Novice

Tudi Toyota GR Supra se vrača k osnovam

Različicam športno zmogljivega modela s samodejnim menjalnikom se pridružuje še izvedba z ročnim menjalnikom, ki bi morala zadovoljiti zahtevnejše voznike.

Vse od predstavitve v letu 2019 je bila Toyota Supra GR, ki je nastala pod okriljem športnega oddelka Gazoo Racing, na voljo s 3,0-litrskim vrstnim šestvaljnikom (250 kW/340 KM), leto zatem pa se mu je pridružil še 2,0-litrski motor s 190 kW (258 KM) – oba sta bila do sedaj na voljo le z 8-stopenjsko avtomatiko. Kljub temu, da je avtomobil s svojimi zmogljivostmi požel pohvale po vsem svetu, se je med avtomobilskimi navdušenci vrtelo vprašanje, če bo kdaj na voljo tudi z ročnim menjalnikom. Za odgovor so sedaj poskrbeli pri japonski znamki, saj so najavili skorajšnji prihod različice z ročnim menjalnikom. Evropski kupci sedaj dobivajo možnost izbire ročnega menjalnika pri celotni družini modelov GR – GR Yaris je z ročnim menjalnikom na voljo že serijsko, pri modelih GR86 in GR Supra pa je (oziroma bo) na voljo opcijsko.

Pri Toyoti so s posluhom za želje avtomobilskih navdušencev in kupcev v skladu s ključnikom #savethemanual (ohranimo ročni menjalnik) predstavili model GR Supra, ki so mu namenili ročni 6-stopenjski menjalnik. Za dodaten izkoristek zmogljivosti bo poskrbel inteligentni 6-stopenjski ročni menjalnik iMT (intelligent manual transmission), ki so ga ustrezno prilagodili moči in navoru 3,0-litrskega motorja, obenem pa so dodatno izboljšali zmogljivosti avtomobila s prilagoditvijo delovanja vzmetenja in zavor.

Toyotini inženirji so obstoječe ohišje ročnega menjalnika, pogonsko gred in set zobnikov dodatno prilagodili z namenom optimizacije delovanja in zmanjšanja mase. Izboljšani različici menjalnika so namenili novo zasnovo sklopke z večjim premerom, ki je z večjo torno površino in močnejšo vzmetjo primerna za uporabo v kombinaciji z motorjem visokega navora. Optimalno delovanje s poudarkom na športnih zmogljivostih omogoča inteligentni nadzorni sistem z novo programsko opremo, ki prilagaja navor motorja v trenutku pritiska in sprostitve sklopke, pametni nadzor delovanja menjalnika pa je v primeru izbire športnega načina vožnje možno tudi izključiti. Za še bolj neposreden občutek pospeševanja in v izogib manjši odzivnosti pri speljevanju ter občutku slabšega pospeševanja v posameznih prestavah so pri Toyoti skrajšali tudi končno pogonsko razmerje s 3,15 (pri različici samodejnim menjalnikom) na 3,46.

Izboljšane vozne lastnosti so dosegli še z novimi nastavitvami vzmetenja, blažilnikov in krmilnega mehanizma, ročnemu menjalniku ustrezno pa so prilagodili delovanje sistema za nadzor zdrsa (TRC), ki so ga dodatno nastavili tudi za ohranjanje stabilnosti v kombinaciji z nastavitvami sistema zavor. Za še pristnejše vozniške užitke ob vožnji po ovinkastih gorskih cestah bo poskrbela nova funkcija Hairpin+, ki v odvisnosti od kota sprednjih koles ustrezno prilagaja navor, dodatno varnost pa bo zagotavljal sistem proti prevračanju (ARP) v povezavi s sistemom nadzora stabilnosti (VSC).

Uporabi ročnega menjalnika so ustrezno prilagodili tudi zasnovo notranjosti, za popolno ergonomijo pa so preoblikovali sredinsko konzolo in ročico menjalnika, ki omogoča natančno, hitro in učinkovito prestavljanje. Nova GR Supra dobiva dodatne barvne nianse, ob odtenku sive Moareki in modre Dawn bo ekskluzivno za različico 3,0 Premium z ročnim menjalnikom na voljo tudi matirana bela Moonstone. V notranjosti ponujajo novo oblazinjenje v bež barvi, kupci pa se bodo lahko odločili za poudarek športnega značaja z izbiro paketa Alcantara.

Na začetku osvežene palete modelov bo različica Live z 2,0-litrskim motorjem in samodejnim menjalnikom ter s paketi opreme Premium, Connect in Sport, medtem ko bo različica Active s 3,0-litrskim motorjem na voljo s paketom opreme Premium. Za tiste kupce, ki bodo želeli še boljše vozne lastnosti, so pri Toyoti predstavili različico GR Supra 3,0 Lightweight, ki so ji v primerjavi z obstoječim modelom s samodejnim menjalnikom zmanjšali maso za 38,3 kg. Poleg namestitve ročnega menjalnika in lažjih 19-palčnih platišč iz aluminija so zmanjšanje mase dosegli še z zamenjavo zvočnega sistema in odstranitvijo usnjenega oblazinjenja sedežev, ledvene opore ter električnega sistema nastavljanja sedežev.

Avtomobilizem.com (Vir in foto: Toyota.)

Mnenja uporabnikov

Napiši prvo mnenje!


 
Renault prodaja svoj delež podjetja Avtovaz za simbolično ceno
Dacia z novim mejnikom svojega obstoja