Avto.info

Intervju: Domagoj Dukec, vodja oblikovanja zunanjosti

Zakaj je BMW danes bolj SUV kot športna znamka?

Domagoj Dukec se je v zadnjih letih podpisal pod veliko novih BMW-jevih modelov. Upal si je poseči tudi v slovite ledvičke in jih povečati na novo raven.

Avtor: Robert Potočnik / Foto: Žiga Intihar
Nedelja, 15. maj 2022

Domagoj Dukec je vodja oblikovanja zunanjosti pri BMW-ju in ima zato neposreden vpliv na zunanje oblike avtomobilov ter vidi daleč v prihodnost oblikovanja znamke. Kaj nam je zaupal na spletni okrogli mizi?

Kako pomemben je pogum pri spreminjanju dizajna znamke, kot je BMW?

Pri oblikovanju imaš vselej različne vidike. Ali narediš nekaj popolnoma pričakovanega ali greš v novo smer. Vsaj tako nove oblikovne poteze vidi javnost. Za nas je pomembno, da dizajn napreduje, da se spreminja, a vseeno v osnovi ostaja zvest znamki. Poleg tega bi rad poudaril, da smo pri različnih modelih različno pogumni. Serija 2 coupe bo vselej drzna in športna, novi iX je drugače oblikovan, saj daje drugačna sporočila.

Ali električni BMW-ji prinašajo drugačno oblikovanje?

Niti ne. Z njimi že sporočamo, in bomo tako tudi nadaljevali, da gre za običajne BMW-je, pri katerih pač ponujamo še električni pogon. Preprosto ni pomembno, ali si kupec želi dizelski, bencinski motor ali električnega, vselej bodo dobili vozniško izkušnjo pravega BMW-ja in imeli možnost izbire. Pri vstopu v novo dobo pa ne gre le za elektriko, ampak za trajnostno mobilnost, ki poleg pogona povezuje še druge vidike.

Vision circular concept je pokazal posebne interaktivne oblikovne elemente, kaj to pomeni za serijske avte?

Circular vision dejansko napoveduje nov koncept BMW-jevih avtomobilov, ki smo ga poimenovali »neue klasse«. Ta bo prinesla digitalizacijo, elektrifikacijo in trajnost. Trajnost, ki bo del vseh novih BMW-jev, bo pokazala, da je bila znamka vselej povezana z nasprotji. Povezuje, denimo, dinamiko z eleganco, po novem pa tudi prestiž s trajnostjo. Krom, denimo, ni trajnosten, svetila so lahko. To pomeni, da imajo lahko ledvice svojo funkcijo – lahko se spremenijo v svetila, obenem znajo komunicirati z okolico. Verjamemo, da bo tudi takšen BMW prepoznaven BMW, a vseeno drugačen, bolj trajnosten kot danes.

Bomo leta 2030 na cestah še vedno srečevali karavanske različice BMW-ja?

Leto 2030 se zdi daleč, a je dejansko blizu. Verjamemo, da se slika na cestah ne bo bistveno spremenila, saj bomo še vedno srečevali stare avtomobile. Dejstvo pa je, da se krči število kabrioletov in povečuje število športnih terencev. BMW je danes bolj podjetje SUV-ov kot športnih avtomobilov. Izdeluje jih, denimo, tudi Ferrari. To preprosto pomeni, da si takšne avtomobile želijo kupci. Ali to pomeni, da si bodo želeli karavane? Menim, da ja, saj karavani sodijo med lifestyle produkte, ki bodo vedno del znamke.

Oddaj komentar

Tako je videti notranjost motorja, če nalijete preveč olja

Motorji z notranjim zgorevanjem potrebujejo olje - imajo namreč veliko gibljivih de
Novice

Xiaomijeva tovarna lahko model SU7 izdela v samo 76 sekundah!

Proizvajalec pametnih telefonov in po novem tudi avtomobilov, Xiaomi, izdeluje svoj
Novice

Le za bogate izbrance: milijarder 'odrezal' hrib in zgradil zasebno dirkališče na ravni formule 1

Na Japonskem so lani zgradili prvo zasebno dirkališče. Zasnoval jo je Hermans Tilk
Novice

Sedem stvari, ki jih morate vedeti o AdBlue

Sredstvo AdBlue danes potrebuje vsak nov dizelski avtomobil. Če ga še nikoli niste
Novice

Renault v nezavidljivem položaju skuša rešiti posel

Skupina Renault se je znašla v neprijetni situaciji, saj je z Rusijo poslovno močn
Novice

E-mini s kitajskim potnim listom

V resnici se bo trivratni mini razcepil na dve različici, klasično in električno.
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.