Slovenija

'Človeško življenje vredno več kot privarčevan znesek za elektriko'

Ljubljana, 16. 12. 2022 06.00 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min
Avtor
24UR ZVEČER
Komentarji
157

Na avtocestah, hitrih cestah in priključkih je DARS konec oktobra zaradi varčevanja z elektriko ugasnil razsvetljavo. Ob tem se pojavlja vprašanje, ali so slovenske avtoceste zaradi te poteze postale bolj nevarne. "Človeško življenje je vredno veliko več kot privarčevan znesek za elektriko," pravijo na Avto-moto zvezi Slovenije.

DARS je zaradi ukrepov ob energetski draginji razsvetljavo tako pustil le na zakonsko določenih odsekih – predorih, razcepih, nekaterih križiščih in avtocestnih počivališčih. 

Jure Kostanjšek, generalni sekretar AMZS, pravi, da se s tem ukrepom ne strinjajo. "Prav gotovo obstaja velika verjetnost, da gre zaradi te spremembe zdaj kaj narobe. Zato se mi s tem ukrepom Darsa ne strinjamo," je povedal Kostanjšek. Ta je izpostavil, da do nesreč lahko pride zaradi manjše preglednosti. "Varčevanje na račun prometne varnosti je nepotrebno in neutemeljeno. Pri prometni varnosti se ne varčuje, ampak je vanjo treba vlagati," je bil jasen generalni sekretar AMZS. 

Kostanjšek je povedal še, da so avtoceste v Sloveniji "en velik nadstandard", ki ga je treba ohranjati. "Če se spreminjajo utemeljene prakse, to lahko predstavlja problem. Avtoceste so bile eden izmed ključnih dejavnikov za boljšo prometno varnost v Sloveniji in jaz s tem ne bi eksperimentiral,"  je dodal. 

Prav tako je generalni sekretar AMZS opozoril, da je letos na slovenskih cestah umrlo že 26 oseb, kar je veliko več, kot je dolgotrajno letno povprečje, ki je 16. "In to je ta znak, alarm, ki kaže na to, da se tu ni kaj za igrati," je pojasnil. Kostanjšek je dodal, da naj bi po nekaterih ocenah za zadnji dve smrti, ki sta se zgodili na slovenskih avtocestah, lahko bil kriv ravno zadnji ukrep Darsa. 

Na vprašanje, katere dele avtoceste bi bilo najbolj nujno znova osvetliti, je Kostanjšek odgovoril, da bi bi bilo najboljše uvesti fotovoltaiko. "Tukaj se že išče rešitve. Imamo tudi težave z vožnjo v nasprotni smeri. Severna ljubljanska obvoznica je prav tako območje, kjer je precej prepletanj in v tem primeru je precej boljše, če je zagotovljena vidljivost," meni Kostanjšek. 

  • image 4
  • image 5
  • image 6
  • image 1
  • image 2
  • image 3

KOMENTARJI (157)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

mentorhercul
16. 01. 2023 20.09
Ampak res, moj avto ima luči, svetijo perfektno! Ko pelješ na avtocesto se zelo lepo vidijo znaki za napačno smer, kar se ob razsvetljenih uvozih slabše!
mungus
16. 12. 2022 19.38
+0
a to pomeni da bojo znižali ceno za vinjeto zaradi darsove nebuloze katera je zelo nevarna za voznike!!!
periot22
16. 12. 2022 17.36
-1
Dars podn od podn!
VelikoVedro
16. 12. 2022 13.42
+1
Zanimivo, da je zdej pri tej razsvetljavi vik in krik - kje je AMZS, ko je ob AC, regionalkah in lokalnih cestah vse polno reklamnih panojev, nekaterih bleščeče osvetljenih, katerih *namen* je preusmeriti pozornost voznikov? Kje je tam skrb za varnost? A je bil pri gospodih iz AMZS kak lobist za prodajo elektrike?
Pia235
16. 12. 2022 13.37
-1
Važno, da po naseljih, kjer nihče nosa ne pomoli ven po 7. uri, gorijo luči celo noč. Res jim je za človeška življenja - tam kjer mora biti tema, da ne bo še več rakavih bolnikov, sveti celo noč, tam kjer gre za varnost, se pa ugaša.
Maiike
16. 12. 2022 13.15
+1
Če bi bilo komu mar ta človeška življenja bi ukinil DARS in prepovedal vsako gradnjo cest Slovenskim podjetjem.
Holy50
16. 12. 2022 11.40
+6
Ta svet je nor, elektrike je za izvoz mi pa imamo visoke cene in sparanje. Ja očitno je človek cenejši.
Zvizgac1290
16. 12. 2022 11.30
-1
Ne serite, ker je tema bo pa kar vsepovprek pokalo. Navaditi se je treba, šparat bi bilo treba še bolj ne samo na cesti
nice
16. 12. 2022 11.16
+7
A bo tudi vinjeta kaj cenejša ? Jaz bi tudi sparal !
oježeš
16. 12. 2022 11.15
+8
Malo pomislimo koliko magistralnih cest izven naselij je neosvetljenih in se ljudje brez problema prevažajo po njih. Je pač treba biti malo bolj zbran, opustiti nekatere navade, ki ne pašejo za volan in bo za vse lažje. Res pa je neumno, da se ponekod drastično varčuje, drugje pa po nepotrebnem tracka z elektriko in osvetljevanjem nepotrebnih stavb, ulic, gradov in kdo ve česa še.
March
16. 12. 2022 11.05
+5
Če mora biti Interspar osvetljen celo noč, potem morajo biti osvetljene tudi ceste. Vsaka žarnica enkrat crkne in potem je tema.
ameba_sapiens
16. 12. 2022 10.47
+8
Jaz se pa strinjam z zmanjševanjem svetlobnega onesnaževanja. Ni treba da vse stalno sveti.
Frenk78
16. 12. 2022 10.38
+8
Ma kolk ste scrtljani v Ljubljan..a kdo vprasa ce mamo na vaseh razsvetljene ceste...pa dejte no
VelikoVedro
16. 12. 2022 11.01
+1
gz9999
16. 12. 2022 10.35
+9
Vsak avto ima kratke in dolge luči. Ne vidim potrebe za dodatno svetlobno onesnaževanje, ne glede na cene elektrike.
oježeš
16. 12. 2022 11.17
+3
To je nekako tako, kot se pritožujejo nad zvočnim onesnaževanjem, ampak cerkve pa lahko nabijajo ves čas z zvonovi, ki se slišijo precej daleč.
gz9999
16. 12. 2022 10.33
+6
Bolj kot za privarčevan znesek gre tukaj za zmanjšanje emisij toplogrednih plinov in svetlobnega onesnaževanja. Koliko nesreč s smrtnim izidom na AC pa se je že zgodilo zaradi pomanjkanja razsvetljave, pametnjakoviči iz AMZS? Dvomim, da omembe vredno število.
gz9999
16. 12. 2022 10.34
+4
Tole "po nekaterih ocenah" se sliši zelo pavšalno in subjektivno.
VelikoVedro
16. 12. 2022 10.43
+5
V Belgiji so vse avtoceste osvetljene. In imajo na dolžino ac 2x več smrtnih žrtev.
anamarija
16. 12. 2022 10.26
+14
Dokler so lahko osvetljene cerkve, je elektrike dovolj
scipio
16. 12. 2022 10.20
+17
Slovenske ceste sploh niso nevarne. Smrtno nevarni pa so divjaki in pijanci, ki se vsak dan vozijo po njih.
optinus
16. 12. 2022 10.09
+11
Potem bi morale bit po vašem mnenju osvetljene vse ceste po državi. Kolkr jst vem, je v avtošolah tudi nočna vožnja, ker pa ljudje vozijo na pamet, je pa tako kot je. Najlažje je krivit druge, če nekateri niso sposobni.
Nedeljko
16. 12. 2022 09.59
+11
Ustrezno temu, naj se potem zmanjša prispevek za ceste, ko delamo letni tehnični za avto. Morda je pa premalo umrlih zaradi cepljenja in se bo na ta način poskrbelo za zmanjšanje populacije.
travc
16. 12. 2022 09.54
+18
Važno da lahko reklamni poniji svetijo in odvračajo voznikovo pozornost.