Oglasno sporočilo

Najokusnejše zgodbe naših voda

Odkrijmo in podprimo lokalne ribiče, ribogojce, školjkarje in predelovalce
Avtor
14.10.2021 07:00
Čas branja: 3 min

Glavni motiv za uživanje rib je dober okus, so ugotovili v analizi stanja trga slovenskih ribiških proizvodov, ki so jo izvedli v tržnoraziskovalni agenciji Aragon. Anketiranci tudi menijo, da uživanje rib pozitivno vpliva na zdravje, oziroma da so s svojimi zdravimi maščobami del uravnotežene prehrane. Kljub temu Slovenci pojemo premalo rib in morskih sadežev. Povprečno je slovenska poraba rib na prebivalca približno 11,5 kilograma na leto, kar nas uvršča na rep držav v EU.

Slovenci smo zgodovinsko povezani z ribištvom, brez katerega ne bi bilo identitete našega obalnega območja. Kam se je torej izgubila tradicija petkove ribje prehrane, zimskih pojedin cipljev, domačih ribjih paštet na sveže pečenem kruhu, pomokanih popečenih sardelic ter brancina s tržaško omako?

Hitra prehrana sodobnega sveta ter slog življenja sta naredila svoje. Priprava ribe terja čas in namen, a se nam v zameno ponuja bogata izbira lokalnih rib, školjk ali morskih sadežev, za katere vemo, da so sveži, da jih je ulovil ali vzredil lokalni ribič ali ribogojec oziroma niso pripeljani od daleč.

Ribe naj bodo na jedilniku vsaj enkrat na teden

Zato se je Ministrstvo za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano odločilo, da bo ribe vključilo v aktivno promoviranje lokalne hrane. Z Evropskim skladom za pomorstvo in ribištvo so v obdobju 2014–2021 izpeljali intenzivno promocijsko kampanjo za dvig ozaveščenosti javnosti o trajnostnih ribiških proizvodih in proizvodih iz akvakulture.

Kampanja poteka prek različnih komunikacijskih kanalov. Porabniku poskuša približati pozitivne atribute lokalnega sektorja ribištva in akvakulture ter ga prepričati, da pri načrtovanju svojega jedilnika vanj vsaj enkrat na teden vključi tudi ribe ali morske sadeže, pri čemer naj poseže predvsem po sveži lokalni ponudbi.

Spoznajte svojega ribiča

Osrčje promocijske kampanje je spletna stran, ki pomeni stičišče ponudbe in povpraševanja po lokalnih ribiških izdelkih ter svežih ribah in morskih sadežih. Na zemljevidu, kjer so vpisani lokalni ribiči in ribogojci, lahko porabnik najde njihove podatke za stik, v prihodnje pa bo tam moč najti tudi druge podatke, na primer o vrstah ulovljenih oziroma vzrejenih rib ali školjk posameznega ribiča ali ribogojca.

Spletna stran je tudi bogat vir informacij s področja ribištva. Porabnika usmerja k lokalnim ribam, poleg tega pa tudi k premisleku o trajnostnem ribolovu, biotski raznovrstnosti v morju in ekološkem vprašanju. Nagovarja ga k izbiri sezonskih lokalnih proizvodov, ki so manj obremenjujoči za okolje. Na spletni strani so tudi informacije, kaj pomeni pravilno označevanje ribiških proizvodov in kdaj in v kakšnih primerih se lahko kupci prepričajo, da so ribe ali školjke zares lokalne. Tu bodo našli tudi napotke, kako prepoznati sveže ribe in školjke.

Podprimo lokalno ribištvo

V Sloveniji želimo ohranjati lokalno ribištvo in ribogojstvo ter njuno kulturno dediščino. Kljub skromnemu ulovu je interes Slovenije oživitev kratkih prehranskih verig, tako da bo lokalni porabnik začel uživati več lokalnih rib. Od tega bodo imeli koristi ponudniki in tudi porabniki.

Glavni namen promocijske kampanje je povečati dovzetnost kupcev do lokalne ribje hrane in s tem tudi pripravljenost na nakup ter zmanjševanje cenovne občutljivosti. Njeno sporočilo namreč je, da je vredno podpreti lokalne ribiče, ribogojce, školjkarje in predelovalce, saj so to osebe iz naše bližine, ki ponujajo lokalne ribe in proizvode iz akvakulture s pristnim značajem.

Kreativna rešitev kampanje temelji na fileju surove ribe. S tem želi poudariti njeno svežino in izjemno kratko pot od vode do krožnika. S skrbno aranžirano postavitvijo deluje vabljivo in okusno, hkrati pa pritegne pozornost in opozori na pomen svežine in lokalnega porekla. Kampanja v svoji vizualni podobi vključuje resnične ribiče, ribogojce in predelovalce ter s tem poudarja pristnost ribiških proizvodov.

Najokusnejše zgodbe našega morja

Promocijska kampanja je namenjena dvigu ozaveščenosti javnosti o obstoju lokalnega sektorja ribištva, morskega ribogojstva in školjkarstva, sladkovodne akvakulture in predelave. »Vsaka riba ima svojo zgodbo,« poudarjajo v kampanji – in ta zgodba se začne pri predanih lokalnih ribičih, ribogojcih, školjkarjih in predelovalcih.

V promocijo lokalnih rib je vključen tudi inovativni element – oglaševanje na prodajnih mestih. Prodajalci lokalnih rib in školjk bodo lahko svoje prodajno mesto označili s posebnimi karticami oziroma zastavicami, na katerih bosta napisana slogana kampanje »Najokusnejše zgodbe našega morja« ali »Odkrijte in podprite lokalne ribiče, ribogojce, školjkarje in predelovalce«.

Uspešnost kampanje bodo merili v okviru javnomnenjskih raziskav, ki bodo spremljale odnos porabnika do lokalnih ribiških proizvodov, opaznost kampanje, merili pa bodo tudi stopnjo informiranosti osnovnošolskih otrok. Njim bo ministrstvo poslalo tudi gradiva, prek katerih se bodo seznanjali z našo bogato tradicijo in neizpodbitno zgodovinsko povezanostjo z ribolovom.

Na ministrstvu si želijo, da bo promocijska kampanja pripomogla k temu, da bodo tudi prihodnje generacije lahko uživale v uravnoteženi zdravi prehrani lokalnega izvora.


Vsebino omogoča Ministrstvo za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano.