Reportaže

Električni pionir, ki je “kul” v svetu kombijev

Le kdo si je pred sedemdesetimi leti mislil, da bo microbus ustvarili razred, ki bo postal tako popularen. Z leti so kombiji, takšnih in drugačnih oblik, postajali predvsem sredstvo za čim cenejši prevoz. Šele ko je Mercedes-Benz predstavil razred V, je v ta svet zapihal svež veter in potniški kombiji so hitro pridobili na veljavi. Pri Mercedesu so še enkrat postali pionirji z modelom EQV, prvim električnim kombijem oziroma velikoprostorcem. Tako kot pri razredu V, so številni sprva zašilili z ušesi. Mercedes EQV morda res ni potniški kombi za vsakega kupca, je pa zaradi svojih lastnosti in posebosti lahko velik doprinos tistemu, ki ga zna pametno uporabiti. Tadeja in Miha sta izkoristila njegove prednosti, saj v njunem poslu cenijo trajnostne elemente in kvaliteto. “Zelene” kolesarske ture po Sloveniji prav z EQV lahko celovito sledijo pristopu zmanjševanja škodljivih vplivov na okolje – brez lokalnih emisij so tako kolesa kot tudi električno spremljevalno vozilo.

Električna mobilnost je postala še ena tema, o kateri ima vsak svoje mnenje. Nekateri so skeptični, drugi jo hvalijo kot trajnostno rešitev za prihodnost, tretji pa zavračajo kot modno muho. Se pa že najdejo tisti, ki jo sprejmejo kot poslovno rešitev, ki v popolnosti uresniči njihove želje in potrebe ter hkrati manj obremenjuje lokalno okolje.

Zakaj EQV, ko je toliko drugih možnosti?

Zakaj Miha in Tadeja potrebujeta električni kombi? Razumno vprašanje. V podjetju vedno potrebujejo velik kombi, kjer se potrebam prilagajata prostornost in število sedežev. Vedno je nekaj ali nekdo, ki mora hitro in učinkovito priti od točke A do B, v večini primerov pa je potniški kombi spremljevalno vozilo na kolesarskih turah po Sloveniji. Na eni od takšnih smo se pridružili štirim Švicarkam, ki so k nam prišle z veliko željo bolje spoznati lepote Slovenije na nekoliko drugačen način.

DSC_4149
EQV vsekakor ni za vsakega. A tisti, ki bo znal izkoristiti njegov potencial lahko veliko pridobi.

V Sloveniji se ukvarjamo s številnimi temami, ki jih povezuje beseda trajnost. V zadnjem času se veliko govori o zelenem prehodu, ki naj bi ga, skupaj s spremljajočimi dejavniki, podpirali tudi električni avtomobili. Vsak krog pa mora biti že po definiciji sklenjen, če želimo, da je tudi uspešen. Slovenija si želi postati ena izmed držav z zaključenim in uspešno delujočim zelenim krogom. Čeprav kot država nismo niti blizu sklenitvi celotne verige in v številnih ključnih elementih capljamo za najrazvitejšimi evropskimi državami, se trudita Tadeja in Miha ta krog skleniti v svetu kolesarstva. Ne le, da ponujata kolesarske ture po Sloveniji, četrti najbolj gozdnati evropski državi, temveč (večinoma tujcem) omogočata celovit zelen pristop v nepozabni izkušnji. Takšni, ki je lahko zgled številnim ponudnikom in ki konec koncev osmisli zeleno obarvani napis »I Feel Slovenia«.

Ponuditi nekaj novega, nekaj zanimivega

Električni pogon prinaša svobodo, prestiž in drugačno miselnost. Neslišna vožnja skozi mesto ali na najvišji slovenski cestni prelaz ne obremenjujeta okolja z emisijami, ki prihajajo iz izpušnega sistema. EQV je s svojim dosegom (355 kilometrov po WLTP) zmožen daljših povezovalnih poti po Sloveniji brez vmesnega polnjenja.

Izpust emisij in poraba goriva sta pri potniških kombijih, na račun velikosti in mase vozila, opazno večja kot pri osebnih avtomobilih. Države zaradi največje prometne obremenjenosti posebno pozornost temu povzročajo v urbanih središčih, kjer EQV s svojim pogonom ne onesnažuje in ne povzroča dodatnega hrupa. Gre hkrati za lastnosti, ki so izjemno pomembne za ohranjanje narave. Neslišno in okolju prijazno spremljevalno vozilo je tako ključnega pomena za kolesarske ture, kjer je poudarek na okolju prijazni izkušnji, ki navduši obiskovalce in ohranja okolje.

Tadeja in Miha živita od kolesarstva, njuna želja pa je ponuditi doživetje nad pričakovanji. Tako ne ostajata zgolj v okvirjih kolesarskih tur po manj in bolj skritih draguljih Slovenije, temveč skušata čim bolje slediti zeleni agendi, ki v ospredje postavlja celosten pogled na kolesarsko popotovanje po državi na sončni strani Alp. Njuno središče dejavnosti je Bled, ki je bil pred kratkim že drugič izbran za zlato destinacijo Zelene sheme slovenskega turizma.

DSC_3960
Kljub električnemu pogonu in baterijam vgrajenim v dno, EQV ohranja prilagodljivost in prostornost razreda V.

Zgodba se ne zaključi pri električnih kolesih

EQV lahko zadovolji dva ključna kriterija: potrebe po prevozu v prestižnem vozilu brez lokalnih emisij. Kolesarji, ki k nam pridejo na ture, namreč niso običajni nedeljski rekreativni biciklisti. So izkušeni, hitri in dobro pripravljeni. Ob tem sedijo na nekaj tisočakov ali celo več kot deset tisočakov vrednem kolesu, ki je vse pogosteje tudi elektrificirano. Celotna izkušnja, od trenutka prihoda do odhoda po zaključku doživetja, mora biti skrbno premišljena ter zadovoljiti kriterije trajnosti, da se bodo obiskovalci lahko vračali.

Naslednja pomembna lastnost je nedvomno prilagodljivost. Potniški kombi mora en dan prevažati osem oseb, naslednji dan pa e-kolesa. Z drugimi besedami mora biti vedno pripravljen na vse. Zahvaljujoč odstranljivim sedežem sta Tadeja in Miha Mercedes EQV uporabljala kot tovorni kombi in izjemno udoben avtobus, ki se je odlično izkazal tudi za nekoliko daljše poti med številnimi lokacijami.

Ohranja prilagodljivost razreda V

DSC_4221
EQV je pionir, Mercedes-Benz je z njim stopil na neznano pot. Vsaka nova pot je težka in polna ovir, a EQV vrača v svet kombijev besedo “kul”.

EQV ohranja prostornost in prilagodljivost razreda V. Kombiji so sicer zaradi svoje zasnove kot naročeni za vgradnjo elektropogona; baterija, ki je nameščena na dnu avtomobila, ne posega v potniški ali prtljažni prostor. Zaradi modularne zasnove potniške kabine se lahko v notranjosti, glede na število udeležencev kolesarske ture, enostavno prilagaja število sedežev v razmerju do prostora za njihovo prtljago. Ko v notranjosti zmanjka prostora, pa se na streho lahko namestijo nosilci za kolesa ali strešni kovček, z dodano električno vlečno kljuko pa EQV dobi možnost prevoza koles tudi na priročnejšem prtljažniku za vozilom.

Na eni od voženj smo prisedli k skupini štirih Švicark, ki so prišle raziskovat lepote Slovenije. Skupina je bila raznolika z vidika izkušenj v svetu cestnega kolesarstva, a so vse štiri udeleženke želele premagovati ovire s svojo močjo, zato se niso odločile za električna cestna kolesa. Njihova izhodiščna točka je bila na Bledu, od koder so jih vsakodnevno vozili na začetek posamezne etape.

Nočni priklop na polnilnico

Prvi dan so štartale na Rakitni, se odpravile do Postojne in za prvi dan, predvsem zaradi dežja, zaključile s kolesarjenjem. Na tej poti je prišel prav doseg EQV, saj jih je bilo potrebno odpeljati do Rakitne ter jih s kratkim vmesnim postankom spremljati na celotni vožnji do Postojne. Po zaključku kolesarjenja je bilo potrebno opraviti še vožnjo nazaj do Bleda, kjer je sledilo nočno polnjenje EQV-ja.

Naslednje jutri so se podale čez Vršič do Bovca ter tretji dan kolesarile do slovenske obale. Čeprav govorimo o potovalnem kombiju s 5.140–5.370 milimetri dolžine in maso okoli 2.900 kilogramov, je EQV vse dnevne poti opravil brez vmesnih polnjenj. Tako kot pri običajnih električnih avtomobilih je zvečer sledil prikop na polnilnico z izmeničnim tokom. EQV se je tako v celoti napolnil čez noč, vsako jutro pa poln energije pričakal izzive novega dneva.

Avtomobilizem.com (Foto: Gašper Pirman)

Mnenja uporabnikov

Napiši prvo mnenje!


 
V iskanju navdiha
PRIMA 2.0: na morje z razigranim kombijem