70 odstotkov flote predstavljala letala nove generacije.

Alitalia je svoj zadnji polet opravila v četrtek, iz Cagliarija je letela v Rim. Foto: Reuters
Alitalia je svoj zadnji polet opravila v četrtek, iz Cagliarija je letela v Rim. Foto: Reuters

Glavna razlika: Strežba na krovu

A največja razlika med Alitalio in ITO naj bi bila po besedah Altaville strežba na krovu. "Že na vašem prvem poletu upam, da boste naleteli na nasmejano osebje," pravi.

To nameravajo doseči s posebno stimulacijo zaposlenih – prav vsak bo imel del svoje plače zvezan na dobičke podjetja, pa tudi na zadovoljstvo potnikov. "Interese osebja smo zvezali na stranke," je povedal direktor.

Lansiranje nove letalske družbe med pandemijo sicer ni lahek zalogaj, še posebej z nesrečno zgodovino Alitalie. ITA je za italijansko javnost v teh dneh razkrila tudi oglas, v katerem ji sporoča, da tudi če se stvari končajo slabo – pa naj bo to v ljubezni, športu ali letalstvu –, to ne bi smelo preprečiti ljudem, da poskusijo znova.

In tudi če ITA Airways vstopa na trg, že preplavljen z nizkocenovnimi prevozniki, Altaville konkurenca ne skrbi. "Vodimo popolnoma drugačne posle. Jaz prevažam ljudi, oni pa piščance baterijske reje," je bil neposreden.