V Setri pravijo, da nova generacija prinaša edinstveno oblikovanje, veliko prilagodljivost in visoko dobičkonosnost operaterjem. Poleg tega pa še visoko raven varnosti, praktične rešitve in skrb za detajle.
Nova linija avtobusov ima široko ponudbo, ki zdaj temelji na štirih velikostih. Osnovni je nizkopodni model LE dolžine 10,51 metra, zasnovan je na dveh oseh. Najdaljši triosni pa je dolg 14,52 metra. Novi 500 LE ponuja udoben dostop v potniški del, hkrati pa zagotavlja visoko raven potovalnega udobja. Za prednjo premo ima namreč 500 LE povsem ravno dno, pred zadnjo premo pa je kabina dostopna prek treh nizkih stopnic.
Nova generacija je namenjena mestnim in primestnim prevozom v gosto naseljenih območjih, preizkušena je na tradicionalnih poteh prevoza šolarjev, zasebnih in službenih shuttle prevozov. Model 500 LE je na voljo z dvema ali tremi stranskimi vrati različnih širin. Vrata so lahko stransko odpirajoča se ali drsna, odvisno od potreb. Poleg tega lahko izbirajo tudi med široko ponudbo klančin za invalide. Prvič je na voljo tudi dvižna ploščad za invalide za prednja vrata.
Razdeljen v dva dela
Pri Setri so poudarili še, da nova linija prinaša sodobno oblikovanje, čeprav gre za osnovno družino linijskih avtobusov. Zunanjost 500 LE je namensko razdeljena na dva dela, ki ju povezujeta stranska vertikalna profila. Streha deluje, kot da lebdi, zato ustvarja občutek zračnosti in majhne mase. Prednji del pa kaže jasno povezanost z drugimi Setrinimi modeli.
Na novo je zasnovan tudi voznikov del, ki je na voljo v treh različnih zasnovah. Prvi je city cockpit, ki ustreza zahtevam nemškega standarda VDV. Naslednji različici sta cockpit basic city za medkrajevne vožnje in cockpit basic za medkrajevne prevoze. Ne glede na izvedbo vozniški prostor ponuja serijska senzorja za dež in svetlobo ter elektronsko parkirno zavoro.
Za doplačilo je na voljo 360-stopinjska kamera, ki bo prišla prav predvsem pri manevriranju na ozkih predelih. Po njeni zaslugi bo voznik zaznal pešce, kolesarje in druge ovire na cesti. Vozniški del je klimatiziran ločeno od potniškega dela. V podnebjih z milejšimi temperaturami pa je na voljo tudi nova različica klimatiziranja evocool light basic z dvema zmogljivima stropnima klimatskima napravama.
Nov učinkovit radarski tempomat s podatki topografije
Tehnični del označuje nov sistem predictive powertrain control (PPC), ki je na voljo v povezavi s polnoavtomatiziranim ročnim menjalnikom GO 250 8 powershift. PPC pomeni radarski tempomat za mestno vožnjo, ki s predvidevanjem na podlagi podatkov o topografiji pomaga varčevati z gorivom. Novost je še sistem preventive brake assist 2, ki bo na voljo prihodnje leto. V drugi generaciji s pomočjo radarjev kratkega in dolgega dosega ter kamere aktivno reagira na stacionarne objekte in promet, vključno s pešci in kolesarji. Pri Daimlerju še dodajajo, da je količina napačnih opozoril pri 500 LE precej zmanjšana. Vozniški asistenti ponujajo tudi sistem za opozorilo pred trkom.
Pogonu 500 LE z dvema osema je namenjen dizelski šestvaljnik prostornine 7,7 litra in z 220 ali 260 kilovati. Pogonu avtobusa s tremi osmi pa 10,7-litrski šestvaljnik z 290 kilovati moči. Izberete lahko ročni, polno avtomatizirani ali samodejni menjalnik.
Hibrid za varčevanje z gorivom
V uvodu obljubljene prihranke, ki povečujejo zaslužek operaterjev, pa naj bi omogočil 14-kilovatni električni motor med motorjem in menjalnikom, ki deluje kot alternator in shranjuje odvečno energijo pri zaviranju. Pri večjih obremenitvah, denimo pri speljevanju, pomaga dizelskemu motorju in tako zmanjšuje porabo.
Dodatni prihranki z izobraževanjem in digitalizacijo
Bilanco operaterjev razbremenjujejo tudi servisni paketi in izobraževanje voznikov, ki se na tečajih naučijo ekonomične vožnje. Pri Setri verjamejo tudi, da lahko pri varčevanju pomaga digitalizacija, ki jo omogoča paket digitalnih servisnih storitev omniplus. Na portalu omniplus so operaterjem ves čas na voljo položaj in razpoložljivost avtobusnega voznega parka, poleg tega pa še vsi ključni podatki, od porabe goriva do voznikovih kartic.
Nova Setrina družina linijskih avtobusov bo nastajala v Daimlerjevi tovarni Buses Hosdere blizu Istanbula v Turčiji. Začetek proizvodnje je načrtovan za jesen 2023, kompaktna modela S 510 LE in triosni S 518 LE pa bosta s proizvodnih trakov tovarne zapeljala spomladi prihodnje leto.