Tujina

Čudež na Hanedi: kako je posadka izvedla brezhibno evakuacijo?

Tokio, 03. 01. 2024 12.48 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 4 min

Medtem ko preiskovalci skušajo ugotoviti, zakaj se je letalo obalne straže znašlo na isti stezi kot Airbus A350, letalski strokovnjaki hvalijo izjemno zbranost in usposobljenost posadke Japan Airlines. 12 članov osebja je v manj kot 20 minutah iz gorečega letala uspelo evakuirati vseh 367 potnikov. Ti so upoštevali navodila posadke in za seboj pustili ročno prtljago, kar je po besedah poznavalcev dodatno pripomoglo k hitrejši evakuaciji.

Od manjšega letala obalne straže so ostale le razbitine.
Od manjšega letala obalne straže so ostale le razbitine. FOTO: AP

Letalo družbe Japan Airlines se je ob pristanku spremenilo v ognjeno kroglo, potem ko je na stezi trčilo v letalo obalne straže. Pet od šestih ljudi na krovu manjšega letala je umrlo, medtem ko na potniškem letalu žrtev ni bilo. 

Brezhibna evakuacija z gorečega letala je osupnila svet in požela številne pohvale. Letalski strokovnjaki, ki so spregovorili za BBC, poudarjajo, da je bila posadka deležna odličnega usposabljanja, potniki pa so upoštevali varnostne protokole. 

Za ogled potrebujemo tvojo privolitev za vstavljanje vsebin družbenih omrežij in tretjih ponudnikov.

"Na nobenem od videoposnetkov, ki sem jih videl, na tleh ne vidim niti enega potnika, ki bi imel s seboj svojo prtljago. Če bi ljudje skušali vzeti svojo prtljago, bi bilo res nevarno, saj bi upočasnili evakuacijo," pravi profesor Ed Galea iz univerze Greenwich. 

Evakuacijo je otežil tudi položaj, v katerem se je znašlo letalo."Ta nesreča je daleč od idealne. Letalo je bilo z nosom navzdol, kar je pomenilo, da so se potniki težko premikali," je dodal Galea. Za evakuacijo potnikov so bili na voljo le trije napihljivi tobogani, ki pa niso bili pravilno razporejeni. Zaradi okvare je bila otežena tudi komunikacija na letalu, zato je morala posadka navodila posredovati z megafonom in vzklikanjem, so sporočili iz Japan Airlines. 

Airbus Japan Airlines v plamenih
Airbus Japan Airlines v plamenih FOTO: AP

Vseh 379 potnikov in članov posadke Airbusa A350 je nesrečo preživelo. En potnik je utrpel modrice, 13 jih je potrebovalo zdravniško pomoč, vsi ostali pa so jo odnesli brez poškodb. 

Nekdanja stevardesa družbe Japan Airlines je za BBC poudarila, da so imeli potniki neverjetno srečo. "Čutila sem olajšanje, ko sem ugotovila, da so vsi na varnem. Ko pa sem začela razmišljati o postopku nujne evakuacije, sem začutila nervozo in strah. Glede na to, kako sta letali trčili in kako se je požar širil, bi lahko bilo veliko huje," je povedala. 

Kot je dodala, je v resničnih situacijah težko preprečiti paniko med potniki. "To, kar so dosegli, je težje, kot si predstavljamo. Dejstvo, da jim je vsem uspelo pobegniti, je rezultat dobre koordinacije med posadko in potniki, ki sledijo navodilom."  Pojasnila je, da vsi novi člani posadke, zaposleni pri Japan Airlines, opravijo strogo in večtedensko usposabljanje za primere evakuacij in reševanj, preden lahko začnejo opravljati svoje delo. 

Po besedah nekdanje stevardese je nato posadka vsako leto deležna obnovitvenega usposabljanja. "Gremo skozi pisni izpit, razprave o študijah primerov in praktično usposabljanje z uporabo različnih scenarijev, na primer ko mora letalo pristati na vodi ali pa če na letalu izbruhne požar."

Tudi pilot, ki je želel ostati neimenovan, je za BBC povedal, da je k hitri evakuaciji pripomoglo dobro usposabljanje, ki ga je opravila posadka. "Moram reči, da je bilo neverjetno. V takšnih razmerah res nimaš časa razmišljati, zato preprosto narediš, za kar si bil usposobljen."

Za ogled potrebujemo tvojo privolitev za vstavljanje vsebin družbenih omrežij in tretjih ponudnikov.

Tragična nesreča leta 1985 zahtevala 520 življenj

Da bi bilo katero koli potniško letalo mednarodno certificirano, morajo proizvajalci letal dokazati, da lahko vsi na krovu letalo zapustijo v 90 sekundah. Po besedah pilota so predpise o letalski varnosti po preteklih nesrečah znatno okrepili. 

Najhujša nesreča Japan Airlines sega v avgust leta 1985, ko je let 123, namenjen v Osako, kmalu po vzletu iz Tokia trčil v goro. Nesrečo so preživeli štirje od 524 ljudi na krovu. Nesreča se je sicer zgodila zaradi napačnega popravila, ki so ga izvedli inženirji Boeinga, je pa dogodek pustil neizbrisen pečat v varnostni kulturi japonskega letalskega prevoznika. 

Skoraj štiri desetletja pozneje Japan Airlines velja za enega najvarnejših letalskih prevoznikov na svetu. "Japonska ima fenomenalne rezultate, ko gre za prometno varnost," je za BBC dejal profesor Graham Braithwaite iz univerze Cranfield. "Evakuacija je bila uspešna in je opomin, koliko je bilo vloženega v usposabljanje kabinskega osebja. Njihov poudarek je na varnosti. So zadnji, ki so se evakuirali iz letala, in videti je, da so opravili neverjetno delo," je ocenil. 

Eden od potnikov na letalu Tsubasa Sawada je za The Guardian povedal, da je približno 10 minut po tem, ko so zapustili letalo, počilo. "Lahko samo rečem, da se je zgodil čudež. Lahko bi umrli, če bi bili prepozni," je dodal. 

  • image 4
  • image 5
  • image 6
  • image 1
  • image 2
  • image 3

KOMENTARJI (40)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

SlepiSlovenc
03. 01. 2024 21.47
+0
5 mrtvih pa čudež. Ja takle mamo.
ArkaMast
03. 01. 2024 18.26
+1
Ni ga čez Japonski avto. Morda kakšen kitajski.
NeXadileC
03. 01. 2024 17.36
+1
Tole je tako uspeh, kot tudi veliko več, sreča, saj je v takšnih primerih 20min zelo dolg čas in presega standardno predvideni čas za evakuacije, ki je med 2 in 7 minut.
Ramzess
07. 01. 2024 11.43
Ni navedeno koliko izhodov je bilo za evakuacijo.
Miran1960
03. 01. 2024 16.53
+0
Dodaj na tak let 5 amerov pa bi videl kaj bi bilo
pager
03. 01. 2024 17.07
+2
ne rabiš amerov, sem sam razmišljal, kako bi odreagiral, če bi videl plamene ki objemajo letalo od zunaj, pravgotovo nebi sedel kot ti potniki, ampak bi po njihovih glavah odskakljal do prvega izhoda in mislim da bi večina storila isto
Perrun
03. 01. 2024 18.27
+2
Američani so dejansko zelo vljudni in obzirni, in mislim da bi bilo enako. Bolj se bojim kakih Slovencev, ki se vedno rinejo, vrivajo, se gredo stvari reševat s pozicije moči.
fotr80
03. 01. 2024 15.44
+15
to so pac japonci...disciplinirani ter poslusni. pri nas bi bilo vecina mrtvih, saj bi vsak hotu najprej svojo prtljago vzet, potem bi se pa prerival en cez drugega, s tem bi jih pa tudi precej poteptali...
Uporabnik1812060
03. 01. 2024 15.34
+9
To se pa vidi, da so bili, verjetno vsaj v večini, v letalu disciplinirani Japonci.
Na pol ovca
03. 01. 2024 15.31
+13
Tukaj je bistven faktor da so bili v letalu japonci, ki niso kričal delal po svoje in poslušali posadko 100% ne 99% ampak 100% poleg tega niso iskal kovčkov in vlekli le te zraven kot so to dokazano počel na podobnih nesrečah v ameriki ali evropi , prav tako pomaga da niso zavaljeni kot recimo američani in so se lahko premikal
marjanovic.drazen
03. 01. 2024 17.21
+1
In ti Japonci so na strani Ukrajine. Na drugi strani je Iran Brazilija itd
Na pol ovca
03. 01. 2024 17.53
lol ovca ti Japonci so kolonija ZDA od 1945 tako kot nemci torej hlapčki kot ti
Myth4htyM .
03. 01. 2024 15.14
+12
Kej takega lahko uspe zgolh Japoncem
brezveze13
03. 01. 2024 15.03
-2
mislim da je kriv janša
hansola
03. 01. 2024 15.02
+6
Drugače pa manj kot 20 minut, ne vem od kje ste prevajali tole ampak 20 minut je velikoooo dlje kot dejanskih 90 sekund kolikor hitro so celo letalo evakuirali...
gasper111
03. 01. 2024 17.16
Saj verjetno razumeš, da v primeru, da so ljudje poškodovani, zlomi, opekline, ureznine, pretres možganov, nezavest, vkleščenost, panika, šok, dim v potniškem prostoru, brez razvetljave itd., evakuacija skoraj 400 ljudi ne more biti zaključena v zgolj 90 sekundah. Eno je evakuacija v idealnih okoliščinah, čisto nekaj drugega pa v primeru nesreče kjer nista niti dva scenarija nista nikoli popolnoma enaka. Dvajset minut za evakuacijo 379 ljudi kar pomeni dobre 3 sekunde na potnika je po mojem mnenju milo rečeno zavidanja vreden dosežek.
sport5
03. 01. 2024 17.29
po posnetku,ko je letalo močno gorelo že med ustavljanjem,dvomim,da je evakuacija trajala 20 min
hansola
03. 01. 2024 14.59
+12
Bodimo realni, tole bi pri nas potekalo čisto drugače. 40% potnikov bi iskali prtljago, 20% bi skakalo čez vse da so čimprej do vrat, 20% bi se ravnalo po navodilih, 20% pa sploh ne bi verjelo, da letalo gori, ker so gledali en video na y*utube ter so strokovnjaki.
JK123
03. 01. 2024 14.05
+20
Zgodilo se je na Japonskem, kjer poznajo red in mir in kjer so meje zaprte za ilegalne doktorje in znanstvenike.
92ddt 1
03. 01. 2024 13.55
+4
Za ta porabljen čas pri evakuaciji si upam trditi,da je zelo slab. Morali bi ga evakuirati v manj kot 5 minutah. Se mi zdi da že nekaj časa velja, da se avion konstruira na način, ki omogoča popolno evakuacijo v 90 sekundah. Ker v teh požarih te ne ubije ogenj. Prej te dim zaduši. So imeli tudi nekaj sreče ker se.ogenj ni razširil v kabino.
Hugh_Mungus
03. 01. 2024 14.17
+4
Nikjer ni podatka koliko časa je dejansko trajala evakuacija... Tisto omenjanje "manj kot 20 min" je brezvezno, ker je bila že v manj kot 10 min kabina v ognju
mmickica
03. 01. 2024 14.35
+5
Tistih 20 minut je verjetno pomota, ker to se mi zdi zelo veliko. V tem casu bi se ze zadusili.
hansola
03. 01. 2024 15.02
+6
Slavko Badič
03. 01. 2024 16.33
-1
Slavko Badič
03. 01. 2024 16.36
-3
A ste normalni? Kako pa naj se evakuira skoraj 500 ljudi v 90 sekundah? To pomeni dve desetinki sekunde na osebo, a se vam zdi to fizično izvedljivo?
fowler
03. 01. 2024 19.34
+1
A350 ima 8 emergency exitov... zadnjih verjetno niso uporabili... torej 6... 380 deliš s 6... dobiš dobrih 60 ljudi na exit... to je cca 2min, pa so vsi zunaj
Gutenberg
03. 01. 2024 13.24
+4
Res so izvedli evakuacijo v manj kot 20 minutah. Precej manj ...
shift
03. 01. 2024 13.18
+3
hwood bi naredil iz tega film, ki bi bil visoko cenjen med kritiki in občinstvom s pomočjo PR služb
Top Gun
03. 01. 2024 13.14
+1
Bogu hvala🙏
Hugh_Mungus
03. 01. 2024 14.18
+2
A je bil med posadko, al med potniki? Ker po sporedu bi moral takrat ravno deliti prirojene bolezni otrokom
arafat9
03. 01. 2024 13.04
+12
Dobro da ni bilo Evropejce na letalu, bravo
Ombolo
03. 01. 2024 13.35
+10
10% evropskih japijev bi z iskanjem svoje prtljage verjetno zadržalo 100 ljudi...
mertseger
03. 01. 2024 13.01
+8
Pri Slovencih kar vidim na letalih bi jih vsaj pol zgorelo.
JK123
03. 01. 2024 14.06
+4
Ne bi, nismo neumen narod, smo samo narod, ki se slabo ceni.
pager
03. 01. 2024 17.13
in ne ceni se slabo zastonj, mal povprašaj v svetu, če seveda imaš koga ???
JAZsemTI
03. 01. 2024 12.59
+16
To je uspelo pri ubogljivih Japoncih.
Gutenberg
03. 01. 2024 13.29
+4
Rusi pa so kufre vlekli iz gorečega letala. In tako ubili - koliko - četrtino potnikov?
JAZsemTI
03. 01. 2024 13.39
+2
Kaj bi ti brez Rusov? Kdo bi bil dežurni krivec?😏
Razumnež
03. 01. 2024 12.56
+9
Bravo za evakuacijo.... Sam priznam ne bi moral čakati, kot so čakali potniki.
Hugh_Mungus
03. 01. 2024 14.19
+1