Nissan X-trail
Novi X-trail se predstavi
Nissan je na evropskem trgu predstavil četrto generacijo križanca X-trail, ki je na voljo izključno z elektrificiranimi pogoni.
Sreda, 7. september 2022
Novinec temelji na platformi CMF-C in je na voljo s tremi motornimi možnostmi. Vstopni model poganja prisilno polnjen 1,5-litrski bencinski stroj s 120 kW (163 KM) moči in 300 Nm navora. Podprt je z blagim, 12-voltnim hibridom in izključno v kombinaciji s samodejnim CVT menjalnikom, do stotice pa tako motoriziran X-trail pospeši v 9,6 sekunde, dosega hitrosti do 200 km/h in obljublja povprečno porabo med 7,1 in 7,4 litra.
Več moči nudi hibrid z oznako e-power, ki je na voljo s pogonom na sprednji ali na vsa štiri kolesa. Tu 1,5-litrski motor ni neposredno povezan s kolesi, temveč opravlja vlogo generatorja za pridobivanje električne energije, ki nato napaja električni motor (oziroma dva).
Izvedba s pogonom na sprednji kolesi razvije 150 kW (204 KM) moči in 330 Nm navora, kar zadošča za pospešek do 100 km/h v osmih sekundah in 170 km/h končne hitrosti. Štirikolesno gnan X-trail ima na zadnji osi dodaten elektromotor z močjo 94 kW (128 KM) in navorom 195 Nm – sistemska moč tu znaša 157 kW (213 KM), največja hitrost je 180 km/h, pospešek do trimestne vrednosti traja sedem sekund. Uradna povprečna poraba je med 5,8 in 5,9 litra pri dvokolesno gnani oziroma med 6,3 in 6,5 litra pri štirikolesno gnani različici.
Pri Nissanu obljubljajo, da je njihov štirikolesni pogon z oznako e-4orce, ki samodejno prerazporeja navor in po potrebi zavira vsako kolo posebej, hitrejši od mehanskega pogona, omeniti pa velja še sistem e-pedal oziroma možnost vožnje z eno stopalko.
Zunanja podoba je ukrojena v skladu s sodobno Nissanovo filozofijo, obenem pa je evropski X-trail praktično enak japonski različici ter v veliki meri podoben tudi ameriškemu rogue, ki je na tamkajšnjem trgu na voljo že kaki dve leti. Enako velja za notranjost, kjer osrednjo vlogo prevzemata dva 31,2-cm zaslona (eden na sredinski konzoli, eden pred voznikom), tu je še 27,4-cm hud.
ProPILOT je podprt s kopico varnostnih sistemov in pripomočkov in je v kombinaciji z Navi-linkom zmožen skrbeti za pospeševanje in zaviranje avtomobila znotraj voznega pasu na avtocesti, na krovu je tudi sedem zračnih blazin – ena izmed njih se v primeru nesreče razpre med voznikom in sovoznikom ter s tem prepreči, da bi se zaletela z glavama. Omeniti velja še precej višjo raven kakovosti v primerjavi s prejšnjim modelom ter nasploh bolj imeniten občutek v notranjosti, ki pa j kljub temu ohranila dobršno mero funkcionalnosti.
Novi X-trail bo na voljo s petimi ali sedmimi sedeži, ob tem pa je zelo dobro poskrbljeno predvsem za potnike v sredni vrsti, ki imajo možnost upravljanja klimatske naprave po svojih željah, usb vtičnice, senčnike na oknih… Tretja vrsta je bržkone primerna le za otroke, saj tam lahko sedijo do 160 cm visoke osebe, sicer pa ob le petih sedežih prtljažnik meri 585 litrov.
Novega X-traila lahko pri Nissanovih trgovcih pričakujemo v kratkem, cene pa še niso znane.