Dolga dirkaška nedelja

Med Ilirsko Bistrico in Šembijami je potekala že 28. izvedba mednarodne gorskohitrostne dirke, ki je od leta 2007 tudi del FIA evropskega prvenstva. Prvo ime dirke je bil Christian Merli (osella FA30), ki se je v prvi tekmovalni vožnji celo približal rekordu pet kilometrov dolge proge. Najhitrejši Slovenec na dirki je bil Vladimir Stankovič s formulo, v razvrstitvi državnega prvenstva pa si je Milan Bubnič (lancia delta) že dve dirki pred koncem sezone zagotovil deseti naslov državnega prvaka.

Milan Bubnič je svojo staro dobro lancio delto spet pripeljal do 
nove zmage za državno prvenstvo.
Milan Bubnič je svojo staro dobro lancio delto spet pripeljal do nove zmage za državno prvenstvo. 

ILIRSKA BISTRICA > Letošnja gorska dirka v Ilirski Bistrici je minila tako v znamenju zelo kakovostne udeležbe kot tudi številnih nesreč, prekinitev in s tem dolgotrajnega programa izvedbe prireditve. Svoje je v nedeljskem popoldnevu dodalo še spremenljivo in nevihtno vreme, ki se je poleg čakanja ob prekinitvah poigralo z živci vseh tekmovalcev.

Dirko je po več kot deseturnem programu dobil odlični italijanski voznik Christian Merli (osella FA30), ki je dobil obe tekmovalni vožnji. Merli se je v prvi vožnji celo približal lanskemu rekordu proge. Po dveh vožnjah je imel Italijan kar 14 sekund prednosti pred Petrom Trnko (norma M20 FC) in 16 sekund pred Sebastienom Petitom (nova NP01).

Največ starodobnikov

Dirka v Ilirski Bistrici je veljala tudi za državna prvenstva Avstrije, Hrvaške in Slovenije. Naslednja in zadnja dirka za letošnjo evropsko gorsko prvenstvo bo čez dva tedna v Buzetu v Istri. Zadnja dirka za državno prvenstvo bo GHD Podnanos prvi vikend v oktobru.

Sodobna vozila so razvrščena na več skupin. Kategorija I jih ima kar pet. Zmogljivostni koeficient vozila določi, v katero skupino spada vozilo. Kategorija II ima dve skupini: formule in športni prototipi.

Največ udeležencev je na dirki nastopilo s starodobniki, ki imajo poseben sistem tekmovanja. Zmagovalec namreč ni tisti, ki progo prepelje najhitreje, ampak tisti, ki se v drugi vožnji najbolj približa svojemu času iz prve vožnje.

Med Slovenci je bil na dirki najhitrejši Vladimir Stankovič (lola B09), ki pa se z dvolitrsko formulo ni mogel meriti za najvišja mesta v skupni razvrstitvi. “Nisem povsem zadovoljen, manjkalo je nekaj malenkosti za še nekoliko boljši rezultat. Na srečo tokrat ni bilo nenavadnih težav z elektroniko, ki so me pestile na zadnji dirki v Lučinah,” je povedal Stankovič, ki je dirko skupno končal na 17. mestu.

Državno prvenstvo se je tudi v Ilirski Bistrici razpletlo po meri Milana Bubniča (lancia delta). Ker na dirko zaradi okvare na motorju njegovega clia ni bilo Mateja Grudnika, Bubnič proti Šembijam ni imel doraslega tekmeca. Odločilno prednost si je privozil v prvi vožnji in čeprav je na mokri stezi v drugo postavil komaj deseti čas med Slovenci, je bilo to dovolj za ubranitev skupnega vodstva. Bubnič je imel v cilju 4,7 sekunde prednosti pred Alešem Prekom (honda civic) in 6,3 sekunde pred Jankom Čebronom (mitsubishi lancer). Bubnič je s četrto zmago letos potrdil že deseti naslov državnega prvaka. Lani je moral zanj trepetati vse do zadnje dirke, letos je vse odločeno že dve dirki pred koncem sezone. Lani je imel več tehničnih težav Bubnič, letos njegovi tekmeci. Anže Dovjak je tokrat v razredu 5a moral priznati premoč Preku, a je vseeno še povečal vodstvo v državnem prvenstvu. Za Preka je bil to namreč šele drugi letošnji nastop.

Fotografska razstava na Knežaku

Pred dnevi so v pumpa baru na Knežaku odprli razstavo o GHD Q MAX PETROL fotografov Klavdija Ujčiča in Tomaža Kastelica. Njuni posnetki so z dirk 2020 in 2021.

V razredu 5b je drugič letos slavil Jan Pivk (MG ZR 105), ki je temelje zmage postavil že v prvi vožnji. V njej je namreč vse tekmece ugnal za več kot tri sekunde. V drugi vožnji ga je sicer prehitel Klemen Trček (MG ZR 105), ki je s tem mimo Janeza Intiharja (VW polo) in sina Nejca Trčka (MG ZR 105) napredoval na drugo mesto, a zmaga Pivka ni bila ogrožena. Njegova prednost v cilju je bila dobre tri sekunde. Trček je s pridobljenima dvema mestoma še utrdil vodstvo v skupnem seštevku tega razreda, v katerem brani naslov državnega prvaka iz lanske sezone.

V pokalu Twingo je po prvi vožnji najbolje kazalo Gašperju Kosu, zmagovalcu zadnje dirke v Lučinah, a ga v odlično drugo vožnjo proti Šembijam prehitel Miha Fabijan. Novomeščan, lanski gorski prvak tega pokala, je prvič zmagal v Ilirski Bistrici. Na zmagovalnih stopničkah tega pokala je obema družbo delal še David Stušek.

Rezultati

Kategorija I, skupno: 1. M. Dondi (Italija, Ffat X 1/9) 5:15,059, 2. K. Schagerl (Avstrija, VW golf Rallye) 5:29,793, 3. A. Migliuolo (Italija, mitsubishi lancer Evo IX) 5:30,859, 4. D. Perekovič (mitsubishi lancer Evo IX) 5:31,331, 6. T. Muhvić (oba Hrvaška, mitsubishi lancer Evo IX),… 11. M. Bubnič (lancia delta HF Integrale) 5:41,813, 14. A. Prek (honda civic Type-R) 5:46,569, 17. A. Dovjak (peugeuot 208) 5:50,369, 19. P. Ruzzier (Fiat punto kit car) 5:53,392, 24. G. Jurak (vsi Slovenija, suzuki swift GTI) 6:05,077 ...

Kategorija II, skupno: 1. C. Merli (Italija, osella FA 30) 4:40,223, 2. P. Trnka (Češka, norma M20 FC) 4:54,341, 3. S. Petit (Francija, nova NP 01) 4:56,654, 4. A. Hin (Nemčija, osella FA 30) 5:01,274, 5. M. Venturato (Italija, nova NP 03) 5:18,985, 6. G. Cabanas Fernandez-Capalleja (Španija, nova NP 03) 5:23,921,… 9. V. Stankovič (Slovenija, lola B09) 5:36,736 ...

Skupna razvrstitev: 1. C. Merli (Italija, osella FA 30) 4:40,223, 2. P. Trnka (Češka, norma M20 FC) 4:54,341, 3. S.Petit (Francija, nova NP 01) 4:56,654, 4. A. Hin (Nemčija, osella FA 30) 5:01,274, 5. M. Dondi (fiat X 1/9) 5:15,059, 6. M. Venturato (oba Italija, nova NP 03) 5:18,985,… 17. V. Stankovič (lola B09) 5:36,736, 23. M. Bubnič (lancia delta HF Integrale) 5:41,813, 27. A. Prek (honda civic Type-R) 5:46,569, 30. J. Čebron (mitsubishi Evo IX) 5:48,199, 33. A. Dovjak (vsi Slovenija, peugeot 208) 5:50,369 ...


Najbolj brano