Foto: Radio Slovenija/Petra Veber
Foto: Radio Slovenija/Petra Veber

Radijska produkcija je nastala v uredništvu igranega programa znotraj 3. programa Radia Slovenija – programa Ars in združuje akademsko raziskavo s poezijo in filozofijo. Igra se s težkimi vprašanji sooči v počasnem, čutnem programu, ki poslušalcu pusti čas za refleksijo in razmislek o zapletenih idejah. Na predpremiernem poslušanju bo mogoče slišati "sijajen primer tega, kako lahko zvok in glas naslikata poetično sliko brez uporabe čopičev in barv", sporočajo iz uredništva programa Ars.

Po migracijskih poteh šakalov
Dokumentarna zvočna študija sledi migracijski poti šakalov, ki se v zadnjih desetletjih z Balkana širi proti srednji in vzhodni Evropi, vedno večje število in prostorska razširjenost pa sprožata spore, povezane s človekovimi interesi.

Premiera radijske igre Glas šakala bo v ponedeljek, 11. oktobra, ob 22. uri na Programu Ars. Foto: Radio Slovenija/Petra Veber
Premiera radijske igre Glas šakala bo v ponedeljek, 11. oktobra, ob 22. uri na Programu Ars. Foto: Radio Slovenija/Petra Veber

Radijsko igro je režirala Saška Rakef, glasba je delo Bojane Šaljić Podešva, za zvočno oblikovanje je poskrbel Matjaž Miklič, za dramaturgijo pa Pia Brezavšček. Terenska snemanja, ambienti in učinki so bili v domeni Mikliča in Martina Florjančiča. Besedilo so interpretirali Barbara Krajnc Avdić, Vesna Jevnikar, Blaž Šef, Nataša Živković, Aleksander Golja in Ivan Lotrič. V besedilu so uporabljene pesmi Toneta Škrjanca, Jureta Detele, Tine Kozin in Voja Šindolića ter odlomek iz knjige Jakoba von Uexkülla.

Radikalna nesimetrija med človekom in živalmi
"Na eni strani imamo eno vrsto, to je človek, na drugi strani pa 7,77 milijona vrst, ki so živali. To je radikalna nesimetrija. Kajti te živali so si med seboj veliko bolj različne, kot so nekatere te živali različne od človeka," je povedal Tomaž Grušovnik, ki je bil s Sebastijanom Lamutom in Miho Kroflom v projekt vključen kot znanstveni sodelavec.

Odnos med človeško kulturo in nečloveškimi vrstami
"V seštevku različnih diskurzov – od strokovnega do poetičnega, na terenu zajetih in komponiranih zvočnih krajin, avtorice raziskujejo odnos med človeško kulturo in nečloveškimi vrstami, odnos, ki ga v številnih dognanjih lahko neposredno prenesemo tudi na katerega koli družbeno pogojenega Drugega. Ta odnos premišljajo tudi na ravni forme: v odmiku od besede namenjajo posebno pozornost raziskavi senzoričnega jezika, fizične izkušnje, ki jo piše zvok in tudi sama zvočnost besede," je vsebino radijske igre povzela urednica Lučka Gruden.

Posebna omemba in nedavna nominacija
Igra Glas šakala se je na poletnem mednarodnem medijskem festivalu Prix Italia uvrstila med sedmerico finalistov v kategoriji dokumentarcev. V kategorijo radijskega dokumentarca in reportaže je bilo prijavljenih 35 del. Med finalistke so se poleg slovenske produkcije uvrstile še: dve francoski (Arte Radio/Arte France in Radio France), švedska (Sveriges Radio), avstrijska (ORF), britanska (BBC) in nemška (ARD), ki je na koncu zmagala.

Na začetku septembra pa je festival Prix Evropa Glas šakala – skupaj s še eno Arsovo radijsko igro, naslovljeno Medeja ... bom postala – uvrstil na seznam nominirancev za najboljše oddaje različnih žanrov oziroma dosežke radijskih in televizijskih postaj, nastale v preteklem letu. Festival bo potekal od 10. do 15. oktobra v Potsdamu v Nemčiji.