Rotorji in diski so zavzeli in prepričali še zadnjo izmed 19 elitnih kolesarskih profesionalnih ekip. Uresničujejo se napovedi kolesarske industrije, ki že zdaj na svojih kolesih večinoma ne ponuja več izbire zavornega sistema. Foto: Twitter/Ineos Grenadiers/Joris Knapen
Rotorji in diski so zavzeli in prepričali še zadnjo izmed 19 elitnih kolesarskih profesionalnih ekip. Uresničujejo se napovedi kolesarske industrije, ki že zdaj na svojih kolesih večinoma ne ponuja več izbire zavornega sistema. Foto: Twitter/Ineos Grenadiers/Joris Knapen

Med svetovnim prvenstvom v Belgiji je britanska ekipa Ineos Grenadiers objavila po tiho pričakovano novico, da bodo tudi pri najbogatejši profesionalni ekipi v kolesarstvu zdaj lahko dirkali na kolesih, opremljenih z zavorami na disk. Krst tekmovalnih koles Pinarello Dogma F je na današnji veliki nagradi Denain, ki služi kot generalka za prihajajoči spomenik Pariz–Roubaix (v nedeljo 2. oktobra).

Egan Bernal je letošnji Giro osvojil izključno na tradicionalnih čeljustnih zavorah, na katere je do zadnjega prisegal Pinarello. Roglič je imel prejšnji dve sezoni pri Bianchiju še izbiro, pri čemer so zaradi manjše teže za gorske etape uporabljali čeljustne zavore. Pri Cervelu težav s težo ni, s tem pa tudi ni več izbire ob osvajanju La Vuelte 21. Foto: ASO/@PhotoGomez
Egan Bernal je letošnji Giro osvojil izključno na tradicionalnih čeljustnih zavorah, na katere je do zadnjega prisegal Pinarello. Roglič je imel prejšnji dve sezoni pri Bianchiju še izbiro, pri čemer so zaradi manjše teže za gorske etape uporabljali čeljustne zavore. Pri Cervelu težav s težo ni, s tem pa tudi ni več izbire ob osvajanju La Vuelte 21. Foto: ASO/@PhotoGomez

S tem bo tudi zadnja, 19., ekipa svetovne serije klonila pred trendom, ki je prevladal skorajda že v vseh delih kolesarstva. Samo v najcenejših segmentih in pri otroških kolesih so še prisotne stare V-zavore, pri tekmovalno usmerjenih kolesih pa se je ponudba koles s tradicionalnimi čeljustnimi zavorami vse bolj krčila.

Froome poslednji Mohikanec?

Kolesarska manija ob koronski pandemiji pa je dosedanji zavorni sistem potisnila popolnoma na rob kljub rotečim prošnjam in trmastemu vztrajanju številnih navdušencev, da tako kot Chris Froome pač ne bodo vozili cvilečih zavor na disk z rotorji, ki grozijo kot kakšni noži.

Štirikratni prvak Toura je po menjavi ekipe javno spregovoril proti diskom in dosegel, da so mu pri Israel Start-Up Nation ugodili in mu na kolo namestili zanj običajne zavore. A po drugi strani je afriški Britanec zdaj sam postal investitor v kolesarskega proizvajalca Factor, ki opremlja izraelsko ekipo svetovne serije.

Pinerello ni verjel, a si je premislil

Sprva so diskom v tekmovalnem kolesarstvu nasprotovali zaradi nevarnosti poškodb, ki jo lahko povzročijo rotorji. Tehnični zadržek je bila večja teža, a so v zadnjih letih
Sprva so diskom v tekmovalnem kolesarstvu nasprotovali zaradi nevarnosti poškodb, ki jo lahko povzročijo rotorji. Tehnični zadržek je bila večja teža, a so v zadnjih letih "shujšali" tako okvirji kot diski, tako da nekatera kolesa že s težavo dosegajo predpisanih 6,8 kg teže. Foto: Twitter/Ineos Grenadiers/Joris Knapen

Ineos Grenadiers in Pinarello sta v izjavi za javnost podčrtala, da je končni cilj ustvariti tekmovalno kolo, ki bo izključno v izvedbi z zavorami na disk. Za začetek bodo sicer grenadirji imeli na izbiro tradicionalne čeljustne zavore ali različico, za katero stoji in nanjo stavi celotna kolesarska industrija.

Še pred štirimi leti je Fausto Pinarello, šef in solastnik italijanskega prestižnega proizvajalca iz Trevisa, zatrjeval, da v vrhunskem tekmovalnem cestnem kolesarstvu ni potrebe po zavorah na disk, saj so čeljustne zavore ob vrhunskih mehanikih popolnoma enakovredne novi tehnologiji. A leta so prinesla "hujšanje" tovrstnih zavor in zdaj imajo vsi proizvajalci v svetovni seriji že kolesa, ki kljub težjim rotorjem in bobnom za zavorne ploščice dosegajo s strani UCI-ja predpisano najmanjšo dovoljeno težo kolesa ‒ 6,8 kg.

Prvi Grand Tour z diski osvojil šele Roglič

Tadej Pogačar ‒ danes praznuje 23. rojstni dan ‒ je vse dosedanje etapne zmage na Touru dosegel s čeljustnimi zavorami, a ob najimpresivnejši vožnji s samostojnim napadom v 8. etapi Toura 2021 je imel diskzavore, ki imajo ravno v dežju otipljivo, a rahlo prednost pred tradicionalnimi zavorami. Foto: AP
Tadej Pogačar ‒ danes praznuje 23. rojstni dan ‒ je vse dosedanje etapne zmage na Touru dosegel s čeljustnimi zavorami, a ob najimpresivnejši vožnji s samostojnim napadom v 8. etapi Toura 2021 je imel diskzavore, ki imajo ravno v dežju otipljivo, a rahlo prednost pred tradicionalnimi zavorami. Foto: AP

Zanimiv je preobrat, da je pod vpliv trenda in industrije padla še zadnja tekmovalna trdnjava, ki je bila tako zaradi prestižnega proizvajalca kot še bolj zaradi lastnika ekipe finančno neodvisna.

Ne nazadnje je Primož Roglič ob nedavni zmagi na 76. Dirki po Španiji poskrbel za prvo zmago na Grand Tourih, ki je bila dosežena izključno na zavorah na disk. Prvi dve Vuelti je Zasavec osvojil na Bianchiju, ki je za gorske etape imel čeljustne zavore.

Pri Colnagu oz. UAE Emirates naj bi tudi v prihodnji sezoni ohranili možnost izbire za gorske etape, predvsem zaradi daljšega postopka menjav koles. Ineos in Pinarello pa sta zapisala, da bo ravno to njun naslednji cilj ‒ kako izpeljati hitro izpenjanje z diskzavorami. Foto: ASO/Pauline Ballet
Pri Colnagu oz. UAE Emirates naj bi tudi v prihodnji sezoni ohranili možnost izbire za gorske etape, predvsem zaradi daljšega postopka menjav koles. Ineos in Pinarello pa sta zapisala, da bo ravno to njun naslednji cilj ‒ kako izpeljati hitro izpenjanje z diskzavorami. Foto: ASO/Pauline Ballet

Do prednosti na diskih, do zmag s "čeljustmi"

Možnost izbire ohranja tudi Colnago in Tadej Pogačar je na letošnji Dirki po Franciji prav vse tri etapne zmage dosegel na kolesu s klasičnimi zavorami: tako kronometrsko v 5. etapi kot obe gorski slavji v Pirenejih v 17. in 18. etapi.

A po drugi strani si je Pogi največjo prednost (3 minute in 25 sekund pred kapetani), s katero je dejansko odločil Tour 2021, privozil v 8. etapi čez prelaza Romme in Colombiere, ko je v dežju uporabljal colnago z doskzavorami.

Vendar bodo po besedah osebja iz UAE Emirates pri ekipi ohranili možnost izbire. Ne nazadnje, ker ima Pogačar kljub mladosti za gorske etape raje tradicionalne zavore, ki omogočajo tudi hitrejšo menjavo koles v primeru defektov ali poškodb.


Slovenija kot št. 2 na nedeljsko cestno dirko

Ineos Grenadiers vodijo na UCI-lestvici med ekipami, Belgija med reprezentancami, kjer Slovenija pred nedeljsko dirko ostaja na 2. mestu, tik za njo pa je Francija. Med posamezniki je Wout van Aert z ubranjeno srebrno medaljo v kronometru ubranil vse točke iz lanske Imole, a je drugouvrščeni Tadej Pogačar za 10. mesto osvojil 50 točk.

Pred cestno dirko je sicer Matej Mohorič zdrsnil iz vodilne deseterice na 11. mesto, prehitela sta ga njegov ekipni kolega Sonny Colbrelli (zmagal na spominski dirki Marca Pantanija) in Joao Almeida (skupna zmaga na Dirki po Luksemburgu).