Novice

Mazdin podvig za prihodnost termičnih motorjev

S serijskim modelom Mazda MX-5 Miata so ob uporabi trajnostno pridelanega goriva prevozili 1.600 kilometrov po Veliki Britaniji.

Kljub vsesplošnemu trendu elektrifikacije pri Mazdi še niso odpisali motorjev z notranjim zgorevanjem. Z zadnjim podvigom so dokazali, da je lahko tudi vožnja s klasičnimi vrstami pogona okolju dovolj prijazna ob uporabi tako imenovanih  e-goriv, ki jih izdelujejo iz bioloških surovin in pri izgorevanju povzročajo manj emisij.

S športnim dvosedežnikom MX-5 Miata, ki ga je poganjal standardni dvolitrski bencinski motor s 184 KM, so prevozili 1.600 km na poti med britanskimi dirkalnimi stezami in po njih. Med preizkusnimi vožnjami so v tednu dni obiskali dirkališča Anglesey Circuit v Walesu, Oulton Park v Angliji, Knockhill na Škotskem in Kirkistown na Severnem Irskem, po vsaki od dirkalnih stez pa so tudi prvič postavili čas prevoženega kroga z avtomobilom s pogonom na gorivo, ki ni fosilnega porekla.

Namesto goriva iz fosilnih virov so uporabili Sustain, trajnostno pridelano e-gorivo britanskega proizvajalca Coryton. Uporabljeno gorivo spada v drugo generacijo njihovih goriv iz naravnih materialov, ki predstavljajo odpadek pri kmetovanju – slame in poljščin, ki niso primerne za uporabo. Trajnostno gorivo Sustain se je izkazalo v vseh primerih, saj pri Mazdi niso opazili kakršnihkoli bistvenih odstopanj od normalnega delovanja motorja ali porabe goriva.

Pri japonskem avtomobilskem proizvajalcu so sicer še naprej v celoti zavezani elektrifikaciji njihove ponudbe, a obenem istočasno raziskujejo različne možnosti, ki bi tudi pri paleti modelov z motorji na notranje zgorevanje omogočile zmanjšanje emisij pri prehodu k ogljični nevtralnosti. Med prvimi so se pridružili tudi združenju eFuel Alliance, ki v Evropski uniji spodbuja uporabo tovrstnih goriv na različnih področjih transporta.

Po besedah direktorja podjetja Coryton, Davida Richardsona, je tehnologija trajnostno pridelanih goriv, ki bi pripomogla k zmanjšanju emisij, že na voljo za vsakdanjo uporabo pri vozilih s klasičnimi motorji. Po njegovih besedah je tovrstnih vozile le na cestah Velike Britanije okrog 36 milijonov ter dodaja, da sta izdelek in tehnologija zrela za pričetek uporabe, potrebno je le sodelovanje industrije, ki bi omogočilo njuno uvedbo v čim večjem merilu.

Avtomobilizem.com (Vir: Autoblog, Mazda.      Foto: Mazda.)

Mnenja uporabnikov

Napiši prvo mnenje!


 
Cupra vstopa v Formulo E
Nov elektrolit za manjšo možnost vžiga litij-ionskih baterij