Maribor

Maribor kot turistična destinacija potrebuje letalske povezave, več prenočitev ter bogate vsebine

Helena Kosi, 31.03.22 ob 13:15

“Želimo, da Maribor postane tisto mesto, ki bo krepilo voljo do življenja,”so o strategiji trajnostnega razvoja Maribora kot turistične destinacije povedali njeni soustvarjalci.

Maribor kot turistična destinacija potrebuje letalske povezave, več prenočitev ter bogate vsebine

Predstavniki mesta ter drugi deležniki so danes predstavili Strategijo trajnostnega razvoja in trženja turistične destinacije Maribor za obdobje 2022 – 2027. “Smo pred izzivom, ko smo se ukvarjali z blagovnimi znamkami, smo namreč ugotovili, da imamo vrednostno relativno prazne kozarce,” je uvodoma pojasnil Saša Arsenovič, župan Mestne občine Maribor.

Zadovoljni s sodelovanjem

Poleg župana so svoj doprinos ter vizijo pojasnili še Alenka Iskra, podžupanja MO Maribor, Uroš Rozman, direktor regionalne razvojne agencije za Podravje – Maribor, Neva Pipan, koordinatorica projektov v kabinetu župana in Jure Struc, direktor Zavoda za turizem Maribor. “Vesel sem, da je ta ekipa na tej strani tako močna, da lahko premikamo meje mogočega.” Kar si želimo je, da bi to mesto in energija bila najboljša za nas, ki tukaj živimo. Dolgoročno pa si želimo, da bi  bili gostoljubni, kar smo že od nekdaj, za obiskovalce, ki pri nas ostanejo dlje in bi z nami delili svoja obzorja,” je sodelovanje opisal župan.

Po besedah župana je bila njihova prva naloga trud, da bi vrednost blagovnih znamk, tako Maribora, kot tudi Pohorja in Štajerske, naraščala. “Naša želja je, da bi se nekoč o Mariboru govorilo kot o nekih mestih, o katerih se nam takoj ustvari slika, denimo Barcelona Berlin.”

Arsenovič in Iskra

Strateški dokument so začeli snovati junija lani. Nastal je kot plod sodelovanja  Mestne občine Maribor, Regionalne razvojne agencije (RRA) za Podravje – Maribor, Zavoda za turizem Maribor ter podjetij Futura DDB in Movio.

Vizija razvoja destinacije sledi cilju, da je Maribor “svetovno prepoznavna destinacija najstarejše vinske trte, ki v prepletu mestnega utripa in zelene narave razvaja z gastronomskimi, aktivnimi in trajnostnimi doživetji ter je središče vrhunskih kulturnih, športnih in poslovnih dogodkov širše regije“.

Ambiciozni cilji, ki pa so dosegljivi

Neva Pipan, koordinatorica projektov iz kabineta župana je pojasnila, da so destinacije razdelili na svet ob Dravi, svet na Pohorju in svet vinorodnih gričev. Tržili jo bodo kot mesto vrhunskih dogodkov, mesto najstarejše trte na svetu, mesto vina in kulinarike, mesto kulturnih zakladov, mesto športa in top izhodišče za outdoor aktivnosti.

Direktor Zavoda za turizem Maribor Jure Struc priznava, da so si zadali ambiciozne cilje, a verjame, da imajo dovolj talenta za njihovo uresničenje. Doslej rekordno je bilo za mariborski turizem leto 2019, kar bi bilo ob hitri rasti znova mogoče v treh letih, v kolikor bo okrevanje počasnejše, pa bi na tako raven lahko prišli najkasneje v petih letih.

V času zaprtja države so se soočili z odhajanjem kadra v druge branže, zato se bodo posvetili razvoju kadra za delo v turizmu in gostinstvu, dvigu kakovosti storitev, trajnostnem turizmu, digitalizaciji in izgradnji potrebne infrastrukture.

Kakšen bo Maribor leta 2027?

Na področju infrastrukture se v dokumentu med drugim omenja nadaljnjo obnovo starega mestnega jedra in izgradnjo Dravske promenade, umestitev turistično-kulturnega objekta in vzpenjače na Piramidi, revitalizacijo objekta Račji dvor, ureditev razglednega platoja na Urbanu, obnovo kopališča Mariborski otok ter ureditev Stražunskega gozda in območja ob zgodnji postaji Pohorske vzpenjače.

Omenili so tudi vnovično vzpostavitev letališča, kjer bodo poleti vzpostavljeni trije čarterji v Italijo. Pipanova pa je še dodala, da je dolgoročen cilj, ki bi ga ob sodelovanju vseh deležnikov želeli doseči, do leta 2027 vzpostaviti deset čarterskih linij.