Moskisvet.com
Bin Sulajem je v arabskem svetu še vedno sinonim za dirkanje in avtomobile.

Davidovi ekstremi

Bin Sulajem, kralj avtomobilov in eden najvplivnejših Arabcev

David Stropnik
18. 11. 2022 15.00
0

Na svetu je veliko ljubiteljev avtomobilov, dirkačev in motošportnih funkcionarjev. A Mohamed Bin Sulajem med vsemi izstopa! Je legendarni dirkač, ki ni le povsem dominiral v začetkih relija na Bližnjem vzhodu in dirkal tudi v Evropi – celo v Sloveniji –, temveč je bil predvsem boter razcveta dirkanja na Arabskem polotoku, ki je zdaj sinonim za vzdržljivostne terenske relije, pa tudi dirke F1. Obenem je lastnik fascinantne zbirke superšportnih avtomobilov, skrajni predelovalec le-teh in predsednik Mednarodne avtomobilistične zveze. Z enim najvplivnejših Arabcev in morda celo zemljanov smo klepetali, ko je prišel v Slovenijo na kongres FIA centralno evropske cone.

Vozniški užitek, kot ga daje le klasični V8
Preberi še
Vozniški užitek, kot ga daje le klasični V8

Bin Sulajem je v arabskem svetu še vedno sinonim za dirkanje in avtomobile. Od časov, ko je kupoval praktično vse superšportne avtomobile, ki so obstajali, in se loteval ekstremnih predelav, se je veliko spremenilo. Tedaj je na primer v SLK-ja stlačil SLR-jev motor, "landcruiserco" pa navil na več kot 800 konjičev, s čimer je bil najhitrejši tako na cestah kot na sipinah Emiratov, vožnja z njim v teh dveh raketah pa je zame še vedno eno najbolj divjih doživetij. Sedaj pa gneča in radarski nadzor v njegovem Dubaju presegata realne možnosti za vožnjo teh zverin, obenem pa sodobni avtomobili dajejo vse manj pristnega vozniškega doživetja, zato se vse bolj posveča klasičnim vozilom. A žar v njegovih očeh in dirkaška strast še zdaleč nista zamrla.

Bin Sulajem je v arabskem svetu še vedno sinonim za dirkanje in avtomobile.
Bin Sulajem je v arabskem svetu še vedno sinonim za dirkanje in avtomobile. FOTO: Uroš Modlic
Toni Vodišek, kajtarski fenomen
Preberi še
Toni Vodišek, kajtarski fenomen

Ko sem prvič videl njegovo zbirko avtomobilov, mi je še nekaj dni rohnelo v ušesih in brbotalo v hormonih. Tedaj se je vozil z Enzom, za katerega sploh nismo vedeli, da je že v prodaji, danes pa njegova zbirka avtomobilov presega dvesto superšportnikov, med katerimi je nekaj resnično ekskluzivnih. Ima seveda vse klasike: Ferrari F40, F50, Enzo in LaFerrari, Bugatti Veyron in Chiron, Pagani Zonda, McLaren P1 in Senna, Porsche Carrera GT, 959 in 918 Spyder, Ford GT40, Koenigsegg Agera RS in Regera, Mercedes-Benz CLK GTR Super Sport ... Pravkar je naročil še AMG One in Aston Martin Valkyrie. In ne pozabimo še na dirkalne avtomobile tako za terenske kot cestne relije, s katerimi se še vedno velikokrat zapelje.

Mohamed Bin Sulajem ima v garaži seveda vse oktanske klasike.
Mohamed Bin Sulajem ima v garaži seveda vse oktanske klasike. FOTO: Uroš Modlic
Motocikel, ki je glavni frajer na cesti
Preberi še
Motocikel, ki je glavni frajer na cesti

Od lanskega decembra je na čelu Mednarodne avtomobilistične zveze. Ima zdrav, ne marketinško izsiljen pogled na prihodnost avtomobilov in dirkanja, pri katerem se zavzema, da bi se dirkači ukvarjali bolj z vožnjo kot s svojim imidžem in vplivnostjo ter da bi razvoj vozil v zeleno smer ostal v realnih smernicah. Zaveda se namreč, da marketinško "trendi" elektrika ni edina možna prihodnost in predvsem, da ni daleč od idealne rešitve. Zavzema se tudi za možnost dirkaške uveljavitve vseh mladih talentov, ne glede na državljanstvo, spol in finančne možnosti. V tej luči je v teh dneh obiskal tudi Slovenijo in FIA CEV kongres v organizaciji AŠ2005.

Preko 200 km/h čez Rebernice
Preberi še
Preko 200 km/h čez Rebernice
Nakupuj preko spleta

KOMENTARJI (0)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV
ISSN 2630-1679 © 2024, Moskisvet.com, Vse pravice pridržane Verzija: 376