Intervju: Domagoj Dukec, vodja oblikovanja zunanjosti
Zakaj je BMW danes bolj SUV kot športna znamka?
Domagoj Dukec se je v zadnjih letih podpisal pod veliko novih BMW-jevih modelov. Upal si je poseči tudi v slovite ledvičke in jih povečati na novo raven.
Nedelja, 15. maj 2022
Domagoj Dukec je vodja oblikovanja zunanjosti pri BMW-ju in ima zato neposreden vpliv na zunanje oblike avtomobilov ter vidi daleč v prihodnost oblikovanja znamke. Kaj nam je zaupal na spletni okrogli mizi?
Kako pomemben je pogum pri spreminjanju dizajna znamke, kot je BMW?
Pri oblikovanju imaš vselej različne vidike. Ali narediš nekaj popolnoma pričakovanega ali greš v novo smer. Vsaj tako nove oblikovne poteze vidi javnost. Za nas je pomembno, da dizajn napreduje, da se spreminja, a vseeno v osnovi ostaja zvest znamki. Poleg tega bi rad poudaril, da smo pri različnih modelih različno pogumni. Serija 2 coupe bo vselej drzna in športna, novi iX je drugače oblikovan, saj daje drugačna sporočila.
Ali električni BMW-ji prinašajo drugačno oblikovanje?
Niti ne. Z njimi že sporočamo, in bomo tako tudi nadaljevali, da gre za običajne BMW-je, pri katerih pač ponujamo še električni pogon. Preprosto ni pomembno, ali si kupec želi dizelski, bencinski motor ali električnega, vselej bodo dobili vozniško izkušnjo pravega BMW-ja in imeli možnost izbire. Pri vstopu v novo dobo pa ne gre le za elektriko, ampak za trajnostno mobilnost, ki poleg pogona povezuje še druge vidike.
Vision circular concept je pokazal posebne interaktivne oblikovne elemente, kaj to pomeni za serijske avte?
Circular vision dejansko napoveduje nov koncept BMW-jevih avtomobilov, ki smo ga poimenovali »neue klasse«. Ta bo prinesla digitalizacijo, elektrifikacijo in trajnost. Trajnost, ki bo del vseh novih BMW-jev, bo pokazala, da je bila znamka vselej povezana z nasprotji. Povezuje, denimo, dinamiko z eleganco, po novem pa tudi prestiž s trajnostjo. Krom, denimo, ni trajnosten, svetila so lahko. To pomeni, da imajo lahko ledvice svojo funkcijo – lahko se spremenijo v svetila, obenem znajo komunicirati z okolico. Verjamemo, da bo tudi takšen BMW prepoznaven BMW, a vseeno drugačen, bolj trajnosten kot danes.
Bomo leta 2030 na cestah še vedno srečevali karavanske različice BMW-ja?
Leto 2030 se zdi daleč, a je dejansko blizu. Verjamemo, da se slika na cestah ne bo bistveno spremenila, saj bomo še vedno srečevali stare avtomobile. Dejstvo pa je, da se krči število kabrioletov in povečuje število športnih terencev. BMW je danes bolj podjetje SUV-ov kot športnih avtomobilov. Izdeluje jih, denimo, tudi Ferrari. To preprosto pomeni, da si takšne avtomobile želijo kupci. Ali to pomeni, da si bodo želeli karavane? Menim, da ja, saj karavani sodijo med lifestyle produkte, ki bodo vedno del znamke.
Oznake:
- Avto fokus
- BMW
- domagoj
- dukec
- intervju