Novice

Poročilo Evropske komisije: priključni hibridi niso tako čisti, kot se zdi

Rezultati prvega leta zbiranja podatkov Evropske unije z uporabo vgrajenih merilnikov porabe goriva so pokazali velik razkorak med realno uporabo in laboratorijskimi podatki, ki jih pridobijo po protokolu WLTP. Še posebej je to očitno pri priključnih hibridih, ki postajajo zaradi ohlajanja trga električnih vozil vse bolj priljubljeni med evropskimi kupci.

Izsledki rezultatov spremljanja podatkov porabe in izpusta emisij so pokazali, da priključni hibridi v realnih voznih pogojih v zrak izpustijo 350 odstotkov več emisij ogljikovega dioksida kot v laboratorijskih testih. Podatke je Evropska unija pridobila leta 2021 na 600 tisoč avtomobilih, ki so v rabi vsakodnevno. Med njimi so bili tudi bencinski in dizelski modeli, pri njih pa je bil odmik izpustov emisij v primerjavi z uradnimi podatki v povprečju višji za 20 odstotkov.

Smiselno je le redno polnjenje

Podatki pri priključnih hibridih so potrdili, da ta pogonski sklop ni izkoriščen s strani voznikov, ker baterije ne polnijo dnevno in ne izkoriščajo možnosti vožnje na električno energijo. Po uradnih podatkih priključni hibridi v zrak izpustijo vsega 20 gramov ogljikovega dioksida na prevožen kilometer, a le, če je prvih sto kilometrov narejenih s polno baterijo. Vsakih nadaljnih stoMercedes benz razred E PHEV priključni hibrid prevoženih kilometrov s prazno baterijo te številke drastično poslabša. Ker gre za tehnologijo, ki naj bi predstavljala most med klasičnimi in električni modeli, so podatki Evropske unije zaskrbljujoči. Po drugi strani so proizvajalci izkoristili nizke izpuste emisij, da so lovili emisijskega zahteve Evropske unije. Klasični polni hibridi ne znižajo izpustov emisij na zadostni ravni, prodaja električnih vozil upada, rešitev za zniževanje emisij naj bi bili prav priključni hibridi – pa so res?

Kljub napovedim, da bodo kupci obrnili hrbet priključnih hibridom ob prihodu cenejših baterijsko-električnih modelov, se to ni zgodilo. Februarja se je njihov tržni delež celo povečal. “Menimo, da bodo priključni hibridi ostali pomembni še vrsto let,” je februarja dejal Ola Kallenius, izvršni predsednik skupine Mercedes-Benz. Tudi pri Bentleyu so takšnega mnenja. Zamaknili so prihod prvega električnega modela in pospešili razvoj priključnih hibridov.

Kritike na račun priključnih hibridov niso nove

Nekateri analitiki že vrsto let opozarjajo, da so realni podatki pri priključnih hibridih povsem drugačni kot to navajajo uradne ustanove. Zdaj so se jim pri tem mnenju pridružili še na Evropski komisiji. “Predpostavke, uporabljene za izračun rezultatov testa WLTP, ne veljajo v resničnih pogojih,” so zapisali svoje ugotovitve glede priključnih hibridov.

Že leta 2022 so študijo glede porabe priključni hibridov opravili pri International Council on Clean Transportation in takrat zapisali: “Realna poraba goriva priključnih hibridov v Evropi je tri do petkrat višja od homologacijskih vrednosti WLTP.” Leta 2023 so bili ponovno pod drobnogledom pri Transport & Environment, tudi njihovi izsledki so bili podobni “Priključni hibridi se prodajajo kot popolna kombinacija, baterijskega pogona za vse vaše lokalne potrebe in motorja na notranje zgorevanje za dolge razdalje. Vendar testiranje v resničnem svetu kaže, da je to mit,” so zapisali v svoji izsledkih.

Merilniki porabe obvezni od leta 2021 dalje

Evropska unija je uvedla obvezne merilnike porabe goriva in emisij ogljikovega dioksida leta 2021 za vse nove avtomobile in majhna gospodarska vozila, ki za pogon uporabljajo pogonska goriva. Podatke jim samodejno posredujejo avtomobilski proizvajalci.

mercedes-benz_e300e priključni hibrid PHEVRealni podatki za dizelske in bencinsko gnane model so prikazali razliko v izpustu emisij ogljikovega dioksida v vrednosti med 28 in 35 grami na prevožen kilometer in do 1,5 litra višjo porabo goriva, kot jo navajajo proizvajalci. Evropska komisija je ob teh rezultatih navedla, da so pridobljene številke znotraj normalnih okvirjev, saj je nemogoče ustvariti povsem enake pogoje v laboratoriju in ne morejo upoštevati vseh faktorjev (hitrost vožnje, izbira prestav motorja, uporaba klimatske naprave, temperatura zraka), ki v realnem svetu vplivajo na dvig povprečne porabe goriva.

Toda razkorak pri priključnih hibridih je bil občutno izven “normalnih” okvirov. Kar 100 gramov ogljikovega dioksida na prevožen kilometer več so v povprečju izpustili v zrak in porabili štiri litre goriva več na sto prevoženih kilometrov. Za vse priključne hibride (bencinske ali dizelske kombinacije) je bil izpust po merilnem ciklu WLTP v povprečju pri 39,6 gramov ogljikovega dioksida na prevožen kilometer. Glede na te podatke so priključni hibridi v povrečju v zrak izpustili vsega 23 odstotkov manj emisij kot povprečni bencinski ali dizelsko gnani avto v Evropi.

Nepopolno poročanje avtomobilskih proizvajalcev

Kljub precejšnjemu številu vozil, upoštevanih v raziskavi, so avtomobilski proizvajalci regulatorjem poslali le manjši delež podatkov. Evropska unija jih je prejela za 11 odstotkov (988 tisoč avtov) vseh novo prodanih avtomobilov, pri raziskavi pa so upoštevali podatke 600 tisoč novo prodanih avtomobilov.

Jaguar Land Rover je poslal podatke od 43 odstotkov prodanih modelov, Mercedes-Benz 27 odstotkov in Volvo 24 odstotkov. Velika večina proizvajalcev pa je posredovala le podatke od 5 odstotkov prodanih avtomobilov. Evropska komisija je odzivnost proizvajalcev ocenila kot zelo slabo. “Čeprav ti prvi podatki še niso dovolj široki ali reprezentativni, da bi lahko izvedli trdne zaključke, zagotavljajo dragocene predhodne vpoglede v avtomobilske emisije,” so še zapisali v poročilu pri Evropski komisiji.

Avtomobilizem.com (Vir: Europe Autonews. Foto: Volvo, Mercedes-Benz, Peter Humar.)

Mnenja uporabnikov

1 komentar za "Poročilo Evropske komisije: priključni hibridi niso tako čisti, kot se zdi"


srcnik
16 dni 6 ur nazaj

Poročilo evropskih državljanov: Evropski poslanci niso tako inteligentni, kot se zdi

 
Milano iz Poljske krši zakon, Stellantis brani svojo odločitev
Vulcan Energy z evropsko proizvodnjo litijevega hidroksida