Sodobni avtomobili še vedno opazno onesnažujejo okolje, tudi električni. Preverite kako!

23. 1. 2022 | Jure Šujica
Deli

Med posameznimi znamkami prihaja do precejšnjih razlik.

V skrbi za okolje se dandanes v avtomobilskem svetu največ pozornosti posveča pogonu vozil. Iz tega vidika so električni avtomobili vselej favoriziran, proizvajalci pa hkrati precej pozornosti namenjajo tudi vodiku. Še posebej dizelski motorji so na drugi strani vse manj zaželeni. Prav vsi avtomobili pa na drugi strani še vedno onesnažujejo okolje na način, ki mu vsaj zaenkrat ne posvečamo prav velike pozornosti. Tudi električni.

Na AMZS in Zvezi potrošnikov Slovenije so se tako osredotočili na to, koliko delcev odpade iz pnevmatike med vožnjo. Vsakomur je seveda dobro znano, da pnevmatike med vožnjo izgubljajo svoj profil oziroma globino, delci pa gredo zaradi trenja med vozno podlago in pnevmatiko v okolje: v zrak in zemljo.

V okviru testov pnevmatik so strokovnjaki v zadnjih treh letih natančno spremljali obrabo skoraj 100 različnih pnevmatik z letnim profilom dimenzij 185/65 R15, 205/55 R16 in 225/40 R18 ter zimskim profilom dimenzij 185/65 R15, 195/65 R15 in 205/55 R16, so pojasnili na AMZS. Pri tem so ugotovili, da vsaka pnevmatika v zrak izpusti v povprečju 120 gramov trdih delcev na 1000 prevoženih kilometrov. Zimske pnevmatike ob tem v zrak sprostijo še nekoliko večjo količino delcev, kar je, ob dejstvu, da so praviloma nekoliko mehkejše, povsem razumljivo.

Najboljši rezultat je sicer dosegla pnevmatika znamke Michelin in sicer model Cross Climate v dimenziji 185/65 R15, ki je proizvedla le 58 gramov na 1000 prevoženih kilometrov. Najslabše se je na drugi strani izkazala Bridgestone Blizzak LM005 v dimenziji 195/65 R15, ki je v okolje izločila 171 gramov trdih delcev gumene snovi v 1000 kilometrih. Ob tem na AMZS opozarjajo na dejstvo, da se zimske pnevmatike poleti obrabljajo precej hitreje, zaradi česar še enkrat več pozivajo k pravočasni menjavi – a v skladu z zakoni in razmerami zunaj.

Učinkovito, a varno

"Ob nakupu avtomobila se raje odločite za model, ki ima manjše pnevmatike, saj se večje bolj obrabljajo. Pri nakupu bodite pozorni na obrabo, seveda pa ne za ceno učinkovitosti pnevmatik. Izogibajte se športnim pnevmatikam, te so bolj primerne za uporabo na dirkališču," pa okoljsko ozaveščenim kupcem predlaga Boštjan Okorn z ZPS.

Sicer pa na ZPS in AMZS opozarjajo na dejstvo, da večjo obrabo beležijo tudi pri električnih avtomobilih. "Čeprav nimajo izpuha, zaradi velike lastne teže in obilice motornega navora bolj obrabljajo pnevmatike in posledično izpod koles pridelajo več gumenih delcev," so pojasnili v sporočilu za javnost. Proizvajalci tudi zato že nekaj časa usmerjajo pozornost v razvoj in proizvodnjo nekoliko bolj vzdržljivih pnevmatik, narejenih posebej za električne avtomobile.

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja