Slovenija

Prihodnost je v q-trgovini: od nakupa do dostave le 30 minut

Ljubljana, 18. 12. 2021 14.54 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 6 min
Avtor
Maja Račič
Komentarji
139

E-trgovina je pripeljala nakupovanje prek računalnikov, m-trgovina prek mobilnih naprav, naslednji evolucijski korak pa je, kot kaže, q-trgovina. Kaj je to ter kakšne prednosti in ugodnosti prinaša kupcem in ponudnikom? Zakaj je tak način prodaje za uporabnike privlačen?

Pri q-trgovini gre predvsem za nakup izdelkov, ki jih v nekem trenutku na hitro potrebujemo in nam jih zmanjka ter jih pogosto uporabljamo.
Pri q-trgovini gre predvsem za nakup izdelkov, ki jih v nekem trenutku na hitro potrebujemo in nam jih zmanjka ter jih pogosto uporabljamo. FOTO: Dreamstime

Po besedah Mihe Čepona, vodje operative pri podjetju Wolt Slovenija, razvoj e-trgovine poteka v smeri od dostave, ki jo uporabnik prejme v nekaj dneh ali v najboljšem primeru naslednji dan, do dostave, ki jo uporabnik prejme v 30 minutah od naročila. Gre za tako imenovano hitro trgovino (q-trgovino), ki uporabnikom ponuja enostavno rešitev.

"Namreč prav ta enostavnost, hiter nakup in hitra dostava so parametri, ki so pomembnejši kot kadar koli prej. V tem času se lahko uporabniki posvetijo drugim opravilom, delu, družini in hobijem, saj jim ni treba zapravljati časa za vožnjo, iskanje parkirišč in iskanje izdelkov v trgovini," pravi Čepon. Hitra trgovina je prav posebej zanimiva tudi v prazničnem času, ko uporabniki potrebujejo hitro dostavo daril, včasih celo na naslov obdarovanca oziroma ko jim zmanjka živilskih izdelkov za pripravo večerje.

Kupci najpogosteje naročajo banane, mleko, jajca, kruh in avokado

Vrednost košarice v povprečju znaša okoli 25 evrov.

Po Čeponovih besedah na področju q-trgovine uporabniki največ naročajo živilske izdelke, od tega najpogosteje banane, mleko, jajca, kruh in avokado. Nato sledi segment pijač, kjer prevladujeta pivo in vino. Uporabniki zelo pogosto naročajo tudi sladice, rože, kombučo, vitamine in prehranska dopolnila ter darilni program. "Predvsem gre v največji meri za nakup izdelkov, ki jih v nekem trenutku na hitro potrebujemo in nam jih zmanjka ter jih pogosto uporabljamo, kar tudi potrjuje dejstvo, da ljudje največ naročajo živila, ki jih dnevno zaužijejo," pravi sogovornik.

Po njegovem mnenju je velik potencial pri izdelkih za osebno nego, izdelkih za otroke ter hrani za hišne ljubljenčke. "V prazničnem času se poveča tudi zanimanje za knjige, kozmetične sete, izdelke za prosti čas in elektronske izdelke, kot so pametni telefoni in tablice. Računalniške miške, baterije in polnilci se pa že redno dostavljajo v pisarne in domove," pravi Čepon in doda: "Menimo, da bomo v prihodnosti prek aplikacije naročali tudi športne copate, ki bodo pred našimi vrati v 30 minutah."

Največ naročil je ob torkih, četrtkih in sobotah.

Tako imenovana q- oziroma hitra trgovina v podjetju Wolt Slovenija predstavlja že več kot 20 odstotkov njihove celotne ponudbe, to je več kot 150 ponudnikov. Sodelujejo tudi z večjimi družbami, kot je denimo Spar. Kako to, da se za sodelovanje z njimi odločajo tudi 'veliki trgovci', ki sicer že imajo razvito svojo spletno prodajo? "Največja prednost je ta, da imamo infrastrukturo, ki poskrbi, da naročilo dostavimo v 30 minutah. Logistika je zahteven in drag proces, temu primerno je otežena tudi organizacija dela. V Sparu imamo posebne nabiralce, ki poskrbijo za pripravo naročil, ti točno vedo, kje na polici so izdelki in jih za dostavo pripravijo v 12 minutah," pojasni Čepon.

Med uporabniki, ki največ naročajo živila na dom, so večinoma mladi zaposleni, vse več pa je zanimanja za podobno storitev tudi pri drugih generacijah. "Gre predvsem za ljudi, ki želijo prihraniti čas. Hitra trgovina jim tudi omogoča, da se lahko vsak dan sproti odločijo, kaj si bodo skuhali za kosilo, večerjo. Opažamo, da vse več ljudi opravi naročilo, tik preden se odpravijo iz službe, torej med 14. in 16. uro, in ko pridejo domov, je dostavljavec že v bližini. Marsikomu dejstvo, da nakupov ni treba načrtovati vnaprej, predstavlja veliko razbremenitev," pove Čepon.

"Menimo, da bomo v prihodnosti prek aplikacije naročali tudi športne copate, ki bodo pred našimi vrati v 30 minutah," pravi predstavnik podjetja Wolt Slovenija Miha Čepon.
"Menimo, da bomo v prihodnosti prek aplikacije naročali tudi športne copate, ki bodo pred našimi vrati v 30 minutah," pravi predstavnik podjetja Wolt Slovenija Miha Čepon. FOTO: Wolt Slovenija

Kar je dostopno v Ljubljani, ni nujno dostopno nekje na podeželju ...

Dostava prek Wolta je trenutno možna v Ljubljani, Mariboru, Kranju, Celju, Kopru in Novem mestu. "Tako od uporabnikov kot tudi trgovin in restavracij dobivamo veliko povpraševanja in spodbude, da si njihovi kupci podobne storitve želijo tudi v manjših krajih," pravi sogovornik.

S svojo infrastrukturo vzpostavljajo povezavo med restavracijami in trgovinami, ki želijo pripravljati, izdelovati in prodajati hrano ter druge izdelke, dostavljavci, ki si želijo z dobavo teh izdelkov fleksibilno oblikovati delovni čas ter ob tem zaslužiti, in kupci, ki želijo svoj prosti čas in trud usmeriti v stvari, ki so jim v življenju pomembnejše.

Trenutno sodelujejo s 700 tedensko aktivnimi dostavljavci. "Povprečni zaslužek dostavljavca je od 10 do 11 evrov na uro. Plačani so za vsako dostavo, hkrati pa dobijo dodatek za vsakih 250 metrov oddaljenosti restavracije od naslova za dostavo," navajajo v podjetju. Od letošnjega leta jim uporabniki lahko namenijo tudi napitnino prek aplikacije. Pogosti so sicer očitki, da gre pretežno za prekarne zaposlitve. "Dostavljavci svobodno izbirajo, ali bodo delali, kdaj bodo delali, kje bodo delali, kako dolgo bodo delali, katere naloge bodo sprejeli in katere zavrnili," odgovarjajo in dodajajo, da iščejo tudi rešitev, "ki bi bila dobra tako za dostavljavce kot tudi za prihodnost prilagodljivega platformnega dela".

Dostavljalci v povprečju delajo od štiri do šest ur na dan.
Dostavljalci v povprečju delajo od štiri do šest ur na dan. FOTO: Dreamstime

Po pandemiji izredno povečanje prodaje pisarniških stolov, pripomočkov za čiščenje ter setov posod

Da te trende spremljajo in jih že uveljavljajo tudi pri največjem spletnem trgovcu pri nas, pravi vodja marketinga na Mimovrste Mojca Gorenc. "Odzivni čas pod eno uro oziroma v roku nekaj minut je izjemno zanimiv za gostince, za nas pa je trenutno najbolj optimalna možnost, ki jo lahko ponudimo, dostava na isti dan," pojasni. Le-ta je trenutno na voljo za kupce na območju Mestne občine Ljubljana, velja pa za naročila, oddana do 12. ure za izdelke, ki so na voljo v njihovem centralnem skladišču.

Po besedah Gorenčeve so ponudbo izdelkov ob začetku pandemije in posledično zaradi vrste ukrepov, ki so sledili za zamejevanje širjenja bolezni covid-19, močno okrepili. "Sočasno, to je v marcu 2020, smo predvsem zaradi potreb kupcev v spletno trgovino dodali tudi suho hrano in pijačo. Kupcem so na voljo raznovrstni prelivi in omake, žitarice, riž in testenine, sestavine za peko in kuhanje, instant jedi, otroška hrana, sladki prigrizki, olja in kisi, od pijač pa vina, pivo, gazirane pijače, čaj ter kava in kavne kapsule, ki so med kupci izredno priljubljene. Artikli hitre potrošnje, kot so detergenti, hrana za male živali, kava, higienski pripomočki, pa se v naši spletni trgovini dobro prodajajo že vrsto let," pove sogovornica.

Povpraševanje po napravah in izdelkih za šolanje in delo od doma je še vedno močno prisotno. Mojca Gorenc, Mimovrste

V kategoriji gospodinjskih aparatov beležijo največjo prodajo pralnih in sušilnih strojev, sledijo ameriški hladilniki. Iz kategorije računalništva in telefonije zadnji dve leti beležijo največ povpraševanja po namiznih in prenosnih računalnikih, pametnih telefonih, tabličnih računalnikih, pametnih urah, slušalkah, kartušah in pisarniškem papirju. Iz segmenta igrač in otroške opreme so letos med rekorderji v prodaji lego kocke, sledi plastelin. Prav tako beležijo izredno povečanje prodaje pisarniških stolov, pripomočkov za čiščenje ter setov posod. "Med izdelki hitre potrošnje prodamo velike količine detergentov, toaletnega papirja, kave in hrane za ljubljenčke," še doda Gorenčeva.

Med epidemijo so pri Mimovrste zabeležili tudi "neverjetno visoko število novih registriranih uporabnikov v starostnem razredu od 18 do 25 let in starejših od 65 let". Slednji so sicer uporabo spletne trgovine v določenem deležu opustili, saj je po besedah predstavnice Mimovrste to še vedno "generacija, ki izdelke rada vidi v živo, jih otipa, vpraša za nasvet prodajalca in podobno".

  • krovni2
  • PRALNI STROJ
  • SESALNIK
  • ČISTILEC
  • klima
  • tv
  • ura
  • skiro
  • kosilnica
  • krovni

KOMENTARJI (139)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

proofreader
20. 12. 2021 11.04
+1
Oglasno sporočilo.
Slamnati Jeti
19. 12. 2021 12.10
+1
če vzamemo "normalen" urnik 40h oz 176ur na mesec =1760€...rad bi videl dostavljalca ki toliko zasluži...morda v 3h mesecih
daiči
19. 12. 2021 12.01
To koristjo v glavnem bogatši. Da bi en, k more na šiht hodit za dnar, plačeval več koker košta u štacun, mal jutr. Plus tega kaj ti bo pa ne reveš s kolesom pa nahrbtnikom prpelal ? Dons k greš u štacuno nafilaš prtlažnik u avtu, ne pa da ti bo en s kolesom fural 5 stvari. Lepo vas prosm.
AtomX
19. 12. 2021 11.55
+1
E-nakupu so strup za okolje. Tok ene embalaže, ki se jo pa tu zavrže je pa nenormalno.
honsej
19. 12. 2021 11.52
Ja vse lepo in prav.. ampak potem uredite to po vseh mestih v sloveniji .. ne da mam prvo možnost dostave 60km vstran..
dirkac_007
19. 12. 2021 11.37
-1
Folk je len zato bo tak biznis lavfal, predvsem leni blokarji
AufbiksMB
19. 12. 2021 12.08
Ja ce se pa od instagrama in youtuba zivi...bolj se obnasas kot kloven, bolj te nizki IQ prebivalcev podpira. Egoizem na zahodu gre v svojo zlato dobo, drugod je ze v kulturi, predvsem pri moski populaciji.
ochi
19. 12. 2021 11.36
+1
q-trgovino se dobesedno lahko greš samo na gosto poseljenem območju in to za izdelke, ki se razvrščajo v A kategorijo ABC klasifikacije. da bo nekdo dostavljal neke obskurne tehnične izdelke v istem dnevu ali prej je čisti absurd. ko smo že ravno pri tem, zakaj mislite, da dostave iz spletnih trgovin potrebujejo toliko časa? ker je celo morje malenkostnih naročil, ki bi jih lahko vsak šel iskat tudi v sosednjo trgovino. v teoriji je vse lepo in prav, ampak ko se število naročil in postavk za obdelat veča zaradi ležernosti, se daljša tudi dostavni čas.
ssbobo
19. 12. 2021 11.16
+1
Predvsem uporabno za raznorazne NVOje ter ostale parazite sa sociali........ medtem ko po kafanah doktorirajo z FBovimi izjavami medtem ko begetirajo čez mesec v čakanju na naslednji državmi priliv
albanjezi teror
18. 12. 2021 21.54
+3
Glovo se gre dostavo pa še osnovnih stvari nimajo rešenih kot je pravilen naslov stranke ali bog nedaj kontakt..hahahah jokanje res,,s tem da zavajajo glede časa dostave..ogabno da to lahko obstaja v sloveniji
albanjezi teror
18. 12. 2021 21.53
+5
wolt, glovo..dobesedno največja možna glupost, res bi jih morali ignorirati
NeMoresVerjet
18. 12. 2021 21.22
+0
Cez pet let se bodo vsi, ki tole reklamirajo, cudili kako to, da je prebivalstvo vsako leto visje na lestvici predebelih, zakaj rusimo rekorde v srcno zilnih boleznih, zakaj so vrste v bolnisnicah daljse in s kaksno reformo bi se to dalo urediti. Kot preventiva pa seveda dostava poceni junk fooda, reklamiranje gensko nesprrmenjene reklame, ki se jo pridela 10 m stran od vpadnic do mesta in podobne brilijantne ideje. Cakam se reklamo, da je za kajenje resitev "vapanje".
Walter Pravicek
19. 12. 2021 10.19
+2
Potrjujem:v 2(dveh)letih pridobil 5 kil!Kavč-tv(pa na nova 24!),mali sprehod do trgovin.Obisk groba žene.DOBRA PREHRANA-KUHANJE DOMAČE,SVEŽE.(KOT REČE KUHAR ANDY IZ AVSTRIJSKE TV KUHINJE:SVEŽE KUHANO JE POL ZMAGE!)Ja ljudje priklenila nas je corona z odloki ne zakoni objavljenimi v Uradnem Listu!KOMAJ ČAKAM POMLAD ZA IZLETE NA POHORJE!PEŠ!
Špartanec
18. 12. 2021 20.45
+4
🤣, ja isto ko naročiš na slovenski spletni trgovini pa ti napišejo, da odposljejo robo čez 7 dni, čakaš pa tudi po 21 dni in dlje...
albanjezi teror
18. 12. 2021 20.29
+8
Wolt je aplikacija in ne podjetje ki bi zaposlovalo ljudi( vsi imajo svoje s.p) torej izkoriščevalska platforma ki je nesmiselna,saj ne vidim razloga zakaj bi nekdo doplačeval za dostavo hrane npr če jo pa restavracije dostavlajo brezplačno same..Kot drugo bi država lahko poskrbela za zakonsko podlago: zaposlite delavca za polni delovni čas z vsemi dodatki in seveda pogoj neto plača izpod 1000 ni sprejemnljiva ali pa enostavno poberite se onkraj meje lepo nazaj
ochi
19. 12. 2021 11.41
+1
če bi bila nesmiselna, ljudje storitve ne bi uporabljali in tudi ljudje ne bi delali tam. kakšno logiko ti uporabljaš? wolt ni aplikacija ampak storitveno podjetje, ki ima aplikacijo. ali misliš, da so vsi GLS dostavljalci zaposleni pri GLS? veliko stvari v logistiki in transportu je 3PL, navsezadnje, kaj misliš, da je špedicija? Wolt je konec koncev špediter za restavracije. dostavljalci so pa podjemni prevozniki.
gorencdask
18. 12. 2021 19.15
+10
Pisete, kot da vsi Slv sloveniji zivimo v 4 mestih...
Chrome
18. 12. 2021 19.14
+0
To bi se kdaj prileglo, ko doma kaj delam in če česa zmanjka, da se mi ni potrebno preoblačit, ampak dobiš na dom v 30 minutah.
mužik
19. 12. 2021 11.11
+0
Chrome........ tisto pozabi da doma kaj delaš ,razen da visiš na tem portalu .Pretegni si noge ,dvigni rit in v naravo ,trgovino .......
Škrinca
19. 12. 2021 11.50
-3
verjamem da se ti ne ljubi spreoblačiti saj imaš na sebi fsrane gate po cel mesec, verjetno si tudi sam ker te nobeden ne mara, meni če kaj zmanjka in nimam časa, pošljem ženo v trgovino........
heartbreaker
18. 12. 2021 18.50
+5
sam nej dajo v VSE kraje, ne sam ta največje. Tudi v manjših mestih bi radi nakupovali.
ochi
19. 12. 2021 11.42
-1
pa si pripravljen tudi plačati ekstra kilometrino in čas?
Kuku456
18. 12. 2021 18.44
+12
Tale wolt in podobno je navadno suzenstvo
hondoid
18. 12. 2021 18.33
+10
Hvala lepa..grem peš ali s skuterjem do trgovine,marsikaj lepega spotoma vidiš,he he
18. 12. 2021 18.31
+2
kdaj bomo lahlo zrak naročili v steklenicah??
Ana Sols
18. 12. 2021 18.28
+4