Prevozi

Setrin novi linijski avtobus bo skrbel tudi za večji dobiček operaterjev

Nemška Setra je predstavila nov linijski avtobus z nizkim podom multiclass 500 LE, ki dopolnjuje družino modelov topclass in comfortclass.

Izbor urednika

FINANCE
Prevozi
Dražji prevozi lahko pomenijo tudi to, da bomo srajce spet šivali v Muri
Prevozi
PrevoziMiloš Milač Dražji prevozi lahko pomenijo tudi to, da bomo srajce spet šivali v Muri 3

Električni pogon prinaša veliko izzivov, velike investicije, velike spremembe navad, od voznega reda prevoznikov, časa in lokacije polnjenja do sprememb v logističnih procesih. Te spremembe še niso vidne, bodo pa najbrž kmalu.

FINANCE
Prevozi
Evropski parlament sprejel stroge cilje za zmanjšanje izpustov tovornih vozil, standard Euro 7 šele leta 2031
Prevozi
PrevoziJure Šujica Evropski parlament sprejel stroge cilje za zmanjšanje izpustov tovornih vozil, standard Euro 7 šele leta 2031 1

Sprejeti predlog uvaja milejše zahteve, kot so jih predlagali pri Evropskem komiteju za okolje, javno zdravstvo in varno prehrano, proizvajalci so zadržani.

FINANCE
Prevozi
Električni tovornjaki že kapljajo v Slovenijo in na Hrvaško, kaj v novi dobi čaka slovenske prevoznike?
Prevozi
PrevoziMiloš Milač Električni tovornjaki že kapljajo v Slovenijo in na Hrvaško, kaj v novi dobi čaka slovenske prevoznike? 7

»Elektromobilnost v transportu je priložnost, ne ovira za Evropo, saj lahko spodbudi lokalno proizvodnjo. Ne bo pa lahko, še zlasti ne za mednarodni transport,« je prepričan inovator Andrej Pečjak.

FINANCE
Prevozi
(intervju) Roger Alm, predsednik Volvo Trucks: Smo pred največjo spremembo v zadnjih sto letih
Prevozi
PrevoziMiloš Milač (intervju) Roger Alm, predsednik Volvo Trucks: Smo pred največjo spremembo v zadnjih sto letih

Roger Alm, predsednik družbe Volvo Trucks, je zavezan prihodnosti pogonov z ničelnimi izpusti. Razkril nam je, ali bo prihodnost prevozov le električna, katere so največje ovire elektrifikacije, kakšen je trenutno posel, kako vidi konkurenco iz Kitajske in težavo pomanjkanja voznikov.

FINANCE
Prevozi
Mednarodni transport pred zlomom zaradi pomanjkanja voznikov
Prevozi
PrevoziJana Petkovšek Štakul Mednarodni transport pred zlomom zaradi pomanjkanja voznikov 12

Do leta 2026 naj bi v Evropi primanjkovalo okoli dva milijona poklicnih voznikov v cestnem tovornem prometu

Avtor
31.03.2023 07:00
Čas branja: 7 min
Setrin novi linijski avtobus bo skrbel tudi za večji dobiček operaterjev
To je linijska setra 500 LE nove generacije, ki se v marsičem zgleduje po bolj razkošnih modelih topclass in comfortclass. Foto: Daimler Truck Global Communicati

V Setri pravijo, da nova generacija prinaša edinstveno oblikovanje, veliko prilagodljivost in visoko dobičkonosnost operaterjem. Poleg tega pa še visoko raven varnosti, praktične rešitve in skrb za detajle.

Nova linija avtobusov ima široko ponudbo, ki zdaj temelji na štirih velikostih. Osnovni je nizkopodni model LE dolžine 10,51 metra, zasnovan je na dveh oseh. Najdaljši triosni pa je dolg 14,52 metra. Novi 500 LE ponuja udoben dostop v potniški del, hkrati pa zagotavlja visoko raven potovalnega udobja. Za prednjo premo ima namreč 500 LE povsem ravno dno, pred zadnjo premo pa je kabina dostopna prek treh nizkih stopnic.

Nova generacija je namenjena mestnim in primestnim prevozom v gosto naseljenih območjih, preizkušena je na tradicionalnih poteh prevoza šolarjev, zasebnih in službenih shuttle prevozov. Model 500 LE je na voljo z dvema ali tremi stranskimi vrati različnih širin. Vrata so lahko stransko odpirajoča se ali drsna, odvisno od potreb. Poleg tega lahko izbirajo tudi med široko ponudbo klančin za invalide. Prvič je na voljo tudi dvižna ploščad za invalide za prednja vrata.

Razdeljen v dva dela

Pri Setri so poudarili še, da nova linija prinaša sodobno oblikovanje, čeprav gre za osnovno družino linijskih avtobusov. Zunanjost 500 LE je namensko razdeljena na dva dela, ki ju povezujeta stranska vertikalna profila. Streha deluje, kot da lebdi, zato ustvarja občutek zračnosti in majhne mase. Prednji del pa kaže jasno povezanost z drugimi Setrinimi modeli.

Na novo je zasnovan tudi voznikov del, ki je na voljo v treh različnih zasnovah. Prvi je city cockpit, ki ustreza zahtevam nemškega standarda VDV. Naslednji različici sta cockpit basic city za medkrajevne vožnje in cockpit basic za medkrajevne prevoze. Ne glede na izvedbo vozniški prostor ponuja serijska senzorja za dež in svetlobo ter elektronsko parkirno zavoro.

Za doplačilo je na voljo 360-stopinjska kamera, ki bo prišla prav predvsem pri manevriranju na ozkih predelih. Po njeni zaslugi bo voznik zaznal pešce, kolesarje in druge ovire na cesti. Vozniški del je klimatiziran ločeno od potniškega dela. V podnebjih z milejšimi temperaturami pa je na voljo tudi nova različica klimatiziranja evocool light basic z dvema zmogljivima stropnima klimatskima napravama.

Nov učinkovit radarski tempomat s podatki topografije

Tehnični del označuje nov sistem predictive powertrain control (PPC), ki je na voljo v povezavi s polnoavtomatiziranim ročnim menjalnikom GO 250 8 powershift. PPC pomeni radarski tempomat za mestno vožnjo, ki s predvidevanjem na podlagi podatkov o topografiji pomaga varčevati z gorivom. Novost je še sistem preventive brake assist 2, ki bo na voljo prihodnje leto. V drugi generaciji s pomočjo radarjev kratkega in dolgega dosega ter kamere aktivno reagira na stacionarne objekte in promet, vključno s pešci in kolesarji. Pri Daimlerju še dodajajo, da je količina napačnih opozoril pri 500 LE precej zmanjšana. Vozniški asistenti ponujajo tudi sistem za opozorilo pred trkom.

Pogonu 500 LE z dvema osema je namenjen dizelski šestvaljnik prostornine 7,7 litra in z 220 ali 260 kilovati. Pogonu avtobusa s tremi osmi pa 10,7-litrski šestvaljnik z 290 kilovati moči. Izberete lahko ročni, polno avtomatizirani ali samodejni menjalnik.

Hibrid za varčevanje z gorivom

V uvodu obljubljene prihranke, ki povečujejo zaslužek operaterjev, pa naj bi omogočil 14-kilovatni električni motor med motorjem in menjalnikom, ki deluje kot alternator in shranjuje odvečno energijo pri zaviranju. Pri večjih obremenitvah, denimo pri speljevanju, pomaga dizelskemu motorju in tako zmanjšuje porabo.

Dodatni prihranki z izobraževanjem in digitalizacijo

Bilanco operaterjev razbremenjujejo tudi servisni paketi in izobraževanje voznikov, ki se na tečajih naučijo ekonomične vožnje. Pri Setri verjamejo tudi, da lahko pri varčevanju pomaga digitalizacija, ki jo omogoča paket digitalnih servisnih storitev omniplus. Na portalu omniplus so operaterjem ves čas na voljo položaj in razpoložljivost avtobusnega voznega parka, poleg tega pa še vsi ključni podatki, od porabe goriva do voznikovih kartic.

Nova Setrina družina linijskih avtobusov bo nastajala v Daimlerjevi tovarni Buses Hosdere blizu Istanbula v Turčiji. Začetek proizvodnje je načrtovan za jesen 2023, kompaktna modela S 510 LE in triosni S 518 LE pa bosta s proizvodnih trakov tovarne zapeljala spomladi prihodnje leto.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
FINANCE
Prevozi
V Kranj zapeljal testni električni avtobus, prihodnje leto prihaja osem lastniških
Prevozi
PrevoziMiloš Milač V Kranj zapeljal testni električni avtobus, prihodnje leto prihaja osem lastniških

Za nakup električnih avtobusov so v mestni občini Kranj večino sredstev, 2,8 milijona evrov, pridobili na razpisu Eko sklada. Razliko do polne vrednosti vozil bo pokrila mestna občina Kranj.

FINANCE
Prevozi
Z baterijami in gorivnimi celicami do 400 kilometrov dosega
Prevozi
PrevoziMatko Jović Z baterijami in gorivnimi celicami do 400 kilometrov dosega 1

Mercedes ecitaro range extender je električni avtobus s sistemom za povečanje dosega z gorivnimi celicami. S tem bodo omogočili še večji doseg na posebej pogostih ali daljših progah, ki jim 280 (ali 220) kilometrov ni dovolj in med izmeno nimajo možnosti za polnjenje.

FINANCE
Varčevanje, ki ni varčevanje
Finance
Srečko Korber Varčevanje, ki ni varčevanje

Ko smo si na jasnem s pojmi varčevanje, prihranki in investicije, hitro ugotovimo, da se pojem varčevanja pri ponujanju nekaterih finančnih storitev večkrat zlorablja

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
Okolje & energija
Na avstrijskem Koroškem bodo reciklirali vodik. Poglejte, kako
Okolje & energija
Okolje & energijaBorut Hočevar Na avstrijskem Koroškem bodo reciklirali vodik. Poglejte, kako 6

Nemški proizvajalec polprevodnikov Infineon začenja na avstrijskem Koroškem proizvodnjo zelenega vodika. Najprej ga bodo uporabili pri izdelavi polprevodnikov, potem pa še za pogon rednih javnih avtobusov.

FINANCE
Ni voznikov tovornjakov! Skupina Prah zato ustanavlja startup
Finance
Jana Petkovšek Štakul Ni voznikov tovornjakov! Skupina Prah zato ustanavlja startup 5

Bi vodili logistični startup? Še se lahko odzovete na iniciativo skupine Prah

FINANCE
Prevozi
Mercedes-Benz actros L: kako iz dizelskega motorja iztisniti še dodatne prihranke
Prevozi
PrevoziDubravko Majetić Mercedes-Benz actros L: kako iz dizelskega motorja iztisniti še dodatne prihranke

Odšli smo v Nemčijo, da bi v okolici tovarne Mercedesovih tovornjakov v Wörthu preizkusili novosti, ki prihajajo pred sejmom IAA v Hannovru. Tokrat smo preizkusili pomlajen dizelski motor OM 471, mirrorcam 2 in eactrosa.

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.