Toyota GR supra
Supra je zopet postala sinonim za vozniška nebesa
Odkar je Toyota v svoj prodajni program ponovno uvrstila model supra, so ljubitelji prvinskih vozniških užitkov zahtevali tudi izvedbo z ročnim menjalnikom. Sedaj so jo končno dobili!
Petek, 29. april 2022
Toyota GR supra je prav gotovo ena izmed največjih japonskih športnih avtomobilskih ikon, zato so bili dvomi o novi generaciji brez ročnega menjalnika popolnoma upravičeni. Pri Toyoti so nezadovoljstvo ne prav skromno majhnega kroga ljubiteljev avtomobilizma očitno uslišali in tri leta po predstavitvi supri le namenili tudi ročni menjalnik.
Ker gre za dodatek, ki ustreza predvsem športno nastrojenim uporabnikom, je jasno, da so ga ponudili le v kombinaciji s trilitrskim šestvaljnikom, ki ponuja moč 250 kW (340 KM). Dvolitrski štirivaljnik s skromnejšimi 190 kW (258 KM) ostaja zvest le 8-stopenjski avtomatiki, ki je, tako kot oba motorja, izdelek iz nemškega BMW-ja. Za novi menjalnik pravijo, da so ga temeljito predelali in prilagodili potrebam supre, kar pomeni, da gre očitno za zunanji izdelek, verjetno znamke ZF. Kakorkoli, gre za t.i. inteligentni menjalnik, kar pomeni, da med prestavljanjem vozniku nekoliko pomaga z uravnavanjem ravno pravega navora za čim hitrejše in gladko prestavljanje.
Ne le pod motornim pokrovom, ampak tudi v kabini je bilo treba zavihati rokave in predelati sredinsko konzolo. Položaj ročice samodejnega menjalnika namreč ni bil primeren tudi za ročnega, ki zahteva več manevrskega prostora. Težava je bila predvsem v premajhni razdalji med ročico in gumbi za upravljanje klimatske naprave.
Ročni menjalnik ima dodatno prednost v manjši masi (21,8 kilograma skupaj z novimi 19-palčnimi platišči), poleg tega pa so pri posebni različici »lightwight« dodatne prihranke pri masi zagotovili z lažjimi sedeži in avdio sistemom. Vsega skupaj je tako najlažja izvedba supre shujšala za skoraj 40 kilogramov.
Z mislijo na še bolj vrhunske in pristne vozne lastnosti so inženirji dodelali praktično vse komponente GR supre, vključno z vzmetenjem, krmiljenjem, zavorami ter vozno elektroniko.