Ken Block pripravljen na Pikes Peak, popolnoma spremenil svoj slog

17. 5. 2022 | Jure Šujica
Deli

Nič več Fordov ali Subarujev, na najbolj znano gorsko dirko se bo podal z nemški športnikom.

Ameriški dirkač in po zaslugi posnetkov vragolij, združenih v seriji Gymkhana tudi spletni vplivnež je lani po dolgih letih prekinil sodelovanje z ameriškim avtomobilskim proizvajalcem Ford in se povezal z nemškim Audijem. Slednji bo Blocku zagotovil tudi dirkalnik za naslednjo epizodo serije Gymkhana, ne pa tudi dirkalnika za nastop na prihodnji dirki Pikes Peak. Tja se Američan podaja v družbi znamke, s katero ga doslej še nikoli nismo povezovali.

Preberite še: To je dirkalnik, s katerim se bo Ken Block lotil nove, povsem drugačne Gymkhane

Skupaj z delavnico Hoonigan in podjetje BBi Autosport (specializiranim za predelave vozil znamke Porsche) so namreč izdelali verjetno enega najbolj radikalnih dirkalnikov, osnovanih na katerikoli platformi modela 911. Za osnovo so namreč vzeli prvo generacijo modela in jo oplemenitili z zajetnim aerodinamičnim paketom (nujno potrebno za dirkanje na visoki nadmorski višini) ter unikatno poslikavo, ki spominja na tisto iz leta 1971 predstavljenega dirkalnika Poesche 917/20.

A bistvo avtomobila, poimenovanega Hoonipigasus (pol stoletja star dirkalnik je dobil vzdevek Pink pig) se skriva pod karoserijo. Tam se namreč v nasprotju s katerimkoli serijskim 911 skriva sredinsko nameščen bencinski štirilitrski šestvaljnik, ki ob pomoči dveh turbo puhal proizvede kar 1.400 'konjev' ali 1.029 kilovatov moči – ob le 1.000 kilogramih suhe teže. V praksi to pomeni, da bo vsak kilovat moči premikal manj kot en kilogram teže; razmerje med maso in močjo, ki ga dosežejo le redki dirkalniki, moč pa se bo razumljivo prenašala na vsa štiri kolesa.

Po 17 letih končno na vrh?

Poleg brutalne moči pa bo unikatni dirkalnik opremljen tudi z napredno tehnologijo. Ta bo med drugim zajemala tudi aktivno vzmetenje, ki bo njegovo delovanje ob pomoči navigacije prilagajala glede na telemetrične podatke iz lanske dirke, s čimer bo avtomobil v vsakem metru dirke zagotavljal optimalno lego.

Kot je dejal Block, ki je na Pikes Peaku prvič nastopil pred 17 leti je omenjena dirka eden izmed glavnih razlogov, zakaj je vstopil v svet relija. Prav na omenjeni dirki je namreč, kot je dejal v izjavi za javnost, občudoval svoje idole, med katerimi so Walter Röhrl, Ari Vatanen, Michelle Mouton in Sebastien Loeb. Prav zato si še toliko bolj želi odlične uvrstitve na letošnji dirki, ki bo sicer že jubilejna 100. v zgodovini.

Block bo sicer s Hoonipigasusom nastopil v razredu Pikes Peak Open, v katerem nastopajo najbolj zmogljivi dirkalniki. In če gre zaupati tradiciji, potem ima dobre možnosti za visoko uvrstitev. Bbi Autosport je namreč na omenjeni dirki zabeležil že osem uvrstitev na stopničke in pet zmag v različnih razredih, zato ne skrivajo ambicij, da bi letos v zbirko dodali novo lovoriko.

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja