Foto: Miha Fras
Foto: Miha Fras

Družbenokritična komedija, ki jo je režirala Ajda Valcl, se začne tik po uporu v trgovinskem centru, ko se ženske, ogorčene nad ponovnim dvigom cen, odločijo, da temu naredijo konec. Ker imajo dovolj neprestanega izkoriščanja, stopijo v uporniškem zanosu skupaj in zahtevajo polovično ceno izdelkov, nato pa si jih stlačijo pod obleke in z njimi odkorakajo domov.

Foto: Miha Fras
Foto: Miha Fras

Režiserka in dramaturg Marko Bratuš sta izvirno besedilo nekoliko priredila. Družbene okoliščine protagonistov sta nekoliko bolj približala našim, da jih občinstvo zlahka prepozna. Večina izvirne zgodbe, ki se zaradi vedno večje stiske vrsti okoli denarja, pa je ostala enaka.

Kot pravi Bratuš, je poglavitna razlika med časom, ko je delo nastalo, in današnjim dnem ta, da je takrat delavski razred še verjel v moč revolucije in skupinskega upora, medtem ko danes delavskega razreda kot takega ni več. Poleg tega niti ne verjamemo več, da bi bil upor zoper oblast ali kapital sploh še mogoč. Vendar pa proletarska komedija gledalce prek humorja nagovarja, naj poskusijo poiskati nove pristope pri reševanju zagat.

Foto: Miha Fras
Foto: Miha Fras

Po dolgem času spet komedija.
Igralec Aljoša Ternovšek meni, da je mogoče s komedijo, včasih morda celo bolj kot z resnejših žanrom, doseči ljudi in jim prenesti pomembno sporočilo. Vesel je, da so se po dolgem času v kranjskem gledališču znova lotili komedije. Poleg Ternovška v predstavi igrajo Vesna Pernarčič, Vesna Slapar, Miha Rodman in Blaž Setnikar, kot statista pa še Dominik Vodopivec in Jure Pogačar.

Nagrada julija Borutu Veselku
V igralski zasedbi tokrat ni še enega člana kranjskega gledališkega ansambla, Boruta Veselka, ki pa bo prav ob nocojšnji premieri prejel julijo, nagrado, ki jo Prešernovo gledališče vsako leto podeli članu igralskega ansambla, ki je v pretekli sezoni najbolj prepričal gledalce in žirijo.

Sorodna novica Nagrada julija za najboljšo igralsko stvaritev Borutu Veselku

Veselko bo nagrado prejel za vlogo očetov v predstavi Meja sneženja Marka Sosiča, ki jo je v koprodukciji Prešernovega gledališča Kranj in Slovenskega stalnega gledališča Trst režiral Goran Vojnović, ter očeta Pierra v predstavi Mama Floriana Zellerja v režiji Ivice Buljana, ki je nastala v koprodukciji med Prešernovim gledališčem Kranj in Mestnim gledališčem Ptuj.