Modra kljukica ob imenu uporabnika naj bi dokazovala pristnost uporabnika. Ko je Twitter uvedel plačljive modre kljukice brez preverjanja uporabnika, je na omrežju zamrgolelo lažnih verificiranih računov. Foto: Reuters
Modra kljukica ob imenu uporabnika naj bi dokazovala pristnost uporabnika. Ko je Twitter uvedel plačljive modre kljukice brez preverjanja uporabnika, je na omrežju zamrgolelo lažnih verificiranih računov. Foto: Reuters

Meta je sporočila, da se bosta za pridobitev modre kljukice morali uporabniški imeni za Instagram in Facebook ujemati z imenom na osebnem dokumentu, ki ga je izdal državni organ. Uporabniki bodo prav tako morali imeti profilno sliko, ki vključuje njihov obraz, poroča BBC.

Storitev bodo prihodnji teden poskusno zagnali v Avstraliji in Novi Zelandiji, pozneje pa jo bodo predstavili še v drugih državah.

Mesečna naročnina za modro kljukico na svetovnem spletu bo znašala 11,99 dolarja (11,18 evra), še dražja pa bo za uporabnike pametnih telefonov z operacijskimi sistemi Android ali iOS (za Applove naprave), saj bo znašala 14,99 dolarja (13,98).

"Modre kljukice" se na družbenih omrežjih uporabljajo kot orodje za zagotavljanje pristnosti uporabniških računov, denimo slavnih osebnosti ali uradnih institucij. Facebook in Instagram sta modro kljukico že poznala, vendar do zdaj ni bila plačljiva. Novi direktor Elon Musk je novembra lani prav tako uvedel plačljive kljukice na Twitterju.

Direktor Mete Mark Zuckerberg trdi, da bodo z uvedbo plačljivega sistema verifikacije izboljšali varnost in pristnost uporabniških računov na obeh družbenih omrežjih. Plačljiva storitev še ni na voljo za podjetja in bo sprva na voljo le posameznikom.

Facebook in Instagram naj bi s potezo, ki bo napolnila njune blagajne, tudi "opolnomočila ustvarjalce, da bodo še bolj produktivni in ustvarjalni".