Poraba 4,6/9,1/6,9 l/100km Največja hitrost 195 km/h Cena 25.250 eur
Plusi
  • prostornost kabine (za ta avtomobilski razred)
  • ergonomija voznikovega mesta
  • svetilnost žarometov (LED)
  • motorna prožnost
  • uporabnost in prilagodljivost prtljažnika (trda polica v prtljažniku)
  • klimatsko-prezračevalni sistem še vedno s fizičnimi tipkami in stikali
  • sistem Lane Assist si zapomni zadnjo nastavitev
Minusi
  • »brezključno« zaklepanje/odklepanje na voljo samo na voznikovih vratih (pameten ključ)
  • ni osvetlitve nad zadnjo sedežno klopjo
  • 81 kW predstavlja najboljšo motorizacijo
  • zelo omejene kombinacije pogonskih sklopov in paketov opreme

Nekoč, davno tega, so oblikovalci pri prenovah avtomobilov prvenstveno posodobili njihovo zunanjo podobo. Istočasno je bila notranjost deležna le minimalnih popravkov ali pa so njeno pomladitev povsem izpustili iz nadgradnje avta. No, to »tradicijo« so Španci ob osvežitvi Ibize postavili na glavo. Test.

Nekoč praviloma najdaljši spisek popravkov osveženega modela je tako pri Ibizi presenetljivo kratek. Grafično spremenjeno podobo imata tako obe znački Seat na nosu in zadku avta, po novem pa je s pisano pisavo izpisano tudi ime Ibiza na prtljažnih vratih. Čisto nova sta še žarometa in zadnji združeni svetilki. Prve v vseh Ibizah (ja, tudi v tistih povsem z dna opremske in motorne ponudbe) svetijo po novem izključno s pomočjo LED izvorov svetlobe, druge pa ob doplačilu za paket Full LED.

Preprosto prepoceni

Seat_Ibiza_10_TSI_110_DSG_FR_13Popravki v kabini so bistveno obsežnejši. Prva (in najbolj očitna) je tako novo oblikovana armaturna plošča. Na njej je opaziti za slabih deset centimetrov višje nameščen sredinski zaslon, pod njim navzdol zamaknjena sredinska zračnika ter dva okrogla zračnika na skrajno levem in desnem koncu plošče. Ob slednjih dveh zračnikih pri Seatu poudarjajo, da ponuja Ibiza kot ena prvih v tem avtomobilskem razredu, možnost osvetlitve zračnikov. Četudi gre pri tem za tehnično zelo enostavno in poceni izvedbo od zadaj osvetljenih in iz delno prosojne plastike izdelanih obročev, ki v naravi vsaj zame niso nič posebnega, si kar mislim, da bo marsikaterega kupca ta “bling-bling” element premamil. Zakaj pa ne bi, ko je je pa s 55 evri doplačila preprosto prepoceni, da ga ne bi izbral.

Ustaljenost

Seat_Ibiza_10_TSI_110_DSG_FR_33Naslednji glavni spremembi sta barvna zaslona pred voznikom in na sredini armaturne plošče. Prvi meri v diagonalo 10,25 palcev in je tehnično identičen zaslonom v množici drugih modelov koncerna Volkswagen. V Ibizi ima voznik možnost izbire med tremi malemu Seatu lastnimi grafikami prikaza podatkov. Še ena stvar, ki na prvi pogled deluje sila zanimivo in posebno, a bo prej ali slej utonila v pozabo. Kar trdno prepričan sem namreč, da bo uvodno navdušenje nad prilagodljivostjo v vsakem posamezniku kaj hitro usahnilo. Ko se bo to zgodilo, bo sledila ustalitev prikaza na tistem, ki bo posamezniku pač najbolj všeč.

Nič čudnega

Seat_Ibiza_10_TSI_110_DSG_FR_34Sredinski zaslon je v testni izpeljanki z diagonalo 9,2 palca največji med vsemi Ibizami doslej. Poleg večje prostranosti pa je dobil tudi dva načina prikaza podatkov, kot jih poznamo iz novega Leona. Na klasičen način z ikonami ali pa kot neke vrste grafični vmesniki z močno okrnjeno funkcionalnostjo. Pri slednjih me je rahlo motilo, da ponujajo res zelo osnovno funkcionalnost kot je recimo samo preklop postaje ali pesem naprej ali nazaj. Sam bi si želel še možnosti dotika za »widget«, ki bi te preusmeril v meni posameznega sistema. Toda ne, za to moraš še vedno pritiskati na ikone v spodnji vrstici bližnjic. Nič čudnega, da sem bil sam 99,5 % mojega druženja z Ibizo zvest klasičnemu prikazu menijev.

Za dvig aktivne varnosti

Seat_Ibiza_10_TSI_110_DSG_FR_16Dejstvo, da je sredinski zaslon nameščen po novem skoraj deset centimetrov višje, Seat izrablja za pojasnilo o izboljšani aktivni varnosti novinke, saj da je zaslon po novem ne samo večji in bolje berljiv ampak tudi bolj v voznikovem vidnem polju. Že morda, a bi sam tovrstni dvig aktivne varnosti vedno zamenjal za do uporabnika bistveno bolj prijazna fizična stikala in gumbe. Zakaj? Zato, ker je z osvežitvijo Ibiza sicer res dobila večji zaslon, a je zato izgubila dva fizična gumba levo in desno ob zaslonu, ki sta bila tam v modelih pred prenovo.

Če se ti zahoče

Seat_Ibiza_10_TSI_110_DSG_FR_17Oba zaslona, ko sta čista prstnih odtisov in prahu, delujeta žlahtno, venomer pa je vsebina na obeh dobro berljiva. Sem pa dobil občutek, da dobra berljivost visokoločljivih in barvitih prikazov na obeh zaslonih potegne s sabo veliko zahtevnost za procesorje. To je najbolj očitno v prvi minuti po zagonu avta, ko se mora programska oprema posameznih sistemov v ozadju še naložiti. Komur se bo takrat zahotelo divjega tapkanja po zaslonu, bo nedvomno opazil obotavljanje ali celo popolno ignoranco sistema. Ko je sistem dokončno vzpostavljen, je tega obotavljanja seveda bistveno manj, a ga je še vedno moč izzvati. Zadošča nekaj zelo hitro si sledečih vnosov ukazov in sistem se bo vsaj malo obotavljal. Moram pa na tem mestu pohvaliti Špance, da so obdržali vsaj fizične tipke in gumbe za upravljanje klimatsko-prezračevalnega sistema, kar pomeni, da so se uprli skušnjavi tudi te vdelati v enega od menijev osrednjega zaslona.

Z lahkoto bi oprostil

Seat_Ibiza_10_TSI_110_DSG_FR_05Če bi kdo do te točke pomislil, da sem opisoval kakšen najsodobnejši pametni hladilnik ali pralno-sušilni stroj, bi mu sam to z lahkoto oprostil. Nenazadnje se celotna avtomobilska industrija že kar nekaj časa usmerja od prvenstvenih lastnosti avtomobilov, to so dejanska vožnja in interakcije voznika z mehaniko, v smeri samodejne vožnje, voznih pomočnikov, povezovanja s pametnimi prenosnimi napravami in seveda vizualnim navduševanjem uporabnikov. Četudi osveženo Ibizo večino zgoraj opisanih novosti postavlja v smeri tega trenda, sam vseeno mislim, da se v njej še vedno skriva tudi kar nekaj dobrih lastnosti pravih avtomobilov.

Pisan na kožo

Seat_Ibiza_10_TSI_110_DSG_FR_29V prvi vrsti ponovno izpostavljam dovršeno ergonomijo voznikovega delovnega mesta z izdatno nastavljivim sedežem in volanskim obročem. Po zaslugi obeh bo praktično vsak posameznik lahko našel položaj, ki mu bo »pisan na kožo«. Premik v drugo vrsto sedežev razkrije še naprej eno najboljših prostornosti za zadnje potnike. Ta je razvidna iz dejstva, da lahko tam, za meni po meri nastavljenemu prednjemu sedežu, posedem svojih 1,84 metra in ostane še nekaj malega centimetrov za koleni, glava pa je tik pod  stropom. Čisto v zadku se skriva še vedno eden večjih prtljažnikov v razredu, njegovo uporabnost pa je tudi v testnem primerku dvigovala na višjo raven toga polica, ki jo je moč namestiti v dva položaja.

Seat_Ibiza_10_TSI_110_DSG_FR_10Na cesti se vsesplošna dovršenost paketa z imenom Seat Ibiza 1.0 TSI 81 kW DSG FR kaže še naprej. Malo presenetljivo se mi zdi, da so iz nabora serijske in tudi doplačljive opreme umaknili športno vzmetenje, ki je bilo do prenove modela umeščeno v serijsko opremo paketa FR. A morda je tako še boljše, saj ocenjujem, da bi v testnem primerku, ki je bil obut v 18-palčna kolesa in se je ponašal z zame še ravno znosnim udobjem v vožnji, le to prestopilo v področje preveč togega vzmetenja.

81 kW za najboljšo motorizacijo

Seat_Ibiza_10_TSI_110_DSG_FR_30Drugi element, s katerim nameravajo nagovarjati kupce, je okleščena motorna ponudba. Iz ponudbe sta namreč izginila 1,6-litrski turbodizel in 1,5-litrski turbobencinar. V ponudbi so tako ostali samo še litrski trivaljni bencinski agregati. Vstop predstavlja atmosferski 80-»konjski« 1.0 MPI, sledi mu 1.0 TSI s 95 KM in 110-»konjski« 1.0 TSI. Res je, najboljšo motorizacijo v novi Ibizi predstavlja trivaljni turbobencinar z vsega 81 kilovati oziroma 110 KM največje moči. V očeh pravih avtofilov takšna motorna moč nikakor ne more zadoščati za najboljšo bencinsko motorizacijo avta, pa četudi ta sodi v razred malih mestnih avtomobilov. A vse le ni tako črno kot deluje na prvi pogled.

Zelo dobra opcija

Seat_Ibiza_10_TSI_110_DSG_FR_19Že res, da z Ibizo 1.0 TSI 81 kW na cesti niti slučajno ne bi pomislil na tekmo s kakšnim Cliom R.S., Fiesto ST ali i20 N, a za vse drugo se izkaže mali turbotrivaljnik kot zelo dobra opcija. Glavno zaslugo za to pripisujem 200 Nm nazivnega navora, ki so na voljo v razmeroma širokem območju 2.000 do 3.500 vrt/min. Turbobencinca zaznamujejo dovolj kultiviran tek, že omenjena dobra prožnost in pripravljenost vrteti se v ostrešje motornih vrtljajev. Osebno bi prihranil tistih nekaj sto evrov in ostal pri ročnem menjalniku, saj se mi zdi, da se mali in okretni Ibizi preprosto bolje poda kot »sterilni« DSG.

Seat_Ibiza_10_TSI_110_DSG_FR_22Se mi zdi, da je slednja opazka na nek način posledica občutka, da se namera proizvajalcev in zakonodajalcev vse bolj zažira v stopnjo nadzora, ki jo avti še prepuščajo vozniku. Sem v zadnjem času vozil že kar nekaj različnih avtomobilov, kjer si tudi najbolj osnovne stvari, kot je recimo ureditev osrednje ključavnice avta, nisem mogel nastaviti povsem po lastnih željah in pričakovanjih. Ob stvareh ki jih sploh ne moreš prilagoditi, je druge sicer možno prilagajati, a so zakopane tako globoko v menijih osrednjega zaslona, da bo marsikdo prej obupal nad njihovim iskanjem, s tem pa “pametni” stroj in “veliki brat” spet zmaga. V tem pogledu postajajo, predvsem zaradi cenovnega pritiska, mali mestni avtomobili na svoj način zadnje zatočišče avtomobilske ročnosti.

Dinozaver

Seat_Ibiza_10_TSI_110_DSG_FR_23Seat trdi, da so kupci Ibize v povprečju kar 10 let mlajši od kupcev njenih tekmecev. Španci so na to prav ponosni in pravijo, da so osvežitev Ibize zastavili z mislijo na mlade kupce. Vse lepo in prav, a glede na zgoraj opisane novosti in spremembe se sprašujem, kakšna vrsta mladih pravzaprav danes kupuje avtomobile. Se mi zdi, da smo jaz in tistih pet meni podobno mislečih po tej plati že pravi dinozavri. Sam tako v hipu zamenjam vsako povezljivost pametnega telefona ali možnost brskanja po spletu na osrednjem zaslonu avta za dober in predvsem zmogljiv motor. Enako bom vedno raje izbral povratno povednost mehanike kot vse vozne pomočnike tega sveta. Ali pa prijetno tekoč in natančen ročni menjalnik z odlično preračunanimi prestavami namesto dotično-občutljivega osrednjega zaslona in ambientalne razsvetljave kabine.

Besedilo in fotografije: Peter Humar.

Rezultati testa

  • Pogonski sklop
    S prenovo je izgubil 4 kilovate, a zadržal vse njutenmetre prožnosti. Kombinacija turbotrivaljnika z DSG menjalnikom je sicer re čisto v redu, a bi osebno vseeno raje ostal pri ročnem menjalniku. Presenetljivo se mi zdi, da je 81-kilovatni litrski bencinar pravzaprav najboljša motorna ponudba v Ibizi.
    9
  • Notranjost
    Še naprej zelo prostorna za ta velikostni razred avta. Dobra ergonomija voznikovega delovnega mesta kot posledica izdatne nastavljivosti volanskega obroča in sedeža. Dovolj prostora za odrasle tudi na klopi v drugi vrsti. Pozdravljam tudi dobro uporabnost in prilagodljivost prtljažnika (trda polica). Sam bi novo osrednjo enoto takoj zamenjal za »staro« opcijo z manjšim zaslonom in dodatnima fizičnima gumboma.
    8
  • Opremljenost
    Nekdaj športno-dinamični paket opreme FR je postal samo še bleda senca nekdanje slave. Paket, ki stavi na šminko. Nekaj, kar je očitno novi vrsti mladih po godu.
    9
  • Vozne lastnosti
    Še naprej dovolj nenaporen in vozno všečen paket malega mestnega avta. Serijsko podvozje tudi z 18-palčno obutvijo zagotavlja zadostno vozno udobje.
    8
  • Gospodarnost
    Dobrih 25.000 evrov za najboljši bencinski motor in kar bogato založen paket avta zveni obetavno. Zatakne se, ko ugotoviš, da teče beseda o malem mestnem avtu, njegov motor pa je zgolj litrski trivaljnik.
    6
  • Zmogljivost
    Dobra opcija pogonskega stroja, ki prepriča s prožnostjo in veseljem do vrtenja. Še sreča, ker je prav ta motor pravzaprav tudi najvišja motorizacija v novi Ibizi. Ni kaj, Španci oziroma Katalonci so s tem ukrepom vsekakor korajžni.
    7
  • Sklep
    Seat zagotavlja, da so kupci Ibize najmlajši na trgu. Tokratno osvežitev modela je zato neprikrito zastavil z mislijo na to, kar je všeč mladim. Se pa sam ob tem sprašujem, kakšni so pravzaprav danes mladi kupci? Ne morem se znabiti občutka, da se njihove vrednote in pričakovanja vse bolj razlikujejo od naših, v glavah "dinozavrov".
    7.8

Tehnični podatki vozila

cena testnega vozila (€) 25.250
dolžina × širina × višina (mm) 4.059 × 1.780 × 1.444
dovoljena masa vozila (kg) 1.690
emisija CO2 (g/km) 132
gibna prostornina (cm3) 999
kompresija (1:) 10,5
masa praznega vozila (kg) 1.091
medosna razdalja (mm) 2.564
menjalnik/pogon 7-stopenjski dvosklopkovni/spredaj
največja hitrost (km/h) 195
največja moč (kW/KM pri vrt/min) 81 (110) pri 5.500
največji navor (Nm pri vrt/min) 200 pri 2.000-3.500
namestitev motorja spredaj prečno
napake med testom brez napak
obračalni krog (m) 10,6
osnovna cena vozila (€) 20.780
pnevmatike 215/40 R 18
poraba goriva na testu (l/100 km) 4,6/9,1/6,9
poraba goriva po ECE (l/100 km) 5,3
pospešek 0-100 km/h (s) 10,0
prostornina posode za gorivo (l) 40
prostornina prtljažnika (l) 355-1.165
število valjev/ventilov 3/12
vrsta motorja turbobencinski
vrtina × gib (mm) 74,5 × 76,4
zavore spredaj/zadaj kolutni (hlajeni)/kolutni
Prikaži več Skrij

Mnenja uporabnikov

17 komentarjev za "Drugačne vrste mladi"


mavrica
2 leta 1 mesec nazaj

VW Caddy 102 dizel mi je lepši in veliko bolj uporaben, zabaven ter trpežen.

Blinder
2 leta 1 mesec nazaj

caddy zabaven?

mavrica
2 leta 27 dni nazaj

Seveda. Vsegeneracijski. Prostornost dnevne sobe. Preživljanje prostega časa s prijatelji. Kampiranje. Kolesarnica za kolesa in druge športne pripomočke. Udoben. Prilagodljiv. Visoko sedenje. S čipom tudi leti. Vse to smatram kot ZABAVA.

2 leta 26 dni nazaj

Hahahahaha 😂😂

2 leta 1 mesec nazaj

Cenim napredek in ja, napredek stane. A nekje je meja. In kot pravijo Nemci, treba je pustiti cerkev v vasi, kajti kupci tega avtomobila (v večini) niso tisti, ki bi za tak napredek pripravljeni (ali zmožni) odšteti nekaj tisočakov več. Da so se odločili za tak avto ima druge razloge – predvsem finančne narave. 25 jurjev je močno pretirano in ja, zato Dacia. Vprašanje je le, kako dolgo še Dacia.

Anonymous
2 leta 1 mesec nazaj

Kmalu bo zmanjkalo pogumnežev za pufanje Leasinga takih skopucal. Nato se bomo hitro vrnili v čas, ko so bili avtomobili in cena še razumni.

mihaing
2 leta 1 mesec nazaj

Imate na uredništvu@avtomobilizem kakšne buge? Kako to, da sem bil prijavljen kot @firediver in še njegov/moj komentar zapisan napisal pa sem ga jaz @mihaing???????????????????????????????

2 leta 1 mesec nazaj

Avto B-segmenta s 110 konjsko litrsko kosilnico za 25k €!? Ja fu*k……

Firediver
2 leta 1 mesec nazaj

Za racionalne torej ostane samo še Dacia…samo nekaj tisočakov manj.

chad
2 leta 1 mesec nazaj

dacia spring elektro za 14k da ni čista golica

Bucko99
2 leta 1 mesec nazaj

1,5-litrski je na voljo npr na nemškem trgu. Zakaj ga ni tukaj, je mislim vsem jasno ko vidijo ceno :/

 
Mogočnež
Izven okvirja

Več vsebin

Novice

Logična primerjava

Seat Arona 1.5 TSI Xperience