Na sejmu IFA smo obdani z velikimi zasloni. Kakšna je prihodnosti zaslonov oziroma zaslonskih tehnologij? Kot kaže, so ta hip najbolj vroči zasloni OLED, kaj pa jim sledi?
Pred zasloni OLED je še kar nekaj razvojnih ciklov, zanje so načrtovane precejšnje izboljšave. A če me že sprašujete, katera tehnologija bo prevladovala v monitorjih in televizorjih prihodnosti, bo to verjetno microLED. Združuje namreč najboljše iz dveh svetov, na primer globoke črnine, ki jih zmorejo ustvariti zasloni OLED, in visoko svetilnost zaslonov s tehnologijo LED.
Kaj pa bo naslednji razvojni korak v svetu televizorjev?
Kratkoročno bo to verjetno prehod na zaslone z omenjeno tehnologijo microLED. Sicer pa bi opozoril še na preskok na področju ločljivosti. Na sejmu že vidite prve primerke z ločljivostjo 8K, ki prikazujejo še precej bolj podrobno sliko od televizorjev z ultra visoko ločljivostjo 4K, ki jih poznamo danes. Dolgoročno pa bo televizor zaradi tehnologije prosojnega zaslona morda celo vgrajen v okno vaše dnevne sobe.
Kako se spreminja vloga televizorjev v gospodinjstvih?
Televizorji so v življenju ljudi vedno imeli pomembno vlogo. A navade porabnikov se sčasoma spreminjajo in televizorji se jim morajo prilagajati. Ljudje smo nagnjeni k udobju, radi si ogledamo prijetno televizijsko oddajo ali zanimiv film. Vendar je prihodnost drugje, v veliko bolj aktivni udeležbi. Tukaj pridejo do izraza pametni televizorji in njihove napredne funkcije. Še celo pred kratkim nepredstavljiv scenarij, da bi na televizorju igrali igre brez dodatne namenske naprave, na primer igralne konzole ali računalnika, je zdaj vse bolj priljubljen.
Koliko ljudi sploh uporablja televizor za igranje iger, delo na daljavo, prikazovanje umetniških del?
S konkretnimi številkami žal ta hip ne morem postreči (pogovor smo opravili na sejmišču, op. a.), vendar jasno opažamo, da postaja igranje iger na televizorjih čedalje bolj priljubljeno. Tudi scenarij, ko televizor prikazuje umetniško delo ali dela, ima že dolgo svoje privržence – uporabniki namreč ne marajo velikega črnega zaslona sredi dnevne sobe. Želijo se znebiti črne luknje, ko televizorja ne uporabljajo. Prav zato smo izumili Auroro. To je galerija umetniških slik, shranjenih v televizorju, dodatna dela pa je možno prenesti s Philipsovega spletnega mesta. Kombinacija storitve Aurora in tehnologije osvetlitve okolice Ambilight uporabniku pričara pravo umetnino.
Kako pogosto pa ljudje uporabljajo digitalne pomočnike za upravljanje televizorjev in drugih pametnih gospodinjskih sistemov pametnega doma?
Čedalje pogosteje. Dve petini odraslih imata v lasti in uporabljata glasovno aktiviranega osebnega pomočnika ali pametne zvočnike. Google Assistant in Alexa sta vse bolj priljubljena, kar vidimo tudi v svojih pametnih televizorjih, ki podpirajo več različnih digitalnih pomočnikov. Za boljše rezultate smo mikrofon vgradili kar v daljinski upravljalnik.
Proizvajalci prenosnikov in pametnih telefonov so dokazali, da je zaslone mogoče upogniti in celo zložiti. LG je recimo izdelal televizor, ki se odvije iz role. Lahko kaj podobnega pričakujemo tudi od vas?
Za zaprtimi vrati preizkušamo marsikaj. Vendar sam še vedno močno dvomim o kakovosti slike, ki so jo sposobne zagotoviti te tehnologije. Podobno sem dvomil o ukrivljenih televizorjih – ti so podobno hitro, kot so se pojavili, tudi izginili. Televizorji z ukrivljenimi zasloni se preprosto niso mogli kosati s kakovostjo slike ravnih televizorjev. Iz tržnih raziskav pa vemo, da je najpomembnejši motiv pri nakupu novega televizorja prav kakovost slike. In zato se ukrivljeni zasloni televizorjev niso prijeli, dvomim, da bi se tudi prepogljivi, rolani in podobni.
Omenili ste, da bo naslednji korak ločljivost 8K. Kdaj sledi ta preskok?
Težko je napovedati, kdaj bo ločljivost 8K prevzela primat. A se bo tudi to zgodilo. Menim, da bo vse skupaj zelo podobno prehodu na ločljivost 4K. Najprej mora biti na voljo več vsebin v ločljivosti 8K, potem bo tudi več televizorjev. Danes lahko na internetu najdete nekaj videoposnetkov v ločljivosti 8K, vendar je to premalo, da bi bilo dovolj za množičen prehod. Bodo pa zelo verjetno v prihodnjih letih premijski televizorji že začeli ponujati ločljivost 8K, težave s »podhranjenimi« viri slike pa reševali tako, kot to počnemo danes – z nadgradnjo virov ločljivosti 4K na 8K. Glavni razlog za uporabo ločljivosti 8K so rastoče diagonale televizorjev – pri televizorjih, ki so veliki 215 centimetrov (85 palcev) in več, je namreč na zaslonu ločljivosti 4K struktura slikovnih pik vidna, pri ločljivosti 8K pa ne.
Kako bodo torej videti televizorji prihodnosti?
V prihodnjem desetletju bodo verjetno vsi televizorji postali pametni. Pričakujte, da bodo to naprave, ki uporabnikom omogočajo pretakanje videoposnetkov in glasbe, brskanje po internetu in ogledovanje fotografij. Bodo tudi vse večji, precej bolje bodo izkoriščali možnosti tehnologij virtualne resničnosti. Dolgoročno se lahko v dnevnih sobah pojavijo holografski televizorji. Obstajajo že prototipi, ki lahko prikažejo statične slike in jih spremenijo enkrat na dve do tri minute. Napredek na področju zaslonskih tehnologij in procesorjev pa bo omogočil uresničitev tudi še kakšne zamisli, ki danes sodi še v film znanstvenofantastičnega žanra.
Kaj bi radi, da Philipsovi inženirji razvijejo najprej?
Za zdaj bi želel, da bi inženirji TP Vision še izboljševali kakovost slike. Kot sem že omenil, je to najpomembnejši element pri nakupu novega televizorja, in priložnosti je še veliko. Novi viri, kot je tehnologija HDR, in nove zaslonske tehnologije, kot sta OLED in microLED, ter ločljivost 8K omogočajo naslednje korake pri obdelavi slike. Z obdelavo slike in možnostjo prikaza pa jim zagotovimo kar najboljšo uporabniško izkušnjo. Viri slike so namreč za vse proizvajalce televizorjev enaki, saj vsi kupujemo matrike zaslonov iz istih tovarn. Razliko lahko ustvarimo predvsem na področju obdelave slike, torej z zagotavljanjem pravega ravnovesja med ostrino, barvami in kontrastom.
Ob pogledu na trg lahko dobimo vtis, da so televizorji eden redkih izdelkov, ki se v teh časih niso veliko podražili. Kako je to mogoče?
V svetu televizorjev delujem že več kot 30 let in tako rekoč vseskozi se cenijo. Erozija cen lahko na letni ravni doseže tudi od deset do 20 odstotkov. Da bi izničili nižanje cen, proizvajalci televizorjev uvajamo različne inovacije in uporabnikom ponujamo več funkcij za njihov denar, s čimer poskušamo ohraniti raven cen.
Kako preprosto ali težko je dandanes prodajati televizorje?
Med pandemijo je prodaja televizorjev blestela, zdaj pa se proizvajalci spopadamo s posledicami tega dobrega obdobja. Uporabniki namreč televizorjev ne menjajo vsako leto ali dve, kot to počnejo s pametnimi telefoni. Mislim pa, da je Philipsove televizorje precej lažje prodati kot televizorje kakšne druge blagovne znamke, saj imajo jasno konkurenčno prednost, to je osvetlitev okolice televizorja, ki močno izboljša celotno izkušnjo gledanja. Funkcija Ambilight je namreč ekskluzivna za Philips in nam zelo pomaga pri prodaji.