Dejstva

Za čiščenje po poplavah zavarovani za 12.000 evrov, zavarovalnica izplačala le 3000

Ljubljana, 13. 10. 2023 06.00 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 6 min
Avtor
Anja Gorenc
Komentarji
139

Uničujoče avgustovske poplave so zalile 16.230 domov. Mnogi so želeli čim prej očistiti svoje domove – sami, s pomočjo prijateljev in sorodnikov. A čeprav so zavarovalnice zagotavljale, da bodo tistim, ki so imeli v zavarovanju tudi vključene stroške čiščenja, v celoti povrnili zavarovalnino, pa so bili mnogi nato razočarani – na račune so dobili bistveno manj, tudi po le četrtino zavarovalne vsote. Še več – takšne odločitve zavarovalnic so pogosto brez kakršnih koli obrazložitev, ljudem pa ostane le tožba ali mediacija. To pa ljudem, ki so že tako v stiski, za sabo prinese dodatne odvetniške stroške.

Zavarovalnice so po poplavah sporočile, da bodo svojim zavarovancem povrnile stroške čiščenja, tudi če za to niso najeli čistilnega servisa. Glede na to, kakšen delež je bil takrat v Sloveniji pod vodo, bi bilo namreč nemogoče, da bi vsi prišli do čistilnega servisa. O tem smo tudi poročali na 24ur.com.

A v praksi se je zapletlo. Zavarovalnice so sicer pričele z izplačevanjem zavarovalnin razmeroma hitro, pri tem pa ljudem pogosto v vednost pošljejo izključno obvestilo o izplačani zavarovalnini brez vsakršne obrazložitve in pojasnil, pojasnjuje odvetnik Luka Švab. Med drugim se težave in nejasnosti pojavljajo pri stroških čiščenja, ki so v primeru poplav nedvomno visoki, ljudje pa so se seveda tega lotili čimprej, sami, s pomočjo sorodnikov, sosedov, prijateljev, ne pa uradnih čistilnih servisov in drugih obrtnikov.

Čeprav zavarovalnicam naj ne bi bilo treba posredovati ali prilagati nikakršnih računov, pa so nekateri potem prejeli izplačano bistveno nižjo zavarovalnino – denimo zavarovalnica prizna 3000 evrov škode, kljub temu da so bili zavarovani v vrednosti 12.000 evrov. "Takšna odločitev se sprejme brez vsakršne obrazložitve, na kakšen način in kako so prišli do tovrstnega izračuna. Znesek le izplačajo in zgodba je za njih zaključena. Ljudje se potem obračajo po pomoč na nas, ker ne razumejo niti postopka, še manj teh obvestil, ki nimajo nikakršne obrazložitve, razberejo le, da so prejeli manj kot izhaja iz zavarovalnih polic. Naše storitve so za njih seveda dodaten strošek in breme," pojasnjuje Švab.

Kot dodaja, se pritožbe v zvezi s tem zavračajo brez resnične vsebinske obrazložitve s povsem pavšalnimi in splošnimi stavki kot denimo: "Kljub skrbnemu pregledu komisija ni ugotovila nepravilnosti pri postopku reševanja škode ali glede višine odškodnine."

Ljudje morajo prejeti vsa potrebna pojasnila, še posebej v zvezi z vsakršnimi zavrnitvami zavarovalnega kritja – na razumljiv, jasen in predvsem vsebinski način. V nasprotnem primeru se te iste ljudi, ki so v primerih naravnih katastrof že v tako težkih situacijah, le potisne v nova bremena pritožbenih in sodnih postopkov in je končni učinek povsem nasproten od tega, kar naj bi bil cilj, pravi Švab. 

Za ogled potrebujemo tvojo privolitev za vstavljanje vsebin družbenih omrežij in tretjih ponudnikov.

Kaj zavarovancem po zavrnitvi pritožbe sploh ostane?

Takšne obrazložitve pritožbene komisije ne omogočajo, da bi zavarovanci preverili, zakaj je bila priznana zavarovalnina nižja od zavarovalne vsote in ne zagotavlja pravnega varstva posameznikov v tovrstnih postopkih, opozarja odvetnik. To pa je še toliko bolj sporno, ker v tovrstnih postopkih o pritožbah odloča organ iste zavarovalnice – pritožbena komisija pri isti zavarovalnici, ne pa nek višji, neodvisen organ.

In kaj po takšni pritožbi ljudem sploh ostane? Lahko gredo v mediacijo pri Slovenskem zavarovalnem združenju, se pritožijo Varuhu dobrih poslovnih običajev v zavarovalništvu ali pa gredo v tožbo, saj je postopek pri zavarovalnici končan. A je to znova povezano z dodatnimi stroški. Še posebej sodni stroški so visoki, postopki pa dolgotrajni, zato mnogi na tej točki tudi obupajo in se pritožbenih in sodnih postopkov ne lotevajo, ker nimajo ne energije ne časa ne denarja in ne volje v takšni situaciji za to.

Na splošno sodni postopki trajajo več kot eno leto pa vse do osmih let.  Denimo pred Okrajnim sodiščem v Ljubljani se polovica pravdnih zadev reši v dobrem letu, v treh letih in pol pa 90 odstotkov vseh zadev. Na ljubljanskem okrožnem sodišču polovica v nekaj manj kot dveh letih in v dobrih štirih letih 90 odstotkov vseh pravdnih zadev. Kako dolgo bo postopek trajal, je predvsem odvisno od vrste in zapletenosti zadeve. Tožnik mora najprej plačati sodno takso, ki je odvisna od višine toženega zahtevka. Denimo če bi zavarovanec v zgoraj navedenem primeru želel iztožiti celotno zavarovalno vsoto, torej še preostalih 9000 evrov, bi moral takoj plačati takso v višini 405 evrov. Nato mora plačati še odvetniške stroške, pa stroške morebitnih prič in izvedencev. Če uspe s tožbo, mu tožena stranka mora povrniti odvetniške stroške, a le v višini, kot jo določa odvetniška tarifa. Če je odvetnik "dražji" od tarife, mora stranka ostalo poravnati sama. In ti celotni stroški lahko nanesejo več tisoč evrov.

Zavarovanci se torej lahko, če niso zadovoljni z ravnanjem ali odločitvijo zavarovalnice, še pred tožbo obrnejo na mediacijski center ali varuha dobrih poslovnih običajev v zavarovalništvu. Obe instituciji pa delujeta v okviru Slovenskega zavarovalnega združenja, katerega direktorica je Maja Krumberger. Delovanje združenja financirajo njegove članice, to pa so zavarovalnice.

Za ogled potrebujemo tvojo privolitev za vstavljanje vsebin družbenih omrežij in tretjih ponudnikov.

V mediacijskem centru so v zadnjih petih letih prejeli 1065 pobud za izvedbo mediacij, večina sporov se nanaša na odklonitev izplačila odškodnine oz. na prenizko izplačilo. Približno tretjina postopkov se konča uspešno, torej z dogovorom ali poravnavo med zavarovalnico in stranko. Kolikokrat se postopek konča zavarovancem v prid, pa ni znano, saj je vsebina dogovora znana le udeležencem postopka.

Za ogled potrebujemo tvojo privolitev za vstavljanje vsebin družbenih omrežij in tretjih ponudnikov.

Varuh dobrih poslovnih običajev v zavarovalništvu – zadnji dve leti je to Vesna Pavlič Pivk, nekdanja dolgoletna predsednica okrajnega sodišča v Ljubljani – pa je pristojen za ocenjevanje, ali zavarovalnice s svojim ravnanjem kršijo zavarovalniški kodeks. Medtem ko v lanskem letu varuhinja med 30 prijavami ni zabeležila nobene kršitve kodeksa, pa prejšnja poročila kažejo na to, da so najpogostejše kršitve prav pomanjkljiva obrazložitev. Možnosti vpliva na samo odločitev zavarovalnice v konkretnem primeru pa varuh nima.

Na področju zavarovalništva obstaja tudi Agencija za zavarovalni nadzor, ki pa ni pristojna za vsebinske odločitve zavarovalnic, pač pa denimo lahko preverja obstoj vzpostavljenosti notranjih postopkov za reševanje pritožb znotraj zavarovalnice.

"Če zavarovanci menijo, da je prišlo do zavajanj ali nepoštene poslovne prakse, se lahko pritožijo na tržni inšpektorat," navajajo na agenciji za zavarovalni nadzor. A na tržnem inšpektoratu navajajo, da niso pristojni za presojanje morebitnih kršitev, povezanih z ocenjevanjem nastale škode oziroma uveljavljanjem pravic iz naslova sklenjenih zavarovalnih pogodb.

Krumbergerjeva še avgusta zatrjevala izplačilo zavarovalnin, zdaj posamičnih primerov ne komentira

Kaj na takšne prakse pravi zavarovalno združenje? Direktorica združenja Maja Krumberger je še avgusta dejala, da je strošek čiščenja, ki ga zavarovalnice plačujejo, ko gre za običajno poplavo, pomemben delež škodnih zahtevkov. "Na manjših področjih seveda zavarovalnice iščejo vsa dokazila in račune za čiščenje. Tu so postopki toliko poenostavljeni, da plačujemo vse stroške čiščenja," je zatrdila. Zdaj pa pravi, da posamičnih primerov ne morejo komentirati, saj da ne poznajo podrobnosti zavarovalnih polic, dejanske škode in zahtevka. "Zato vam konkretni primer ne moremo komentirati," je zapisala.

Ob tem pa se Švab sprašuje tudi o solidarnosti zavarovalnic v tovrstnih zadevah. "Vlada se je lotila bank in njihovih dobičkov. Kaj pa zavarovalnice, ki so v teh zadevah odigrale še bolj pomembno neposredno vlogo, saj so njihovi agenti tisti, ki naj bi bili strokovnjaki in tudi nudili vso potrebno strokovno pomoč pri sklepanju zavarovanj, prav tistih, ki so danes morda povsem neuporabni – ljudje na temelju teh polic ne bodo prejeli ničesar ali pa mnogo manj od realne škode," opozarja.

Dejstva: Zavarovanje
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja

KOMENTARJI (139)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

smuuki
14. 10. 2023 16.14
+2
Če vam kakšen aktuar hotel povedati kako se izračuna premija boste lažje razumeli od kje dobiček. Drugi del poskrbijo cenilci. Še kako so motivirani, da ocenijo prav za zavarovalnico. Velik del tega kar pripada oškodovancu pristane pri cenilcih. Malo se ozrite naokoli s kakšnim premoženjem razpolagajo in kakšen stil življenja jim je omogočen. Nekdo to mora plačati. Najlaže tisti ki je v težavah in si ne more privoščiti pravdanja v letih ker denar potrebuje takoj. Pravdo bi na sodišču dosegel samo desetletje je treba preživeti brez tega denarja. Takih pa ni veliko. Kdor ima dovolj časa za tožbo tudi zavarovalnica ve in s takimi se ne igrajo. Vedno nastrada šibak. Močan ima vedno prav
Important notice
14. 10. 2023 14.38
+3
Še tri mesece in bomo brali o dobičkih, ki so jih ustvarile zavarovalnice......
bazilika555
14. 10. 2023 10.47
-6
Vsi pozabljate, da je bilo v ujmi zavoravena le 30%! In ne zavajajte vi, dragi komentarotji! Od teh 30% je bilo le 3=% lastnikova zavarovanih za primer poplave ali plazu. Torej??? Od kod ima zdaj fzavarovalnica dobičke? Ne znam izračunat. Sorry
bazilika555
14. 10. 2023 10.48
-4
Zatipkan...Od teh 30% je bilo le 30% zavarovanj za primer poplave ali plau...
bazilika555
14. 10. 2023 10.22
-4
Pri nas je ura čiščenja 10 evrov neto. Torej se v 300 urah dela pa tudi nekaj počisti, kajne???
Tone 12345
14. 10. 2023 08.47
+4
Tožte zavarovalnico če imate po pogodbi večjo vsoto kot vam je izplačala!ne vem v čem je problem!za zavarovalnice se ve da so goljufive!ko vam pride agent vam obljublja vse zivo in skupaj z drobnim tiskom na katerega se potem pri izplacilu izgovarjajo!ne smete slepo sklenit zavarovanje dokler ne preucite drobni tisk in skrite pasti!ravno to je njihova prioriteta vas okrog prinest!!
bazilika555
14. 10. 2023 09.55
-1
Kot kaže, sem tu prav črna ovca, ki imam z zavarovalnico povsem čiste, dobre izkušnje. kar sem zavaroval, vse mi je bilo povrnjeno. Le en primer: izliv vode v stanovanju, uničeno 20 m laminata (fnaguban, nabihnjen, dvignjen,. odstpljene letve...). V celoti 100% poravnan račun fime, ki je naredila novega.
smuuki
14. 10. 2023 12.08
+3
Ja imate prav. Pri majhnih zneskih je tako. Ko so škode velike so pa nova pravila
bazilika555
14. 10. 2023 12.59
-1
Kimbo
13. 10. 2023 16.27
+2
Top. Jaz sem za avto dobu 300€
bazilika555
14. 10. 2023 09.56
-2
Si pa imel dober avto! Da nisi morda iz okolice Novega mesta? Meni je sin rabil za 4.
bazilika555
14. 10. 2023 09.58
-4
Sorry, nadaljujem...meni je sin razbil 8 let stra avto. Popravilo je bilo skoraj 4000 evrov. Racun kleparja in ličarja (seveda novih delov) je v celoti plašala zavarovalnica. Zdaj pa res ne vem, kje jaz živim. Morda pa na Marsu...
Misika1967
13. 10. 2023 16.18
+7
Prekinit vsa nenujna zavarovanja,pa da vidimo kak bojo lopovi ziveli.
jackrussel
13. 10. 2023 15.57
+9
Zavarovalnice so poleg bank najvecji paraziti. Za podpis pogodbe te sladko prepricujejo,zatem pa te tako ali tako okradejo.
martin celin
13. 10. 2023 15.47
+6
MarkoJur
13. 10. 2023 15.26
+14
Prosim navedite ''zavarovalnice'', ki se ne držijo obljubljenih zavarovanj, da gremo VSI STRAN od njih!!!
smuuki
14. 10. 2023 12.12
+2
Abriatic. Lastna izkušnja. Zavarovalna polica 900€ letna premija. Vse posestvo zavarovano na polne vrednosti zavarovano vse poplave potres,požar. Pogorel čebelnjak. Ocenjena škoda 200€ po cenilcu zavarovalnice samo za primerjavo 1 panj brez čebel 130€. Nisem hotel vzeti ponujenega denarja samo takojšnja prekinitev police. Vsilili so mi 200€ in me še naslednje leto rubili za 900€. Pokvarjeno.
User99
13. 10. 2023 15.16
+13
če je kdo mislu da bo dobil izplačilo za novo hišo ali nov avto se žal moti, zavarovalnice nikoli ne bojo delovale sebi v škodo primer: poči cev za vodo in mi rečejo da je cev stara več k 30let da bi moral zamenjati že zaradi starosti in jih vprašam k ste zavarovali pa niste tega omenili. tko da to je vse mafia in nategi
Kollerik
13. 10. 2023 15.27
+8
++++. Problem je, ker zavarovalničarji stranki-zavarovancu skoraj nikoli JASNO ne povedo, koliko bodo dobili od zavarovalnce za vsoto zavarovalnine, ki so jo vplačali.
bazilika555
14. 10. 2023 10.01
-1
Marsikdo ne ve, ker ne prebere, da se denimo bela tehnika in aparati (TV na primer ) zavruje le do starosti 4 leta. Intreba je vedeti tudi, kaj je doba amortizacije.
ap100
13. 10. 2023 15.14
+3
toliko kot so bili realni stroški verjetno ?
culokafrija
13. 10. 2023 14.47
+14
GENERALI, adijo, samo bežite od njih !!!
Kollerik
13. 10. 2023 15.27
+5
MarkoJur
13. 10. 2023 15.29
+13
Pri avtu je kolega podrajsal cel bok...pa so barabe ocenili, da gre za 3 škodne primere - blatnik in dvoje vrat vsaka posebej...samo, da bi dobili 3 odbitne franšize... Banke, zavarovalnice in politiki so vsi isti
bazilika555
14. 10. 2023 10.03
-2
Si pačsam odločil za odbitno franšizo. Jaz je nimam , sicer zato plačam nekaj evrov...Zanemarljivo pri znesku premije,, a pomembno pri škodi, ki je na primer lahko tudi 4.000 evrov. Tako pač je. Odločamo se sami.
jutri_pa_res
13. 10. 2023 14.18
-14
Nekateri tolčejo po zavarovalnicah... Vendar, na vsaki polici lepo slovensko piše, postavka za postavko, kaj imaš zavarovano, do katere višine in koliko ta pozicija stane. Ni se treba sedaj delati nepismenega...
jutri_pa_res
13. 10. 2023 14.20
-10
Je pa res, da v bistvu ni nihče pričakoval, da mu lahko poplava zruši hišo, zato imajo zavarovano za do kakih 10-15 jurjev, kar so recimo nove talne obloge in pohištvo.
c00kies
13. 10. 2023 14.34
+6
Za 12 tisočakov zavarovanja, maš zgoraj primer. dobiš 3 tisočake pa brco v rit. No računaj, za ta primer dobiš 4x manj ko zavaruješ. Verjamem da variira ta delež. Kaj pa imaš od tega? Reciva da imaš hišo v vrednosti 200.000€ pa si jo zavaroval s polico 40.000€, boš po tej logiki dobil okrog 10.000€ ostalo je šlo v žep zavarovalnice. No, zdaj pa matematika, z 10.000€ nad 200.000€ škode.
Bananistanec
13. 10. 2023 18.13
+4
Pri zavarovalnicah ni vse sveto in nikoli ne bo, recimo sem hotel zavarovati hišo staro 100 let redno vzdrževana, pa so jo ocenili 70.000 in to vsoto bi tudi dobil če se poruši v primeru potresa, klavzul in pogojev da glava peče, agent pa pojasni da ne morem zavarovati več kot je vredna, ....kej tudi če plačam 800€, ne gospod ne gre tako
bazilika555
14. 10. 2023 10.05
-2
Aja? Živiš par 10 metrov od reke in ne moreš pričakovati poplave? S svojo hišo dobesedno podpiraš hrib, pa ne pričakuješ plazu?
bazilika555
14. 10. 2023 13.02
-2
Toliko minusov pod tem komentarjev, pove vse o komentatorjih na to temo. Žal, takle mamo.
smuuki
14. 10. 2023 16.05
+1
Še niste imeli velike škode. Ko se vam zgodi to tudi vi spremenite mnenje.
Mikcar
13. 10. 2023 14.15
+6
Zavarovalniski agent ne more in ne bo nič kaj razlozil in pojasnil,členov je preveč,vsak ima vgrajeno določilo RAZEN V PRIMERU,pravniško je netazumljivo povprecnemu človeku. Na koncu čitanja ugotoviš da so se zaščitili 100x. Ali vzameš to sranje ali pa pusti in šparaj sam. Jaz ne zavarujem že dolgo časa.
bazilika555
14. 10. 2023 10.06
-3
Malo je treba premisliti in se poučit in sebe zaščititi za 100%, ne pa da to stori le zavarovalnica.
smuuki
14. 10. 2023 16.06
+1
Poznam še enega. Zavarovalnici ne verjamem več
BundyCrocodile
13. 10. 2023 13.58
+10
Skupna škoda na stanovanjskih objektih 712 milijonov in to dejansko je pravilna ocena. Me pa torej zanima, kje je vlada ocenila škodo na 10 milijard. Mostovi in ceste so vzeli preko 9 milijard. Ja pa ja. Ker sem bolj ali manj v središču dogajanja vem ene stvari. Narod oziroma oškodovani v poplavah so dobili vsi skupaj okoli 55 milijonov od države in donacij in ne bodo dobili niti centa več. Koliko so izplačale zavarovalnice ne vem, bodo pa plačale večino zneska, da si narod opomore. Država bo pobrala samo od teh delovnih sobot 180 milijonov. Vse skupaj z davki in podobno okoli milijarda pa se vprašam kaj bomo davkoplačevalci plačali. 55 milijonov prizadetim kjer so mimogrede vključene vse donacije, 950 milijonov pa za obnovo mostov in cest. Tu bo še korupcije. Vsi mislijo, da bo narod delal za prizadete ampak dejstvo je, da je prizadetim bil dan šilček proti temu s čemer bodo upravljali. Vojno dobičkarstvo v celem svojem sijaju.
traparija
13. 10. 2023 14.06
+1
tako je, narod je to volil in tako bo. rdeči režim mora futrat milanovo hobotnico to je njegovo osnovno poslanstvo. z oddajo volilnega glasu ste temu dali dovoljenje in privolitev.
Kollerik
13. 10. 2023 15.28
+0
ti si rdeč tja v tvojo glavo in v staro partijsko knjižico tvojga idola. Stvari laufajo drugače, kot ti in tebi podobni preprosteži mislijo.
bazilika555
14. 10. 2023 10.07
-2
SorrY , jaz nisem volil nobene zavarovalnice...!
Iqos
13. 10. 2023 13.57
+2
Pa kaj ljudje rinejo v te zavarovanja. Dober kmet ima tistih 30 jurčkov v pol leta zasluženih.
mamma mia
13. 10. 2023 13.40
+12
Če v povprečju zavarovalnice izplačajo le četrtino potrebnega izplačila, jim preostali del ostane za dobiček.Pa tožite nas.Mi se branimo z vašim denarjem,vi pa iz žepa dajte.Pa da vidimo,kdo odneha prej je vodilo lopovskih zav.Neverjetni poštenjaki.Sploh ko poslušaš Krumbergerco.Te takoj pritisne sr.....
smuuki
13. 10. 2023 13.40
+9
Če je bil znesek prezavarovan je to napaka agenta. Namerna napaka ker so zavarovani zneski osnova za izračun premije. V vsakem primeru je zavarovalnica zavajala ,goljufala. To je v normalnih družbah kaznivo dejanje
Nightingale
13. 10. 2023 13.26
+8
Zavarovalništvo je druga največja natega, takoj za RKC...