Nazaj na Siol.net

TELEKOM SLOVENIJE

Gregor Pavšič

Sreda,
16. 2. 2022,
22.45

Osveženo pred

2 leti, 2 meseca

Termometer prikazuje, kako vroč je članek. Skupni seštevek je kombinacija števila klikov in komentarjev.

Termometer prikaže, kako vroč je članek. Skupni seštevek je kombinacija števila klikov in komentarjev.

Thermometer Blue 2,71

11

Natisni članek

Prva vožnja GTS Porsche macan Porsche

Sreda, 16. 2. 2022, 22.45

2 leti, 2 meseca

Prva vožnja: porsche macan GTS

Najboljši prestižni SUV? Ta oznaka ga močno spremeni.

Gregor Pavšič

Termometer prikazuje, kako vroč je članek. Skupni seštevek je kombinacija števila klikov in komentarjev.

Termometer prikaže, kako vroč je članek. Skupni seštevek je kombinacija števila klikov in komentarjev.

Thermometer Blue 2,71

11

Porsche močan GTS | Foto Gregor Pavšič

Foto: Gregor Pavšič

Rdeče barve in z rezkim zvokom bencinskega šestvaljnika je rezal zimski hladen zrak, oznaka GTS pa je nakazovala na divji karakter tega nadvse priljubljenega premijskega športnega terenca. Macan je Porschejev najbolje prodajani model, GTS pa z močjo 440 "konjev" tisto največ, kar je v ponudbi. V Sloveniji, kjer so lani skupno prodali petnajst macanov, GTS stane vsaj 96 tisočakov.

Porsche močan GTS | Foto: Gregor Pavšič Foto: Gregor Pavšič Zasneženo polje je sekala le ena cesta in v tej prostrani belini je rdeč avtomobil zanesljivo izstopal. Porsche macan je tisti avtomobil, ki tej nemški prestižni znamki zagotavlja največji del prodajnih številk. V ospredju so največkrat resda športniki, kot so različice kultnega modela 911, pa tudi električni taycani, toda macan je še naprej tisti odličen vsestranski avtomobil, ki med visokozmogljivimi prestižnimi športnimi terenci ponuja najbolj celovite rešitve.

Porsche močan GTS | Foto: Gregor Pavšič Foto: Gregor Pavšič Tako je tudi po zadnji prenovi, in čeprav zaradi stare platforme macan nima hibridnega pogona, je v različici GTS ostal pravi avtomobilski sladkorček. Z odprtimi loputami izpušne cevi zna kar dobro zahrumeti in opozoriti na 440 "konjev" v svojem šestvaljniku. Z dodatki alkantare v notranjosti daje pridih prave športnosti in je tisti vmesni člen med cenejšimi, vsakdanjimi in izrazito športnimi porscheji. To pa je tudi bistvo oznake GTS, ki jo Porsche uporablja že več kot petdeset let in ki pomeni okrajšavo za Gran Turismo Sport. To je torej tisto največ, kar visokozmogljivi športni avtomobili - v to skupino pa ne spadajo izraziti športniki, kakršne pri Porscheju poznamo po oznakah GT - lahko ponudijo.

Porsche močan GTS | Foto: Gregor Pavšič Foto: Gregor Pavšič

Porsche macan gts | Foto: Gregor Pavšič Foto: Gregor Pavšič

Prodajo jih 88 tisoč letno, tudi brez dizla v ponudbi

Macan je star osem let in še danes zna vozniku ponuditi vse tisto, zaradi česar je postal Porschejev prodajni hit. Lani so jih skupno prodali 88 tisoč, od tega v Sloveniji petnajst - pri slovenskih trgovcih predstavlja slabo petino Porschejeve prodaje.

Gre za vsestranski avtomobil, ki združuje zmogljive motorje (le bencinske, nič več dizlov), zdaj naprednejšo in bolj digitalizirano notranjost ter še vedno veliko prostora na zadnjih sedežih in v prtljažniku. S posameznih vidikov ga znajo nekateri tekmeci stisniti v kot, toda kot celota macan ostaja vodilni avtomobil svojega razreda.

Porsche macan gts | Foto: Gregor Pavšič Foto: Gregor Pavšič GTS je vrh macanove ponudbe

Zato tudi GTS ponuja veliko cestnega zadovoljstva. Položaj za volanom je prepoznavno Porschejev, tu dvomov ni. Na volanskem obroču je tudi pri macanu stiskalo za izbiro voznih programov. Preklop v sport odpre tudi lopute izpušne cevi, tako da voznik zasliši nekoliko bolj izrazit zvok motorja. Izrazito veliko hrupa tudi macan GTS vendarle ne zagotavlja.

Macana GTS poganja 2,9-litrski šestvaljni bencinski motor z močjo 324 kilovatov (440 "konjev"). To zagotavlja pospešek do sto kilometrov na uro v 4,5 sekunde in najvišjo hitrost 272 kilometrov na uro. Motor macana GTS ima v primerjavi z različico S dodatnih 60 "konjev", v primerjavi z izhodiščno vstopno različico pa že 185 dodatnih "konjev". GTS je zdaj tudi najvišja ponudba macana, saj različice turbo (bila je enako zmogljiva kot zdajšnji GTS) v ponudbi ni več.

Porsche močan GTS | Foto: Gregor Pavšič Foto: Gregor Pavšič

Porsche močan GTS | Foto: Gregor Pavšič Foto: Gregor Pavšič

Porsche macan gts | Foto: Gregor Pavšič Foto: Gregor Pavšič Poudarek na digitalnem, a ključni dodatki so še vedno iz stare šole

Notranjost macana je zdaj precej novejša in bolj moderna. Med sprednjima sedežema je konzola z gumbi, občutljivimi na dotik. Te rešitve že poznamo iz modelov, kot sta cayenne in panamera. Kljub izrazitejši digitalni zasnovi pa sta na dosegu roke tudi nepogrešljiva klasična gumba za nastavitev klimatske naprave.

Novejši in kakovostnejši je zaslon na vrhu sredinske konzole, ki brezhibno deluje z vmesniki, kot je Car Play.

Zanimivi so merilniki pred voznikom, kjer Porsche ni izkoristil polno digitalnih rešitev. Merilniki so zato kombinacija analognih merilnikov in digitalne enote, kjer lahko voznik še naprej izbira prikaze različnih parametrov. Na sredini je torej klasični prikaz merilnika vrtljajev, v desnem kotu pa lahko tudi digitalni prikaz navigacijskih napotkov.

Porsche macan gts | Foto: Gregor Pavšič Foto: Gregor Pavšič Dvotonski SUV se med ovinki pelje zelo suvereno

Povprečni kupec macana GTS bo na cesti težko izkoristil ves tehnični potencial pogona, ki pa prav z ostrino iz kilometra v kilometer dobro kaže svoje poreklo. Čeprav že bolj družinsko zasnovan, je tak macan pravi porsche z zmogljivim motorjem in predvsem zelo prefinjenimi voznimi lastnostmi.

Za avtomobil, kot je kompaktni športni terenec (vsi macani so serijsko opremljeni s štirikolesnim pogonom), in za svoje dimenzije (dolg je 4,7 metra, ima 2,8 metra medosja in osnovno maso dve toni) se med ovinki pelje odlično. Predvsem pa zelo dobro združuje vozniško ostrino z vsakdanjim udobjem, ki ga tak avtomobil zagotovo potrebuje. Vse to je zasluga tudi prilagodljivega podvozja in zračnega blaženja, ki je po prenovi tako spredaj kot zadaj nekoliko trše nastavljeno.

Prihodnost macana bo tudi električna in Porsche tam ne išče bližnjic

Čeprav podrobnosti še niso znane, čaka macana tudi električna prihodnost. V novi generaciji bo dobil elektromotorje in s tem tudi povsem nove priložnosti. Porsche je že pri taycanu poskrbel za tehnično dovršen električni avtomobil, ki ima 800-voltni sistem, predgretje baterije, učinkovito delovanje in celo sprednji prtljažnik.

Tudi danes bi lahko med macanove tekmece uvrstili resda premijsko manj prefinjeno in tudi vozniško bolj arkadno, a zato po zmogljivostih praktično enako teslo model Y - ta pa zato prav s praktičnostjo in prostornostjo morda kaže smer, v katero bi se lahko v prihodnje razvijal Porschejev osrednji prodajni adult.

Porsche močan GTS | Foto: Gregor Pavšič Foto: Gregor Pavšič

Porsche močan GTS | Foto: Gregor Pavšič Foto: Gregor Pavšič

Porsche macan gts | Foto: Gregor Pavšič Foto: Gregor Pavšič

Ne spreglejte