Slovenija

Po očitkih, da je prometna varnost slabša, bo Dars znova osvetlil ceste

Ljubljana, 17. 01. 2023 19.16 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min
Avtor
Sandra Boršič
Komentarji
114

Dars bo po skoraj treh mesecih v sredo znova osvetlil avtoceste in hitre ceste. Konec oktobra so namreč ugasnili dobrih 60 odstotkov svetilk ob teh cestah. S tem naj bi po nekaterih podatkih privarčevali 700 tisoč evrov. Na AMZS opozarjajo, da je tveganje zaradi takšnega varčevanja preveliko. Lani je bilo na avtocestah več smrti kot minula leta, zato se, kot pravijo, z ugasnjenimi lučmi ne sme eksperimentirati.

Zadnje tri mesece se na AMZS obračajo jezni vozniki zaradi ugasnjenih luči ob avtocesti, saj je Dars pred meseci zaradi varčevanja sprejel ukrep, da se ugasne del cestne razsvetljave. "Dobili smo dopis ali pismo, da je nekdo že zgrešil izvoz oziroma ga je zaznal prepozno. Dobili smo tudi en dopis uporabnice, da se ne bo več vozila po avtocestah na tistem delu, kjer se je vozila prej in kjer je bil ta del osvetljen," pripoveduje Jure Kostanjšek, generalni sekretar AMZS.

Dars je konec oktobra lani ugasnil približno 60 odstotkov luči na avtocestah, da bi varčeval z elektriko. Agencija za varnost prometa, AMZS in nekateri drugi zavodi so zato na začetku meseca podali pobudo na Dars, naj bodo avtoceste znova osvetljene. Tudi minister za infrastrukturo opozarja, da je bilo oktobra stanje drugačno, kot je danes. "Res sta bila v tistem času oba največja bloka izven omrežja, zima je bila pred nami in takrat so bile mogoče drugačne okoliščine, kot so danes. Tako da mogoče se lahko danes naredi evalvacija te analize in se lahko sprejme temu primerna odločitev," pravi minister Bojan Kumer.

Dars bo v sredo znova prižgal luči na odsekih ob avtocestah in hitrih cestah.
Dars bo v sredo znova prižgal luči na odsekih ob avtocestah in hitrih cestah. FOTO: 24UR

Na AMZS opozarjajo, da so lahko posledice vožnje v temi med drugim, da voznik ne vidi izvoza, se nepravilno razvrsti, skratka, tveganje je veliko. "Ekonomska ocena smrti na cesti znaša približno 1.900.000 evrov," opozarja Kostanjšek in dodaja, da je varčevanje, če se samo ena prometna nesreča iz tega naslova dogodi, popolnoma neutemeljeno. Hkrati pa bi lahko bili vsaj ena ali celo dve prometni nesreči na avtocesti, torej smrtni, deloma posledica neosvetljenosti, še opozarja.

Že statistika smrti na avtocestah za lansko leto ni obetavna. Res je, da sta za nami dve leti omejitev zaradi covida-19, a število smrti se je samo do lanskega decembra povzpelo na 26, kar je največ v zadnjih petih letih.  

"Mislim, da imajo Dars oziroma upravljavci avtocest priložnost, da ob tem poslabšanju vremena s snegom vrnejo ta začasni ukrep v prvotno stanje," še dodaja Kostanjšek.

To se bo zgodilo že v sredo. Namreč ko se bo jutri stemnilo, bodo avtoceste in hitre ceste – tako obljubljajo na Darsu – znova bolj svetle. Bodo pa varčevali drugače, med drugim so na različnih področjih že zamenjali 80 odstotkov razsvetljave z LED-svetili.

  • image 4
  • image 5
  • image 6
  • image 1
  • image 2
  • image 3

KOMENTARJI (114)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

Alenka ?en?a
18. 01. 2023 09.44
+4
Skrajni čas, table so umazane, previsoko, da bi jih osvetlil z avtomobilskimi lučmi in zato zelo slabo vidne. Vsaj table bi morale biti osvetlene
alex cross
18. 01. 2023 09.36
+1
avto ima luči z namenom.. če pa po temi ne znate vozit pa vsem izpite pobrat...še bolj moteči so avti z prvimi LED lučmi ki jim zadnje ne gorijo in vozniki ne znajo preklopit stikala..ni problem če je lepo vreme...ampak da v dežju in mraku ne prižgejo pa je problem...dnevno vidim take modele na cesti...bi pa že država prepovedala prodajo avtov ki tudi zadaj nimajo Led luči...
Banion
18. 01. 2023 08.49
+5
tole ugašanje na avtocesti in križišćih je res vprašljivo., pri tem svetijo vse vaške razsvetljave, cerkve in kopico reklam. Je potrebno?
tomaz.hren@siol.net
18. 01. 2023 08.45
+3
Tole z javno razsvetljavo je pri nas šlo čez vse meje dobrega okusa. Luči se postavljajo vsepovsod, pa če so potrebe ali ne, samo da nekdo služi z postavitvijo in potem z vzdrževanjem. Dejstvo je, da pri manjši osvetljenosti je tudi potovalna hitrost manjša. Se pa strinjam, da je potrebno osvetliti izvoze, razne table, križišča, prehode, itd. Po novem pa se osvetljuje že vsako naselje na polno, pa vsaka malo bolj stranska cesta, pa lokalne ceste in še bi lahko našteval.
Diabloss
18. 01. 2023 08.43
+4
Če pa je predstavnik Darsa pred dnevi na pop tv trdil da so luči izklopili izključno za to ker je tako povsod po Evropi. Da bi pa to bilo zaradi varčevanja je pa odločno zanikal
zmerni pesimist
18. 01. 2023 08.36
+6
In kako ti ljudje ki ne znajo voziti brez javne razsvetljave vozijo po deželi kjer nimamo luči
SlepiSlovenc
18. 01. 2023 08.18
+5
Rajše varčujmo za prijatelje Ukrajince. Koga briga za lasten narod. 😝
Geres
18. 01. 2023 08.15
+7
Skrajni cas! Neumen eksperiment.
Fery Zaka
17. 01. 2023 21.58
+4
Odkar ni osvetljave, je logaški izvoz mnogo bolj varen za tiste, ki prihajajo iz primorske smeri. Še posebej za kamione in kombije.
VelikoVedro
17. 01. 2023 21.51
+3
Mi je všeč komentar uporabnika "Uporabnik1921539" - res zanimivo, da DARS prižiga luči en dan po mega fiasku s sneženjem ...
Zmaga Ukrajini ..
17. 01. 2023 21.48
+3
Spet se praskajo tam, kjer jih ne srbi. Popolnoma nobene potrebe ni, da so AC osvetljene. Ok, naj bodo osvetljene table (vendar samo na izvozih), če je koga tako strah, da bi ga zgrešil, in to je to... Zakaj mora biti npr. cela obvoznica osvetljena,... pa saj imajo vsi avtomobili luči. 🤦‍♀️ V čem konkretno prižgane cestne luči na AC bistveno vplivajo na varnost? Po mojem v ničemer. Ravno nasprotno - v primeru megle je zadeva še bolj zoprna, ker se vsa svetloba razprši, in potem ne vidiš nič. Če jih že tako skrbijo luči,... naj pa namestijo talne lučke - kot pri letalski pisti,... tisto pa ima dejansko neko dodano vrednost v smislu večje vidnosti, medtem ko tiste trapaste lampe, ki svetijo 10 m nad tlemi, nimajo nobene dodane vrednosti, pomenijo zgolj svetlobno onesnaženje za celo mesto. Tu sploh nima veze to, da gre za minorne prihranke.
VelikoVedro
17. 01. 2023 21.51
+6
Zanimivo bi bilo videti statistiko hitrosti vožnje na osvetljeni in neosvetljeni obvoznici; glede na občutek je promet zadnje 3 mesece bistveno bolj umirjen. AMZS bojda sicer pravi da 'hitrost ubija'.
ostrostrelec
18. 01. 2023 08.39
+2
Protoc
18. 01. 2023 09.20
-2
To si vse zato napisal zato ker vidim po nicku, da se je treba vse pokoriti za Ukrajino
Infiltrator
17. 01. 2023 21.46
+4
DARS največja lopovscina vseh časov vinjeta dražja od švicarske sramota
mackon08
17. 01. 2023 21.42
+7
Nesposobni vozniki niti podnevi ne vejo voziti to je bistvo tistih , ki se pritožujejo.
100slovenc
17. 01. 2023 21.38
+10
Na brdu na voznem pasu porihtajte luknjo na voznem pasu ki ti skoraj odtrga kolo,nesposobnezi
daiči
17. 01. 2023 21.41
-5
Eos_5
18. 01. 2023 14.26
Se strinjam. So mi dolžni eno gumo zaradi tiste luknje.
100slovenc
17. 01. 2023 21.36
+1
Razsvetljava je za izbegljice
Uporabnik1921539
17. 01. 2023 21.36
+6
Luci na AC?Zakaj bi pa gorele?Na izvozih je omejitev 40 in ce se pelljes tam 60 in si nirmalen,vidis vse.Kaj bi moralo biti osvetljeno na AC?
100slovenc
17. 01. 2023 21.36
+0
Aja a prsparal ste 700k bejzn no se prav ste mel dobicka recimo 50miljonov in 700k,klo.arji eni
NiggerianScam
17. 01. 2023 21.30
+6
Najbolj me moti to, da šparajo tam ko ne bi blo treba. A veste kaj je to 1 miljon € na državni ravni? 1 miljon državnega denarja izpuhti nekam med 5min kofetkanja med enim politikom in nekem poslovnežem.
VelikoVedro
17. 01. 2023 21.35
+6
Mene bolj moti, da AMZS-ja ne moti to, da imamo povsod ob cestah, tudi pri prehodih za pešce, vse polno jumbo plakatov. Tam varnost ni problem, le tam kjer je bila rešitev v navzkrižju z interesi kapitala ...
Zmaga Ukrajini ..
17. 01. 2023 21.50
+6
Točno to,... ti trapasti jumbo plakati so pa sploh svoja zgodba,... zlasti svetlobni reklamni panoji, ki zgolj odvračajo pozornost in še bolj svetlobno onesnažujejo. Seveda se AMZS vanje ne bo vtaknil...
daiči
17. 01. 2023 21.28
+2
Ne rabš razsvetljave na avto cest. Maš luči na avtu k so zadost.
za resnico
17. 01. 2023 21.27
+5
kot bi morali prepovedat led sprednje luci in pol zadaj ne gori nic to je sele kriminal saj bi tud skupaj z prednimi dnevnimi lucmi gorele zadnje led luci
daiči
17. 01. 2023 21.37
+2
zakaj pa rabš da še zadi neki gori, a ne vidš avta pre sabi, podnev ga menda vidiš, no js bi pa zadnjo meglenko skenslu, k jo eni tolk radi pržigajo
100slovenc
17. 01. 2023 21.37
+1
Zmaga Ukrajini ..
17. 01. 2023 21.52
+4
Meni se pa zdijo meglenke zelo praktične v megli, res pa je, da jih nekateri ne znajo uporabljat, ... ali pa preprosto pozabijo nanje. Pa saj tudi "ta dolge" marsikdo pozabi ugasnit.