Stavka strojevodij v Nemčiji zajela še potniške vlake

Sindikat nemških strojevodij GDL, ki je v sredo zagnal tretjo stavko v mesecu dni, je danes ob 2. uri zjutraj stavko s tovornih vlakov razširil še na potniške vlade. Vodstvo Deutsche Bahn je sindikatu v sredo pred začetkom stavke dalo novo ponudbo, ki jo je GDL zavrnil. Deutshe Bahn se je obrnil na sodišče

Stavka strojevodij v Nemčiji je zajela še potniške vlake. Fotografija 
je simbolična. Foto: pixabay.com
Stavka strojevodij v Nemčiji je zajela še potniške vlake. Fotografija je simbolična. Foto: pixabay.com

BERLIN > Sindikat za zaposlene zahteva višje plače in boljše delovne razmere. Tokratna stavka bo trajala pet dni, končala naj bi se v torek. Po oceni Deutsche Bahna sicer ni potrebe po stavki strojevodij. "Izpolnjujemo glavne zahteve sindikata GDL," je povedal član upravnega odbora Martin Seiler.

Deutsche Bahn se je danes glede zakonitosti stavke obrnil na delovno sodišče v Frankfurtu.

"Pravica do stavke je dragocena," je dejal Seiler, ki je v Deutsche Bahnu zadolžen za kadrovske zadeve. Stavke so po njegovih pojasnilih dopustne le, če so v okviru veljavne zakonodaje. "Po našem mnenju to za stavke GDL ne velja," je poudaril.

Vodstvo Deutsche Bahna, ki je v državni lasti, je sindikatu pred začetkom stavke predstavil novo ponudbo. Ta vključuje koronski dodatek v višini do 600 evrov, potem ko upravljalec železnic pred tem ni želel natančno navesti višine dodatka, kar je ena od zahtev sindikata GDL. Plače naj bi se zvišale v 36 mesecih, potem ko je vodstvo sprva vztrajalo pri 40 mesecih.

Vendar pa so v sindikatu, ki med drugim zahteva 3,2-odstotno zvišanje plač v 28 mesecih, pri čemer bi do prvega zvišanja prišlo še letos, zavrnili. "Pripravljeni smo se pogajati, vendar nihče ne bi smel postavljati pogojev," je ob robu shoda na glavni železniški postaji v Leipzigu dejal vodja GDL Claus Weselsky.

Po njegovem mnenju vztrajanje Deutsche Bahna, da bi bil dogovor omejen na staro kolektivno pogodbo, predstavlja grožnjo za sindikat za delitev na prvo- in drugorazredne člane. "Cilj vodstva upravljalca železnic je uničiti obstoj GDL," je dejal Weselsky, ki se sklicuje na zakonodajo s področja kolektivnih pogajanj.

GDL se namreč v Deutsche Bahnu za vpliv bori z večjim železniškim in transportnim sindikatom EVG. Zakonodaja pa določa, da se v primeru, če sta v podjetju dva sindikata, uporablja kolektivna pogodba večjega zastopstva delavcev.

Z vidika železnic pri stavki ne gre le za vprašanja kolektivnih pogajanj, kot sta plačilo ali delovne ure. "Tudi po zadnjih izjavah GDL gre pri tej industrijski akciji očitno bolj za pravna in politična vprašanja, kot za iskanje rešitev za dobre delovne pogoje za pogajalsko mizo," so sporočili iz družbe.

Do stavke strojevodij so kritični tudi v nemški industriji, saj da potekajo v času, ko industrija okreva po pandemiji covida-19, stavke pa povzročajo motnje v dobavi in rast cen.

Deutsche Bahn v času stavke po prioritetah pripravlja vlake v sodelovanju s strankami, s čimer skuša zagotoviti, da ključne dobrine na ciljne destinacije pridejo s čim manjšo zamudo.

Zadnja stavka strojevodij se je končala pred enim tednom, potekala je med 23. in 25. avgustom. Prva je bila med 10. in 13. avgustom.


Najbolj brano