IKT

(Intervju) Televizorji so čedalje večji, njihove cene pa se nižajo

Na sejmu IFA smo se pogovarjali z verjetno enim največjih strokovnjakov za televizorje na svetu

Podporniki obveščajo

FINANCE
IKT
Prisedite k Roku Pirnatu, B2 BI, in Tonetu Stanovniku, Špica
IKT
Podkast Bi na rumeni stol?
IKTPodpornik projekta Prisedite k Roku Pirnatu, B2 BI, in Tonetu Stanovniku, Špica

Slišali boste razpravo o pomenu prilagajanja tržnim trendom, nenehnemu izboljševanju in vlogi, ki jo igra umetna inteligenca v prihodnosti tehnologije in poslovanja.

FINANCE
IKT
Varnost digitalnega okolja v šolah – ključ do uspešnega izobraževanja v digitalni dobi
IKT
TRETJI RAVNATELJEV ZAJTRK
IKTRedakcija IKT Varnost digitalnega okolja v šolah – ključ do uspešnega izobraževanja v digitalni dobi

Na tretjem ravnateljevem zajtrku, ki ga je organiziralo podjetje eŠola, je bil izpostavljen pomen zagotavljanja varnega digitalnega okolja za šole.

FINANCE
IKT
NIL je pridobil certifikat ISO 22301 za upravljanje neprekinjenosti poslovanja
FINANCE
IKT
Znani so trije finalisti za nagrado Feniks
IKT
POSLOVNO SVETOVANJE
IKTPodpornik projekta Znani so trije finalisti za nagrado Feniks

Nagrada se podeljuje najboljšim projektom s področja poslovnega svetovanja

FINANCE
IKT
Skupina Actual I.T. ima novo vodstvo
IKT
SPREMEMBE
IKTPodpornik projekta Skupina Actual I.T. ima novo vodstvo

Pavle Jazbec je prevzel strateško vodenje v okviru upravnega odbora, novo operativno vodstvo pa bodo sestavljali Mitja Buda, Tjaša Peroša in Igor Hostnik.

Avtor
avtor
16.09.2022 07:00
Čas branja: 4 min
(Intervju) Televizorji so čedalje večji, njihove cene pa se nižajo
Danny Tack, višji direktor produktne strategije in načrtovanja v družbi TP Vision, ki ima v lasti blagovno znamko Philips, nam je zaupal, da televizorji odlično kljubujejo vsem drugim napravam v gospodinjstvih in ostajajo vladarji dnevnih sob. Foto: Osebni arhiv

Na sejmu IFA smo obdani z velikimi zasloni. Kakšna je prihodnosti zaslonov oziroma zaslonskih tehnologij? Kot kaže, so ta hip najbolj vroči zasloni OLED, kaj pa jim sledi?

Pred zasloni OLED je še kar nekaj razvojnih ciklov, zanje so načrtovane precejšnje izboljšave. A če me že sprašujete, katera tehnologija bo prevladovala v monitorjih in televizorjih prihodnosti, bo to verjetno microLED. Združuje namreč najboljše iz dveh svetov, na primer globoke črnine, ki jih zmorejo ustvariti zasloni OLED, in visoko svetilnost zaslonov s tehnologijo LED.

Kaj pa bo naslednji razvojni korak v svetu televizorjev?

Kratkoročno bo to verjetno prehod na zaslone z omenjeno tehnologijo microLED. Sicer pa bi opozoril še na preskok na področju ločljivosti. Na sejmu že vidite prve primerke z ločljivostjo 8K, ki prikazujejo še precej bolj podrobno sliko od televizorjev z ultra visoko ločljivostjo 4K, ki jih poznamo danes. Dolgoročno pa bo televizor zaradi tehnologije prosojnega zaslona morda celo vgrajen v okno vaše dnevne sobe.

Kako se spreminja vloga televizorjev v gospodinjstvih?

Televizorji so v življenju ljudi vedno imeli pomembno vlogo. A navade porabnikov se sčasoma spreminjajo in televizorji se jim morajo prilagajati. Ljudje smo nagnjeni k udobju, radi si ogledamo prijetno televizijsko oddajo ali zanimiv film. Vendar je prihodnost drugje, v veliko bolj aktivni udeležbi. Tukaj pridejo do izraza pametni televizorji in njihove napredne funkcije. Še celo pred kratkim nepredstavljiv scenarij, da bi na televizorju igrali igre brez dodatne namenske naprave, na primer igralne konzole ali računalnika, je zdaj vse bolj priljubljen.

Koliko ljudi sploh uporablja televizor za igranje iger, delo na daljavo, prikazovanje umetniških del?

S konkretnimi številkami žal ta hip ne morem postreči (pogovor smo opravili na sejmišču, op. a.), vendar jasno opažamo, da postaja igranje iger na televizorjih čedalje bolj priljubljeno. Tudi scenarij, ko televizor prikazuje umetniško delo ali dela, ima že dolgo svoje privržence – uporabniki namreč ne marajo velikega črnega zaslona sredi dnevne sobe. Želijo se znebiti črne luknje, ko televizorja ne uporabljajo. Prav zato smo izumili Auroro. To je galerija umetniških slik, shranjenih v televizorju, dodatna dela pa je možno prenesti s Philipsovega spletnega mesta. Kombinacija storitve Aurora in tehnologije osvetlitve okolice Ambilight uporabniku pričara pravo umetnino.

Kako pogosto pa ljudje uporabljajo digitalne pomočnike za upravljanje televizorjev in drugih pametnih gospodinjskih sistemov pametnega doma?

Čedalje pogosteje. Dve petini odraslih imata v lasti in uporabljata glasovno aktiviranega osebnega pomočnika ali pametne zvočnike. Google Assistant in Alexa sta vse bolj priljubljena, kar vidimo tudi v svojih pametnih televizorjih, ki podpirajo več različnih digitalnih pomočnikov. Za boljše rezultate smo mikrofon vgradili kar v daljinski upravljalnik.

Proizvajalci prenosnikov in pametnih telefonov so dokazali, da je zaslone mogoče upogniti in celo zložiti. LG je recimo izdelal televizor, ki se odvije iz role. Lahko kaj podobnega pričakujemo tudi od vas?

Za zaprtimi vrati preizkušamo marsikaj. Vendar sam še vedno močno dvomim o kakovosti slike, ki so jo sposobne zagotoviti te tehnologije. Podobno sem dvomil o ukrivljenih televizorjih – ti so podobno hitro, kot so se pojavili, tudi izginili. Televizorji z ukrivljenimi zasloni se preprosto niso mogli kosati s kakovostjo slike ravnih televizorjev. Iz tržnih raziskav pa vemo, da je najpomembnejši motiv pri nakupu novega televizorja prav kakovost slike. In zato se ukrivljeni zasloni televizorjev niso prijeli, dvomim, da bi se tudi prepogljivi, rolani in podobni.

Omenili ste, da bo naslednji korak ločljivost 8K. Kdaj sledi ta preskok?

Težko je napovedati, kdaj bo ločljivost 8K prevzela primat. A se bo tudi to zgodilo. Menim, da bo vse skupaj zelo podobno prehodu na ločljivost 4K. Najprej mora biti na voljo več vsebin v ločljivosti 8K, potem bo tudi več televizorjev. Danes lahko na internetu najdete nekaj videoposnetkov v ločljivosti 8K, vendar je to premalo, da bi bilo dovolj za množičen prehod. Bodo pa zelo verjetno v prihodnjih letih premijski televizorji že začeli ponujati ločljivost 8K, težave s »podhranjenimi« viri slike pa reševali tako, kot to počnemo danes – z nadgradnjo virov ločljivosti 4K na 8K. Glavni razlog za uporabo ločljivosti 8K so rastoče diagonale televizorjev – pri televizorjih, ki so veliki 215 centimetrov (85 palcev) in več, je namreč na zaslonu ločljivosti 4K struktura slikovnih pik vidna, pri ločljivosti 8K pa ne.

Kako bodo torej videti televizorji prihodnosti?

V prihodnjem desetletju bodo verjetno vsi televizorji postali pametni. Pričakujte, da bodo to naprave, ki uporabnikom omogočajo pretakanje videoposnetkov in glasbe, brskanje po internetu in ogledovanje fotografij. Bodo tudi vse večji, precej bolje bodo izkoriščali možnosti tehnologij virtualne resničnosti. Dolgoročno se lahko v dnevnih sobah pojavijo holografski televizorji. Obstajajo že prototipi, ki lahko prikažejo statične slike in jih spremenijo enkrat na dve do tri minute. Napredek na področju zaslonskih tehnologij in procesorjev pa bo omogočil uresničitev tudi še kakšne zamisli, ki danes sodi še v film znanstvenofantastičnega žanra.

Kaj bi radi, da Philipsovi inženirji razvijejo najprej?

Za zdaj bi želel, da bi inženirji TP Vision še izboljševali kakovost slike. Kot sem že omenil, je to najpomembnejši element pri nakupu novega televizorja, in priložnosti je še veliko. Novi viri, kot je tehnologija HDR, in nove zaslonske tehnologije, kot sta OLED in microLED, ter ločljivost 8K omogočajo naslednje korake pri obdelavi slike. Z obdelavo slike in možnostjo prikaza pa jim zagotovimo kar najboljšo uporabniško izkušnjo. Viri slike so namreč za vse proizvajalce televizorjev enaki, saj vsi kupujemo matrike zaslonov iz istih tovarn. Razliko lahko ustvarimo predvsem na področju obdelave slike, torej z zagotavljanjem pravega ravnovesja med ostrino, barvami in kontrastom.

Ob pogledu na trg lahko dobimo vtis, da so televizorji eden redkih izdelkov, ki se v teh časih niso veliko podražili. Kako je to mogoče?

V svetu televizorjev delujem že več kot 30 let in tako rekoč vseskozi se cenijo. Erozija cen lahko na letni ravni doseže tudi od deset do 20 odstotkov. Da bi izničili nižanje cen, proizvajalci televizorjev uvajamo različne inovacije in uporabnikom ponujamo več funkcij za njihov denar, s čimer poskušamo ohraniti raven cen.

Kako preprosto ali težko je dandanes prodajati televizorje?

Med pandemijo je prodaja televizorjev blestela, zdaj pa se proizvajalci spopadamo s posledicami tega dobrega obdobja. Uporabniki namreč televizorjev ne menjajo vsako leto ali dve, kot to počnejo s pametnimi telefoni. Mislim pa, da je Philipsove televizorje precej lažje prodati kot televizorje kakšne druge blagovne znamke, saj imajo jasno konkurenčno prednost, to je osvetlitev okolice televizorja, ki močno izboljša celotno izkušnjo gledanja. Funkcija Ambilight je namreč ekskluzivna za Philips in nam zelo pomaga pri prodaji.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
FINANCE
Manager
Nov TV za »fuzbal« naj bo primeren še za druge vsebine
Manager
ManagerMatjaž Ropret Nov TV za »fuzbal« naj bo primeren še za druge vsebine 1

Svetovno prvenstvo v nogometu je tradicionalno pospeševalec prodaje televizorjev in letos ta dogodek sovpada še z obdobjem popustov ob črnem petku. Zdaj lahko strnemo vtise, kaj je prineslo počasi iztekajoče se leto, in damo nekaj nakupnih nasvetov.

FINANCE
Manager
Novosti z berlinskega sejma zabavne elektronike IFA
Manager
ManagerMatjaž Ropret Novosti z berlinskega sejma zabavne elektronike IFA

Prepogljivi zasloni prenosnikov, ukrivljeni televizorji, malo telefonov in nekaj več ur

FINANCE
IKT
»Pripravljeni, pozor, šov«
IKT
IKTEsad Jakupović »Pripravljeni, pozor, šov«

Pod tem sloganom v Berlinu poteka letošnji sejem IFA, ki se danes zapira; na njem predstavljajo dosežke pospešene skoraj triletne digitalne preobrazbe in napovedujejo smernice, ki bodo zaznamovale prihodnost

FINANCE
IKT
Ste izpeljali odličen B2B e-commerce projekt? Prav vas iščemo!
IKT
SPLETNO POSLOVANJE
IKTFinance PRO Ste izpeljali odličen B2B e-commerce projekt? Prav vas iščemo!

Z izborom želimo ozaveščati o pomenu in koristih digitalizacije medpodjetniškega poslovanja ter predstaviti slovenske dobre prakse spletnega poslovanja na področju B2B

FINANCE
IKT
Ko razvojniki dajo domišljiji prosto pot …
IKT
IKTMiran Varga Ko razvojniki dajo domišljiji prosto pot …

Sejem potrošniške elektronike IFA vsako leto postreže tudi s prebojnimi inovacijami, med katerimi ne manjka takšnih, pri katerih se ljudje zgolj čudijo, kako se je lahko precej nenavadna ideja rodila in uresničila v praksi

FINANCE
Manager
Hladno-tople Applove novosti
Manager
ManagerMarjan Kodelja Hladno-tople Applove novosti

Od štirih novih telefonov si novo modelno številko zaslužita dva in od treh ur ena. Pri drugih pa gre le za nežne kozmetične izboljšave.

FINANCE
Manager
Ali se oblikuje novi razred premijskih telefonov?
Manager
ManagerMarjan Kodelja Ali se oblikuje novi razred premijskih telefonov?

Pametne telefoni s prepogljivimi zasloni imajo že skoraj vsi pomembnejši izdelovalci. Le Apple se še vede, kot da ne obstajajo.

FINANCE
Nova revija Finance: panoge prihodnosti
PRO
Finance
NOVA REVIJA FINANCE
Finance PRO Nova revija Finance: panoge prihodnosti (PRO)

Vabljeni v zakulisje šestih prepletenih panog prihodnosti