Nov obraz in digitalizacija

Fordovci so pred nekaj dnevi širši javnosti predstavili osveženo izvedbo modela focus, ki v novi izdaji prinaša kar nekaj pomembnih izboljšav. Ta na ceste prihaja v prvih mesecih prihodnjega leta.

Prenovljeni  focus bo tudi v prihodnje na voljo kot kombilimuzina, 
karavan, ST in v terenski active različici.
Prenovljeni focus bo tudi v prihodnje na voljo kot kombilimuzina, karavan, ST in v terenski active različici. 

Focus je zgodba, ki jo pri Fordu ohranjajo že več kot dve desetletji, saj nenazadnje o obstoju odločajo kupci. Že res, da je v zadnjih letih morda priljubljenost vozil tega segmenta nekoliko padla, a vendar na drugi strani nosi primat enega najbolj prepoznavnih modelov v Fordovi paleti. Pred nekaj meseci smo ga z novinarskimi kolegi iz ostalih uredništev razglasili za zmagovalca v primerjalnem testu PRIMA, zato smo prepričani, da ima kot tak še vedno svetlo prihodnost.

Motorizacija ostaja enaka

V tokratni prenovi so se pri Fordu odločili za lepotni poseg na sprednjem delu. Oblikovalci so poskrbeli za svežo obliko serijskih LED žarometov, kjer so vključene tudi LED meglenke in nov LED dnevni podpis, malenkostno so mu povečali masko ter rahlo preoblikovali odbijač. Skladno z osvežitvijo so poskrbeli še za prevetritev ponudbe 17-, 18- in 19-palčnih platišč, hkrati pa so zamešali še novo zeleno barvo za najhitrejšo izvedbo z oznako ST. Ta bo še naprej na voljo v kombilimuzinski in karavanski karoserijski izvedbi, poganjal pa jo bo 2,3-litrski ecoboost motor z 205 kilovati moči. Pri vseh ostalih različicah focusa bodo kupci izbirali med znano zasedbo bencinskih in dizelskih motorjev. V prvi vrsti omenjajo litrski trivaljnik s 74, 92 in 114 kilovati moči, ki je ne glede na izbiro menjalnika (6-stopenjski ročni ali samodejni sedemstopenjski powershift) elektrificiran z 48-voltnim blago-hibridnim sistemom. Hibridni pogonski sklop standardni alternator nadomesti z integriranim generatorjem, ki ga poganja jermen (BISG), sistem pa omogoča zajem in shranjevanje energije, ki se običajno izgublja med zaviranjem, v posebni litij-ionski bateriji. Sistem BISG lahko deluje tudi kot motor in z dodatnim navorom poveča skupni navor pogonskega sklopa za bolj odzivno pospeševanje ali za učinkovitejšo porabo goriva. V ponudbi ostaja tudi dizelski 1,5-litrski štirivaljnik s 70 ali 88 kilovati, ki omogoča kombinacijo z 8-stopenjsko avtomatiko.

Velik osrednji zaslon z novo vsebino

Potniška kabina je v največji meri napredovala pri voznikovem delovnem okolju, kjer je opazna popolna digitalizacija. Analogne merilnike je zamenjala nova digitalna podlaga z urejeno grafiko, še večji napredek pa predstavlja uvedba info-zabavnega sistema Sync4, ki prinaša tudi ogromen 13,2-palčni osrednji zaslon na dotik. Ta vključuje krmilnike za funkcije, kot sta ogrevanje in prezračevanje, ki jih je bilo treba prej aktivirati s fizičnimi gumbi, zato je sredinska konzola čistejša in še bolj urejena. Sistem obenem zagotavlja brezžično združljivost z vmesnikoma apple carplay in android auto, niso pozabili niti na glasovno upravljanje (15 evropskih jezikov, a ni jasno, če je med njimi tudi slovenščina) in na povezovanje z avtomobilom na daljavo (Ford Pass Connect), uporaben pa bo tudi navigacijski sistem tomtom s prometnimi podatki v živo. Pri karavanu velja omeniti še to, da ima ta v prtljažnem delu urejen prostor za odlaganje mokrih oziroma umazanih obuval ali oblek. V delu mokrega območja je vstavljena obloga, ki zagotavlja odpornost na vodo in vlago.

Napredoval tudi pri varnosti

Fordovi razvojniki so se posvetili tudi področju aktivne varnosti in focusa opremili z nekaj uporabnimi asistencami. Poleg že poznanih je focus opremljen tudi s posodobljenim sistemom za zaznavanje mrtvih kotov, ki upošteva tudi rabo prikolice. Voznik mora pred priklopom vnesti v sistem širino in dolžino prikolice, sistem pa bo samodejno poskrbel za izravnavo in opozoril voznika, če je v mrtvem kotu vlečene prikolice drugo vozilo. Nova je asistenca za križišča, ki uporablja focusovo naprej usmerjeno kamero v kombinaciji z radarjem, da nadzira cesto pred vozilom in zazna nevarnost trčenja z vozili, ki se bližajo po vzporednih voznih pasovih. Asistenca lahko samodejno zavira pri hitrosti do 30 km/h, sistem pa za delovanje ne potrebuje cestnih oznak ali infrastrukture in deluje tudi ponoči.


Najbolj brano