Tesla Y je fenomen avtomobilskega trga. V le nekaj letih se je povzpela med najbolje prodajane avtomobile na svetu ne glede na pogon. Letos se je zapeljala na evropski vrh, v marcu pa še na slovenski vrh.
Kaj ima model Y, da ji je uspel veliki met, in kako je to uspelo avtu s pogonom, ki je sicer v vzponu, a dosega še razmeroma skromne deleže, predvsem pa pri ljudeh še vedno zbuja strah pred polnjenjem, dosegom in še čim.
Recept je razmeroma preprost. Tesla model Y je SUV, torej sodi v razred, ki si reže že polovico trga. Njen ugled je doživel meteorski vzpon, po svoje je zaradi velikih nihanj, težav z varnostnimi sistemi, samovžigi in še čim tudi nekoliko zloglasen, a kot kaže, to nima negativnega učinka na prodajo.
In tesla Y je poceni glede na to, kar ponuja. Njen ustanovitelj Elon Musk je pocenitev uvedel v času, ko so vsi avtomobile dražili zaradi inflacije, zamud pri dobavah delov, lovljenja vse večjih poslovnih načrtov … V tem obdobju, natančneje januarja letos, se je tesla pocenila za deset tisočakov, na 47 tisočakov za osnovni model, torej na raven dva razreda manjšega renaulta megana e-tech electric.
Osnovna tesla Y pomeni dobro osnovo, natančneje zadnji pogon, baterijo z zmogljivostjo 60 kilovatnih ur in 220 kilovati moči. Pomeni tudi precej učinkovit motor, ki iz srednje velike baterije potegne za 455 kilometrov energije. Za sedem tisočakov več kupec dobi že 280 kilovatov moči, štirikolesni pogon in 533 kilometrov dosega.
Tesla Y je tudi velik, kar 4,75 metra dolg avto z 2,89 metra v medosju, ki lahko udobno sprejme pet ali celo sedem potnikov ter še od 117 (sedem sedežev), 971 (pet sedežev) do več kot dva tisoč litrov prtljažnika v zadnjem in sprednjem delu avtomobila.
Tesla Y se polni zelo hitro, na enofaznem toku od 170 do 250 kilovatov, na izmeničnem s klasičnimi 11 kilovati. Avto je zelo digitaliziran, kar bi utegnilo koga motiti. Odklepate ga s kartico, podobno kreditni, ali aplikacijo na telefonu, kabina je prečiščena in razen na volanu nima gumbov, zato potrebuje kar nekaj privajanja.
Vsebine je veliko, večinoma je zelo dobra, vrednost modela Y glede na ceno modela Y pa je zato zelo visoka.