Tujina

Nova pobuda iz Francije: 'Vozovnice za 10 evrov ne pridejo več v poštev'

Pariz, 04. 09. 2023 11.11 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min

Iz Francije prihaja nova pobuda, s katero želijo ljudi spraviti z letal k okolju prijaznejšim prevoznim sredstvom. Minister za promet namerava Evropski uniji predlagati, naj določi najnižjo možno ceno vozovnic, češ da tiste za 10 evrov ne odražajo cene, ki jo plačuje planet. A poteza je že naletela na kritike, tudi s strani ustanovitelja okoljske organizacije, ki si prizadeva za isti cilj: ljudi prepričati, naj namesto letal izberejo vlake.

Letalo
Letalo FOTO: Shutterstock

Se obdobje nizkocenovnikov nepreklicno izteka? Tako ugodnih ponudb kot pred leti danes skoraj ni mogoče dobiti, ob tem pa francoski minister za promet Clement Beaune meni, da so cene še vedno prenizke. 

"Vozovnice za 10 evrov ne pridejo več v poštev," pravi, saj da ne odražajo cene, ki jo plačuje planet. Evropski uniji bo zato predlagal, naj postavi minimalno ceno. 

To je nova v vrsti francoskih pobud, s katerimi želijo ljudi spraviti z letal k okolju prijaznejšim prometnim sredstvom, predvsem vlakom. Tako so maja prepovedali notranje lete na relacijah, ki jih lahko z vlakom dosežeš v manj kot dveh urah in pol. Tako je bilo na papirju, v resnici pa je prepoved nazadnje obveljala le na treh destinacijah: iz letališča Pariz Orly v Bordeaux, Lyon in Nantes. 

Tudi tokrat se že vrstijo opozorila, da ukrep ni najbolj premišljen. Skeptičen je tudi Jon Worth, ustanovitelj pobude Vlaki za Evropo, ki si prizadeva doseči isti cilj: spraviti ljudi na vlake. Po njegovem ima Beaunov načrt veliko pomanjkljivost, osredotočiti bi se moral na peščico, ki največ leti, je povedal za Euronews

Medij navaja izsledke raziskave, ki jo je opravila okoljska skupina Possible. Po njej zgolj dva odstotka Francozov opravita polovico poletov. 

V Veliki Britaniji, kjer 15 odstotkov ljudi opravi 70 odstotkov poletov, že nekaj časa poteka debata, kako jih "kaznovati". Eden od predlogov je postopna obdavčitev – davek bi se dvignil z vsakim novim poletom, pojasnjuje Worth. Ob tem pa priznava, da bo treba še veliko vlagati v železniško omrežje, da bi vlaki lahko enakovredno konkurirali letalom. 

Poleg tega potovanje po železnici ni nujno cenejše. Nasprotno. Poleti objavljena raziskava Greenpeacea je pokazala, da so cene vozovnic za vlake v Evropi v povprečju dvakrat višje od letalskih. Analizirali so 112 različnih destinacijah v devetih različnih dneh in ugotovili, da jih je le 12 hitrih, zanesljivih in cenejših od letal. 

  • Kou Kou
  • Kou Kou
  • Kou Kou
  • Kou Kou
  • Kou Kou
  • Kou Kou
  • Kou Kou

KOMENTARJI (44)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

alicante123
04. 09. 2023 18.07
+2
Kupim vozovnico za vlak Pariz-New York
ateistek
04. 09. 2023 19.26
-1
Potouceni kramoh
04. 09. 2023 17.39
+2
Sej dobički teh firm itak ne gredo v izboljšanje okoljske problematike temveč dritto v žep lastnikov letalskih družb tko da larifari.
Thor
04. 09. 2023 17.25
+4
najprej prepoved za zasebna poslovna letala naj politiki in bogataši potujejo z redno linijo in ne z vladnimi letali !!!!!! da bi to predlagali bog nedaj
SlepiSlovenc
04. 09. 2023 17.13
+2
Požrešneži francoski.
MarkoJur
04. 09. 2023 17.02
+3
Na konference o podnebnih spremembah bodo pa še vedno leteli vsak s svojimi letali, kot avstrijska ministrca, članica ''zelenih'' in vsi drugi zajedalci. Da gala večerov, posvajanje opic, pogrebov pomembnežev ne prezremo! Med tem so se pa prvošolčki izobraževali preko zooma, Skypa, Whatsappa....
viking76
04. 09. 2023 16.54
+2
Ukiniti poslovni in prvi razred pa bodo tisti ki to lahko privoščijo, takoj pol manj leteli. Oni se pa res ne bodo drenjali z rajo. Samo v res nujnih zadevah bodo to pripravljeni trpeti.
krmeki
04. 09. 2023 16.23
+4
Naj raje prepovejo privatna letala, ne pa da omejujejo mobilnost srednjemu razredu, kjer se jih (zlasti v nizkocenovnikih) po 250 ljudi gnete v avionu.
Fyff Gf
04. 09. 2023 16.12
+5
Nizkocenovniki omogočajo letalski transport najšibkejšim in niso problem. Problem so osebna letala s katerimi se vozijo bogataši na 15 minutne vožnje. Res ogabno kako klimatski alarmisti paranoično onemogočajo potovanja z letalom za najšibkejše pod pretvezo okoljevarstvenega boja.
kolibri370
04. 09. 2023 15.58
+2
Niso se še oni peljali s Slovenskimi železnicami… bi dali karte tudi za 5€, ko bi enkrat to doživeli
devote
04. 09. 2023 15.43
+2
so izgubili denar iz skritih fondov... jih nocejo vec najeti za zaprasevanje... je prevec dokazov za manipulacijo vremena
Magnezij400
04. 09. 2023 17.05
kr nekdo
04. 09. 2023 15.39
+1
ja 10€ že mogoče v eno stran. za nazaj krepko več. Pa prtljaga večkratnik karte. Ni tako zelo poceni. Ekonomska računica je.
periot22
04. 09. 2023 15.39
+4
Se bomo pa še križarkami vozili bo bolj eko!!!!!!!!!!
aloaloalo
04. 09. 2023 15.30
+4
Berem in se smejim... in zelenima in manj zelenima in rdečima in rumenima. Recimo... Iz Trsta v Rim je bolj prijazna Freccia Rossa ali letalo? o
GAYPROPAGANDA
04. 09. 2023 15.20
+2
Letalske karte itak niso več tako poceni kot so bile! V železnice pa bodo morali v EU vložiti še veliko! Hitrih vlakov ni veliko!
proofreader
04. 09. 2023 15.18
+8
V Sloveniji je pot iz Murske Sobote do Kopra z vlakom dolgo potovanje.
231koak
04. 09. 2023 15.21
+8
proofreader
04. 09. 2023 15.18
+3
Z vlakom na Tenerife?
SSKOMENTATOR
04. 09. 2023 15.10
+4
Potovanje prinaša denar in ekonomski obstoj turizmu. Svet je globalen in razseljen, tudi zato se veliko potuje. Danes ima že skoraj vsaka malo večja družina kakšnega otroka zunaj na delu ali študiju.
Rožice so zacvetele
04. 09. 2023 15.01
+6
Vlaki so v primerjavi z letali, na enaki razdalji dražji, mislim prevoz.
Trivex15
04. 09. 2023 14.58
+12
Lahk si privoščijo ko majo železnice okej, mene noben ne prepriča da grem v paris z vlakom ko je karta iz ljubljana 150e (18ur) avion pa 100e lp
GAYPROPAGANDA
04. 09. 2023 15.19
+6
Jaz bi šel! Samo če bi bila direktna povezava z hitrim vlakom in primerljiva cena! Potovanje z vlakom je super!
Bofur
04. 09. 2023 14.53
+3
Kaj pa too ? "Nekdanji italijanski premier Giuliano Amato je dejal, da je Francija leta 1980 pomotoma sestrelila italijansko potniško letalo nad Sredozemljem, ko je skušala ubiti takratnega libijskega voditelja Moamerja Gadafija. V tem incidentu je umrlo 81 ljudi, od tega 13 otrok." poročajo mediji v Angliji in v Italiji. Seveda Francozi in NATO zanikajo. Na večer, ko je bilo italijansko potniško letalo sestreljeno, so radarski posnetki kazali na povečano aktivnost letal na nebu, po besedah ​​Amata pa je najbolj verodostojna različica, da so bila za incident odgovorna francoska vojaška letala, ki so 27. junija 1980 skupaj z ameriškimi sodelovala na vojaških vajah. Takrat je NATO načrtoval »simulacijo vaje s številnimi letali, v katerih bi bile izstreljene rakete,« Gadafi pa je bil tarča le-teh, je opozoril Amato.