Novice

Cene električnih modelov so visoke, zato Mercedes (še) ne bo upokojil razreda A

Mercedesov najmanjši razred A bi moral končati svojo pot že letos, a so si Nemci premislili zaradi visokih cen električnih modelov, ki bi ga lahko nadomestili.

Mercedes-Benz je bil zelo optimističen glede prodaje baterijsko-električnih in hibridnih modelov. Načrtovali so, da bo leta 2025 kar polovica vseh prodanih avtomobilov električnih, toda upad povpraševanja je močno skrčil njihove napovedi. V letošnjem letu naj bi bil delež vseh prodanih vozil znamke z baterijsko-električnim pogonom le 21-odstoten, zato so prilagodili svojo modelno paleto in v njej podaljšali življenjsko dobo razredu A.

Razred A na cestah še dve leti

Kot so zapisali pri britanskemu mediju Autocar, naj bi razred A na evropskih cestah obstal vse do leta 2026, torej dve leti dlje, kot je bilo to načrtovano. Gre za enega prvih korakov znamke, ki je pred nekaj tedni javno spregovorila o prilagajanju svojih ciljev zaradi padca prodaje električnih vozil in njihove cenovne nedosegljivosti. Bistveno so zmanjšali svoja pričakovanja o obsegu prodaje električnih vozil ter obenem presenetili z napovedjo, da bodo še naprej razvijali motorje na notranje zgorevanje. Še več, leta 2030 ne bodo postali znamka, ki proizvaja izključno električne modele.“Skoraj tako je, kot da bomo leta 2027 imeli novo generacijo modelov, ki nas bo popeljala globoko v 2030,” je pred časom povedal Ola Kallenius in s tem dal jasno vedeti, da se klasično gnani modeli ne bodo poslovili tako hitro.

V razvoju nova generacija kompaktnih modelov

Pri nemški znamki trenutno že razvijajo novo generacijo kompaktnih modelov. CLA, GLA in GLB bodo dobili naslednike, ki bodoMercedes A-Class 2022-8 sloneli na povsem novi arhitekturi MMA. Slednja bo omogočala vgradnjo klasičnih motorjev na notranje zgorevanje in baterijsko-električnih pogonov. Čeprav so podaljšali življenjsko dobo razreda A, podjetje za zdaj ne omenja razvoja njegove nove generacije. Nejasna je tudi prihodnost družinskega razreda B in limuzine razreda A.

Leta 2030 bo delež prodanih priključnih hibridov in električnih vozil znotraj znamke na okoli 50 odstotkih, še vedno pa bodo v ponudbi klasično gnani modeli. Gre za veliko spremembo v primerjavi z načrti, ki so jih imeli pred leti in v dokumentu, namenjenemu vlagateljem. Pri Mercedesu pravijo, da “sprejemajo potrebne korake, da bodo postali popolnoma električna znamka”, vendar obenem priznavajo, naj bi “tempo preobrazbe določili kupci in tržni pogoji.” Z drugimi besedami: če boste želeli leta 2031 kupiti avto z motorjem na notranje zgorevanje s slavno trikrako zvezdo, vam bo Mercedes z veseljem ustregel.

Vse več je znakov, da prepoved prodaje novih avtomobilov z lokalnimi emisijami v Evropski uniji leta 2035 morda še ne bo stopila v veljavo. Lutz Meschke, glavni finančni direktor Porscheja, je pred kratkim dejal, da “trenutno poteka veliko razprav o koncu motorjev z notranjim zgorevanjem. Mislim, da bi lahko prišlo do zamika.”

Avtomobilizem.com (Vir: Autocar. Foto: Mercedes-Benz.)

Mnenja uporabnikov

Napiši prvo mnenje!


 
Alfa Romeo Milano za uvod, sledila bosta električna Stelvio in Giulia
Volvo bi z napredno programsko opremo skrajšal polnjenje do 30 %