Oglasno sporočilo

Mega trgovec, pri katerem je kakovost na prvem mestu

Avtor
25.10.2021 08:00
Čas branja: 6 min

V dvojnem intervjuju smo se z Jožkom Tomšičem, generalnim direktorjem družbe Frey Services, in Jako Kavčičem, direktorjem podjetja Emil Frey Avtocenter, dotaknili in osvetlili vse pore avtomobilskega posla v Sloveniji.

Jožko Tomšič, generalni direktor družbe Frey Services

Kakšna je organizacija skupine Emil Frey v Sloveniji?

V Sloveniji smo organizirani kot Emil Frey Automobil Holding z družbo Frey Services, ki upravlja, nadzoruje in svetuje več operativnim družbam, kot so C Automobil Import, P Automobil Import, Autocommerce, AC Mobil, Avto Triglav, Star Import, Adimo ter Emil Frey Avtocenter.

Kakšne so vrednote skupine Emil Frey v svetu in kako ste jih prenesli na slovenski trg?

Vizijo, vrednote in prioritete imamo posvojene od matičnega podjetja. Te za nas sicer niso nič novega, saj smo jih uspešno vpeljevali že od leta 2016 v družbah C in P Automobil Import. Naša vizija je, da smo nacionalni trgovec, naš prvi kupec je koncesionar, takoj za njim pa končni kupec.

Vrednote skupine Emil Frey morda niso v primerjavi z mnogimi drugimi podjetji nič posebnega, vseeno je ena bolj značilnih, da želimo dejansko delati skupaj z dobavitelji in poslovnimi partnerji oziroma koncesionarji, obenem spoštujemo eno in drugo stran ter želimo vsem, v končni fazi tudi nam, vse najboljše. Pomembno je, da se teh vrednot zavedamo vsi v skupini. S tem pridemo na področje odnosa in dela z ljudmi, kjer imamo vpeljane posebne programe, zato da ne težimo k boljšemu, ampak k temu, da za vsakega zaposlenega najdemo tisto najboljše in posledično verjamemo, da bomo zato od njega dobili največ.

Omenili ste, da so za vas ključni kupci. Kaj je vaša največja dodana vrednost?

Na prvo mesto postavljamo kakovost, ker ne želimo biti največji, temveč najboljši. Nadalje želimo strankam zagotoviti vse možne izkušnje z avtomobili že pred nakupom, zato tudi pospešeno prenavljamo in gradimo nekaj novih lokacij po Sloveniji. Prenavljata se salona Citroën in Fiat v Mariboru, v Ljubljano prihaja Peugeot, prenavlja se tudi salon Fiata v Ljubljani, za vozila Mercedes-Benz v Kopru pa smo pritegnili zasebnega vlagatelja. Dejstvo je, da vseh storitev za kupce ne poskušamo ponujati le v paketu, ampak lahko stranka za svoj avto pri nas izbire in dobi tisto, kar tisti trenutek potrebuje – in to je naša največja dodana vrednost.

Kako boste razvijali posel zunaj lokacij na osi LjubljanaCeljeMaribor?

Preskok smo že naredili v Kopru in gre za pametno odločitev za vse strani. Območje Kopra spet ni tako veliko, da bi se dalo živeti samo z eno znamko, poslovni partner tako dela z več znamkami in bo te sinergije vključil v proces prodaje in servisa. Veliko znamk v njegovem portfelju je naših, zato mislim, da bo uspešen. Nove koncesionarje iščemo tudi drugje, denimo v Novem mestu, na območju Nove Gorice in Gorenjske. Nekaj kandidatov imamo, vendar je v ozadju tudi podroben izbirni postopek. Kandidat za koncesionarja se oceni, preverijo se zmogljivosti, predvsem pa njegova vizija, s tem lažje ugotovimo, ali si bomo segli v roke. Ker imamo v portfelju veliko znamk, koncesionarjem tudi svetujemo oziroma iščemo sinergije zanje. Vse več je denimo primerov, ko ni v salonu samo Mercedes-Benz, samo Peugeot ali samo Citroën, ampak so tam tudi Fiat, Honda, Mitsubishi in tako naprej. Vedno poskušamo prisluhniti trgovcu, sploh če ima dobre možnosti in bi se rad razširil. Ker ima v salonu več znamk, je tudi manjše vprašanje njegove dobičkonosnosti. Ker je Slovenija majhna država in posledično ne moremo imeti v vsakem kraju vsake znamke, je to edina pametna rešitev. V letu dni je bilo v tej smeri narejeno veliko novega in dobrega, zadovoljstvo je na obeh straneh.

Jaka Kavčič, direktor družbe Emil Frey Avtocenter

Na katerih lokacijah deluje Emil Frey Avtocenter?

Naš center prevzema celotno drobnoprodajo treh družb, Autocommercea, AC Mobila in Avto Triglava, s saloni in storitvami smo tako prisotni v Ljubljani, Celju in Mariboru, v Kopru pa opravljamo tehnične preglede. V prestolnici zdaj skrbimo za blagovne znamke Mercedes-Benz, Smart, Honda, Mitsubishi in DS kot ekskluzivo ter za vse blagovne znamke koncerna FCA (Abarth, Alfa Romeo, Fiat, Fiat Professional, Jeep), ki jim novembra dodajamo še Peugeot. V Celju nadaljujemo prodajo in poprodajo Mercedes-Benza, v Mariboru pa podobno kot v Ljubljani strankam ponujamo vse za Mercedes-Benz, Hondo in Mitsubishi, prisotni smo tudi z znamkami FCA, naboru pa smo že konec minulega leta dodali Citroën.

Katere znamke in storitve boste ponudili kupcem?

Na področju prodaje in poprodaje zastopamo skupaj kar 12 blagovnih znamk. V Ljubljani in Mariboru ob tem razpolagamo s sodobnim kleparsko-ličarskim centrom, ki je opremljen po najnovejših standardih in s sodobno tehnologijo, med drugim lahko strokovno popravljamo aluminij. Ob tem končujemo veliko naložbo v nove lakirne komore in mešalnice barv, v naših kleparsko-ličarskih centrih pa popravljamo vse vrste blagovnih znamk, torej ne samo tistih, ki jih zastopamo.

V Ljubljani imamo sodobno avtopralnico, namenjeno širši javnosti in seveda lastnim potrebam. Strankam je na voljo samopostrežna ročna pralnica, ponujamo podrobno skrb za vozilo, kot so kemično čiščenje, poliranje vozil in vulkanizerski servis. Svojim strankam ponujamo tudi tako imenovani hotel pnevmatik z zmogljivostjo 10 tisoč pnevmatik. V luči hitrega tempa življenja intenzivno razmišljamo o širitvi hitrega servisa, predvsem pri znamki Mercedes-Benz, kjer bomo stranki zagotovili, da manjše vzdrževalne posege, kot so menjava zavor, olja in podobno, opravimo takoj, skoraj brez predhodne najave.

Kako se boste približali poslovnim kupcem?

Največja prednost našega avtocentra je, da imamo na enem mestu res veliko blagovnih znamk. Poslovnemu uporabniku lahko ponudimo vse na enem mestu, torej ne le klasičnih storitev, kot so finančni lizing, zavarovanje, poslovni najem in pogodbe o vzdrževanju. V praksi se pogosto namreč zgodi, da stranki, ki potrebuje za posel dostavno vozilo nižjega cenovnega vozila, lahko v paketu prodamo avtomobil višjega cenovnega razreda in seveda obratno. S tem lahko glede na potrebe poslovnim partnerjem oziroma strankam, fizičnim ali pravnim osebam, ponudimo res široko paleto vozil in verjamem, da med 12 blagovnimi znamkami ni več možnosti, da ne bi nekdo našel nekaj zase. Delamo kot skupina, smo eno in naš glavni cilj je, da gre stranka od nas zadovoljna ne glede na znamko.

Kako v obdobju omejenih dobav novih vozil kupcem uresničite željo po mobilnosti, jim lahko ponudite kakšno alternativo, morda v preverjenih rabljenih vozilih?

Imamo velike izzive z zamudami, vsako stranko zato rešujemo individualno. Tudi na področju rabljenih vozil je podobno, saj imamo zaradi velikega povpraševanja ta hip zelo malo zaloge, seveda pa poskušamo strankam za čas čakanja zagotoviti drugo vozilo. V pomoč so nam rent-a-car storitve, nadomestna in rabljena vozila, vse bolj pa rešitve iščemo tudi znotraj skupine in s tem pri kakšni drugi blagovni znamki. Stranke so kljub vsemu razumevajoče, saj so dobro obveščene o dogajanju na trgu polprevodnikov in z zamudami na splošno.

Katere nove programe, katere priložnosti vidite v prihodnjih letih?

Trenutno o tem na glas ne razmišljamo, ker želimo najprej konsolidirati to, kar imamo – združitev različnih kultur iz treh podjetij. Glavni cilj je tako optimizacija vsega, kar imamo pod eno streho. Priložnost vidimo prav v tem, da poiščemo sinergije znotraj skupine, posledično pa strankam na enem mestu ponudimo prav vse za avto.

Med prednostmi poudarjam kakovostna kleparsko-ličarska popravila, saj bo prej ali slej pomembno vprašanje, kdo lahko popravlja avtomobil. Ti so zaradi elektronskih komponent, mnogih varnostno-asistenčnih sistemov in uporabe aluminija vse bolj kompleksni in vprašanje je, kdo bo odgovarjal v primeru, ko avtomobil po popravilu ne bo deloval, kot bi moral. Ker imamo pod eno streho 12 blagovnih znamk, lahko tudi v primeru poprodaje strankam zagotovimo kakovosten servis in kakovostne kleparsko-ličarske storitve, seveda po standardih proizvajalcev vozil.


Vsebino omogoča Skupina Emil Frey.