Alternativne energije
Električni avto s sončnimi celicami z enim polnjenjem prevozil 710 kilometrov, a to je šele začetek
Nizozemski avtomobil na sončne celice je opravil testiranja na stezi v nemškem Aldenhovnu, od leta 2022 ga bo proizvajal finski Valmet Automotive.
Nedelja, 14. november 2021
Pet študentov iz Eindhovna, ki jih združuje strast do alternativnih energij, je leta 2011 ustanovilo ekipo za nastop na tekmovanju World Solar Challenge in ga osvojilo leta 2013, 2015 in 2017. Ti uspehi so jim omogočili financiranje v višini 15 milijonov evrov, s katerimi so že leta 2016 v Helmondu ustanovili podjetje Lightyear. Tri leta kasneje so predstavili prototipno vozilo one, ki obljublja, da lahko prevozi 20 tisoč kilometrov na leto le s polnjenjem s sončno energijo in si s tem v določeni meri zagotovi neodvisnost od omrežja. V naslednjih 24 mesecih je podjetje zabeležilo dodatno rast in si zagotovilo drugi krog vlaganj v višini 48 milijonov evrov. Med njihovimi 200 zaposlenimi najdemo nekaj poznanih imen iz avtomobilske industrije, kot je Philippe Humbrecht, ki je aprila odšel iz McLarna in tu prevzel odgovornost za projekt. Širi se tudi seznam poznanih dobaviteljev, od Bridgestona do Valmet Automotiva, ki postajajo proizvodni partnerji obetavnega zagonskega podjetja. Tako projekt, katerega prednost je, da se je začel dobesedno s praznim listom, lepo napreduje. Toda zdaj je čas, da preizkusimo njihove napovedi.
Petsedežnik, ki v dolžino meri 5,06 metra, v širino 1,9 metra, v višino 1,42 metra, ponuja kar 780-litrski prtljažnik in se ob tem pohvali s količnikom zračnega upora 0,20, je šel v svet. Ura resnice je odbila pred vrati steze v nemškem Aldenhovnu. Tam niti maskirna preobleka ni mogla skriti petih kvadratnih metrov fotovoltaičnih panelov, ki prekrivajo celotno streho in sprednji pokrov. Cilj je bil prevoziti celotni vozni cikel pri hitrosti 85 kilometrov na uro s 60 kilovatnimi urami energije iz omrežja ter ob tem preizkusiti učinkovitost panelov, porabo energije hladilnega sistema, delovanje motorjev v kolesih (rešitev, ki so jo številni proizvajalci opustili) in delovanje programske opreme.
START LETA 2022
Soustanovitelj in direktor podjetja Lex Hoefsloot zagotavlja, da so rezultati testiranj spodbudni. Avtomobil prevozi 710 kilometrov in ob tem porabi 85 Wh/km, kar želijo doseči tudi pri avtocestnih hitrostih. Če bo šlo vse po načrtih s preizkusnimi trki in uradnim voznim ciklom WLTP, bi lahko proizvodnja omejene serije 946 primerkov modela one stekla že poleti leta 2022 in leta 2024 dosegla konkretnejše proizvodne številke. Kar konkretna je tudi cena, ki znaša 150 tisoč evrov.