Tujina

Je za incident kriva posadka? Letalo vzletelo s krajšega dela steze

Beograd, 20. 02. 2024 11.47 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 3 min

Letalski poznavalci v Srbiji so analizirali posnetke komunikacije med kontrolo zračnega prometa na beograjskem letališču in posadko letala, ki je pri vzletu zadelo ob naprave za instrumentalno pristajanje, nato pa z luknjo v trupu in poškodovanim krilom eno uro krožilo nad Beogradom. Po neuradnih podatkih je letalo vzletelo z napačnega in hkrati precej krajšega dela steze, tam pa se je znašlo iz nepojasnjenih razlogov.

Letalo družbe Marathon Airlines, ki leti za Air Serbia, je bilo s 106 potniki na krovu namenjeno v Düsseldorf, a se je moralo vrniti na beograjsko letališče Nikola Tesla. Ob vzletu je namreč zadelo ob konstrukcijo, najverjetneje sistem za instrumentalno pristajanje. Ob trčenju je letalo utrpelo luknjo v trupu in poškodbo krila. V takšnem stanju je nato eno uro krožilo nad Beogradom, preden je zasilno pristalo. 

Posadka je vedela, da so nekaj zadeli, ne pa tudi, kakšna je škoda, zato je letalo po prisilnem pristanku "taksiralo" vse do vrat, ne da bi vedelo, da mu izteka gorivo. 

Vse to se ne bi zgodilo, pojasnjuje Petar Vojinović s portala Tango Six, če bi potniško letalo vzletelo s pravilnega položaja steze. Da je na napačnem položaju je, kot je razvidno s posnetka komunikacije med posadko in kontrolo zračnega prometa, pilota opozoril kontrolor. Kontaktiral je posadko in dejal, da so zapeljali na položaj D5. Vprašal jih je, ali so prepričani, da lahko od tam vzletijo, in ali se bodo vrnili na prej določeno pozicijo. 

Za ogled potrebujemo tvojo privolitev za vstavljanje vsebin družbenih omrežij in tretjih ponudnikov.

"Kontrolor zračnega prometa je opazil, da je letalo pripeljalo na D5, namesto na D6. Poklical je posadko in jih vprašal, ali vedo, da so na D5, ter jim dejal, naj preračunajo zmogljivost ali pa se vrnejo na prejšnjo pozicijo. Posadka je odvrnila, da še vedno lahko vzletijo z D5, čeprav so imeli dovoljenje za D6. Zakaj so spremenili pozicijo, ni jasno. Za vzlet tega letala v različnih pogojih potrebujejo okoli 1430 metrov, oni pa so imeli na voljo najverjetneje okoli 1200 metrov," je pojasnil Vojinović. 

Za ogled potrebujemo tvojo privolitev za vstavljanje vsebin družbenih omrežij in tretjih ponudnikov.

Kot še poudarja letalski poznavalec, je na koncu odgovornost vedno na letalski posadki, saj pozna zmogljivost letala glede na število potnikov, težo in dolžino steze. "Ne moremo vedeti, kaj se je dogajalo v njihovem miselnem procesu. Tam pa je odgovornost samo in izključno na pilotu," je Vojinović komentiral za N1. 

Za ogled potrebujemo tvojo privolitev za vstavljanje vsebin družbenih omrežij in tretjih ponudnikov.

Primer je za srbski portal Nova.rs komentiral tudi upokojeni pilot Stevan Ignjatović, ki je v svetu letalstvu preživel 40 let. Ocenil je, da je vzrok za incident najverjetneje posledica slabe koordinacije med člani posadke v pilotski kabini. Kot pravi, so imeli srečo, da niso "končali na travniku".  

Ignjatović ocenjuje, da se je pilot očitno zmotil in predčasno zapeljal na položaj za vzlet, zato dolžina steze ni bila ustrezna za varen vzlet. Na vprašanje, kako nevarno je s tovrstnimi poškodbami na letalu krožiti v zraku, Ignjatović odgovarja, da so za take situacije predvideni posebni postopki in da nevarnost zato ni bila tako velika. 

  • image 4
  • image 5
  • image 6
  • image 1
  • image 2
  • image 3

KOMENTARJI (30)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

geemale
20. 02. 2024 15.32
-1
mogu ja, kako da ne.. s krova da sletim, ako treba...
James Bond in tovariš Tito
20. 02. 2024 15.08
+2
...na letališču je capo di banda KONTROLOR...in kaj je pilot poslušal in delal ve samo on...kolko je meni znano letališče je že vozil po travi....
enapi
20. 02. 2024 14.45
-4
Zakaj so eno uro krožili? Čakali da strmoglavijo?
asdfghjklč
20. 02. 2024 14.22
-4
Srbi pač ... zgleda, da kupujejo tudi izpite za pilote, ne samo diplom ...
biggbrader
20. 02. 2024 14.41
-1
PREDSIGNAL69
20. 02. 2024 15.07
+3
Grška družba, verjetno tudi grška posadka . . .
Rde?a pesa in hren
20. 02. 2024 14.17
+0
Temu morajo takoj in trajno odvzeti licenoco oz tem, jih je bilo več. So smrtno nevarni kot piloti.
mikica247
20. 02. 2024 14.10
-1
PREDSIGNAL69
20. 02. 2024 15.07
+1
Cryptofag
20. 02. 2024 14.05
+3
Vsaka propalica ze fura avion
NeXadileC
20. 02. 2024 14.01
-1
Kako niso vedeli, da jim izteka gorivo, saj se vidi na istrumentih! Lažejo in so očitno nesposobni.
NeXadileC
20. 02. 2024 13.57
+4
Če je, kot se zdi, ta kapitan ne bo več letel...
NeXadileC
20. 02. 2024 13.51
+1
Incident ali ne, je videti, da letalo gre za nadomestne dele.
Tom-Tom
20. 02. 2024 13.31
+2
Bili so Marathon Airlines, sedaj so Sprint Airlines.
Najpametnejši
20. 02. 2024 13.27
-1
Ne, krivo je letalo 😁
4556
20. 02. 2024 13.22
+5
Na kratko smo--tani --na srečo se je dobro končalo .
proofreader
20. 02. 2024 13.21
+9
Kontrolor je rekel D6, on pa je šel na D5. Opozoril ga je, da nima dovolj steze. Predlagal mu je, da gre nazaj in si podaljša vzletno pot. Pilot pa ga je ignoriral in vzletel ter uničil del infrastrukture.
Rde?a pesa in hren
20. 02. 2024 13.38
+4
Ja ampak infrastruktura še ni nič, lahko bi se končalo čisto drugače in novica bi bila taka, da je letal strmoglavilo in se vžgalo na koncu letališča ali podobno
proofreader
20. 02. 2024 13.19
+6
Kontrolor pilotu: Si prepričan, da je steza dovolj dolga za vzlet? Pilot: Primi moje pivo in glej zdaj to...
Mptric
20. 02. 2024 12.47
+5
Rakija in letalo ne grejo skup
marjanovic.drazen
20. 02. 2024 13.02
-3
Rakija, Rakii je turska pijaca ukradena od strani srbov
Doberman1010
20. 02. 2024 13.27
+0
+1
dobr dobr..sam da ni hrvaška pa je vse vredu
Naj bi
20. 02. 2024 12.45
-1
Mislim, da je zadnja beseda od kontrole prometa, lahko pa da se motim.
lakala28
20. 02. 2024 12.27
-6
Neverjetno: v NULO urejeno letališče. Jasno, vsi so krivi, samo na letališču ne, kjer ne vejo niti, od kje letala vzletajo niti v kaj so se zaletela pri vzletu. Urjeno, da bolj ne more biti.
Prototip
20. 02. 2024 12.35
+10
lakala28
20. 02. 2024 12.46
+0
Prebral. Tudi včerajšnjega. Česa nisem razumel?
PREDSIGNAL69
20. 02. 2024 12.18
+7
Grška letalska družba s slabimi piloti.
92ddt 1
20. 02. 2024 12.06
+24
Seveda da je kriv pilot. Kdo drugi je lahko odgovoren za tako neumne odločitve.Menda je bil celo dvakrat opozorjen kje se nahaja. Kljub temu ignoriral navodila ATC.