Zelena prihodnost
Kalifornija s prepovedjo majhnih bencinskih motorjev do leta 2024, vključno s tistimi v kosilnicah
Ameriška zvezna država z letom 2024 uvaja prepoved bencinsko gnanih kosilnic, motork, puhalnikov in podobnih vrtnih strojev. Pravijo, da ena ura uporabe puhalnika za listje prispeva toliko emisij kot vsaj 1.600 prevoženih kilometrov s toyoto camry letnik 2017.
Torek, 26. oktober 2021
Medtem ko je večina predpisov o emisijah osredotočena na elektrifikacijo cestnih vozil, je kalifornijski guverner Gavin Newsom izrazil zaskrbljenost glede vrtnih strojev in ostale opreme, ki uporablja klasične, majhne motorje z notranjim izgorevanjem z močjo do 25 'konjev'. Podpisal je namreč zakon, ki z letom 2024 prepoveduje prodajo in uporabo vrtne opreme, generatorjev ter druge opreme na terenu, ki prispeva k emisijam CO2. Isti guverner je že lansko leto sicer napovedal prepoved prodaje bencinsko in dizelsko gnanih vozil najpozneje do leta 2035.
In česa so krive kosilnice, motorke in ostale naprave, ki jih ima danes skoraj vsaka hiša? V Kaliforniji naj bi bilo trenutno 16,7 milijona naprav z majhnimi bencinskimi motorji, kar je občutno več v primerjavi z 13,7 milijona osebnih vozil. To število majhnih motorjev naj bi imelo po besedah Newsoma velik vpliv na nadzor emisij. Za ponazoritev je dejal, da je količina emisij po eni uri uporabe puhala za listje enakovredna vožnji toyote camry letnika 2017 več kot tisoč milj (več kot 1.600 kilometrov).
Čeprav naj bi tovrstni ukrepi utirali pot k bolj zeleni prihodnosti, bo to odločilno vplivalo na podjetja, ki proizvajajo, prodajajo in vzdržujejo takšne naprave. Marc Berman, avtor zakona, je priznal, da bo prehod na električno opremo z baterijami zagotovo vplival na nekatera podjetja, vendar je dejal, da jim bo država namenila 30 milijonov dolarjev pomoči – pa bo to dovolj?
Medtem ko so stroški zgolj ena od skrbi - nakuo električne kosilnice je lahko dvakrat dražji - obstaja tudi logistični izziv. Dodatne baterije bo treba za komercialna dela nositi in prevažati, kar bi zahtevalo več osebja. Podjetja bi morala tudi nadgraditi svoje delavnice, da bi zadovoljila dnevne potrebe po polnjenju. Kaj pa generatorji, ki rešijo hrano v hladilniku, ko zmanjka elektrike? Ja, Kalifornija bo morala odgovoriti še na veliko vprašanj ...