DL: Uroš Malerič, mladi inovativni kmet - Ob pomoči družine skrbi za dve kmetiji

31.12.2023 | 16:00

Uroš in Anja s hčerko (Foto: osebni arhiv)

Uroš in Anja s hčerko (Foto: osebni arhiv)

Med šestimi kandidati za inovativnega mladega kmeta 2023 je bil tudi član Društva podeželske mladine Metlika Uroš Malerič iz Vojne vasi v občini Črnomelj. Uroš ob pomoči družine skrbi kar za dve kmetiji: na eni imajo živali, na drugi pa se ukvarjajo s predelavo mesa in mletjem žit. Obe kmetiji skupaj obsegata okoli 16 hektarjev njiv in pašnikov ter 13 hektarjev gozda, dodatno pa imajo še 14 hektarjev najetih površin.

Da se bo preživljal s kmetijstvom, se je Uroš odločil pred osmimi leti. Čeprav je leta 2015 končal študij lesarstva, se je namesto za delo v svojem poklicu odločil, da bo kmet. Na očetovi kmetiji v Črnomlju, ki jo bo kot edinec nekoč podedoval, je nameraval povečati vzrejo goveda za meso in se resno lotil tudi pridelave žita. Tik pred začetkom prve večje naložbe pa je nepričakovano po stricu podedoval še kmetijo na Zajčjem Vrhu pri Črnomlju, ki je prej pripadala njegovemu dedu.

ŽIVINOREJA IN POLJEDELSTVO

Ker so na stričevi kmetiji večji pašniki, je živali z očetove kmetije preselil na stričevo. V hlevu, ki so ga lani preuredili, imajo danes okoli 40 glav goveda in štiri konje, od žit pa pridelujejo piro, pšenico, rž, ječmen, oves, ajdo, tritikalo in v manjšem delu koruzo. V ponudbi imajo sveže meso in suhomesnate izdelke, različne vrste moke (polnozrnato, belo, ajdovo, pirino, rženo), ovsene in pirine kosmiče ter testenine pa tudi, če da oz. kadar da narava presežke, kot pravi Uroševa partnerka Anja, sezonske sirupe, marmelade in sokove. »Letos opuščamo vinarstvo in smo del grozdja predelali v grozdni sok,« pravi.

INOVATIVNI IZDELKI IN TRŽENJE

V ospredju dela družinske kmetije Malerič, ki je od letos, kot pravi Uroš, vključena tudi v ekološko kmetovanje, so sonaravno, krožno in trajnostno kmetovanje ter inovativni izdelki, kakršne so super testenine – polnovredne in hranljive testenine s spirulino, ki vsebujejo velik delež rastlinskih beljakovin, vitaminov in mineralov.

Inovativni so tudi v trženju. Sodelovali so pri ustvarjanju lokalne kolektivne blagovne znamke Belokranjsko/Bela krajina finest, in ker želijo s svojo ponudbo zajeti širok spekter strank, sodelujejo z lokalnimi ponudniki in tudi s ponudniki od drugod po Sloveniji, ki imajo izdelke, ki dopolnjujejo oz. nadgrajujejo njihovo ponudbo, pripoveduje Anja. Kupcem v Beli krajini, na Dolenjskem in občasno tudi v Ljubljani svoje izdelke sami dostavljajo na dom, povezani pa so tudi s spletno vplivnico Martino, znano kot Mami Hobotnica, ki njihove izdelke trži po celotni Sloveniji. Pri trženju sodelujejo tudi z lokalnimi zavodi in trgovinami, od nedavnega pa imajo na kmetiji butično trgovinico, njeno uradno odprtje načrtujejo decembra. Že več let sodelujejo s številnimi podjetji, za katera pripravljajo poslovna darila, s prodajo na kmetiji pa bodo, kot pravi Anja, darilni paketi na voljo tudi posameznikom.

Članek je bil objavljen v novembrski tiskani številki Dolenjskega lista

Mojca Leskovšek Svete

Komentiraj prispevek

Za komentiranje tega članka morate biti prijavljeni.

Prijava