Tujina

Po 74 letih bo vzletelo zadnje letalo Alitalie

Rim, 14. 10. 2021 10.56 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min
Avtor
Nuša Stegnar
Komentarji
19

V četrtek zvečer se bo zaprlo še eno poglavje v zgodovini italijanskega letalskega prevozništva. V Rimu bo namreč pristal zadnji let dolgoletnega letalskega prevoznika Alitalia. Polet letala s Sardinije na letališče Rim-Fiumicino je predviden ob 23.10.

Po 74 letih bo letalski prevoznik Alitalia prenehal obstajati. Družba je bila ustanovljena leta 1947 in desetletja so blagovno znamko povezovali z italijanskim povojnim gospodarskim razcvetom.

Letalo novega državnega letalskega prevoznika Italia Trasporto Aereo (ITA) pa bo prvič vzletelo v petek. Novi letalski prevoznik velja za naslednika družbe Alitalia, vendar tako italijanska vlada kot tudi Evropska unija upajo, da bo naredil popoln rez s finančno preteklostjo družbe Alitalia.

Alitalia
Alitalia FOTO: iStock

Alitalia od leta 2002 namreč ni ustvarila letnega dobička, prav tako so bili neuspešni drugi poskusi njene rešitve, vključno z iskanjem zasebnih kupcev, med drugim so potekali pogovori z Delto in Lufthanso. Letalskega prevoznika so privatizirali leta 2008, vendar je tudi po tem še vedno potreboval veliko državne pomoči. Leta 2017 je bankrotiral in so ga dali v roke posebnim administratorjem.

Dve poznejši državni posojili sta kršili pravila EU o državni pomoči, katerih cilj je zagotoviti enake konkurenčne pogoje v celinskem letalskem sektorju. Leta 2020 je zaradi omejitev letalskega prometa, povezanih s koronavirusom, letalski prevoznik spet klecnil. Reševanje je Alitalii sicer omogočilo letenje, odprlo pa je tudi pot za ponovno nacionalizacijo italijanskega letalskega prevoznika pod novim podjetjem ITA.

Evropska komisija je septembra dala pritrditev podjetju ITA in v drugi spodbudi odločila, da ITA ne bo odgovarjala za 900 milijonov evrov nezakonite državne pomoči, ki jo je leta 2017 prejela njena predhodnica. Komisija je potrdila tudi, da je 1,35 milijarde evrov, ki jih je vlada vložila v novo podjetje za njegov začetek, v skladu s pravili EU.

ITA bo začela delovati z 52 letali. Letos bodo tam zaposlili do 2.950 ljudi – v primerjavi s 10.000, kolikor jih je bilo v Alitalia. Sprva bo ponujal 45 destinacij in 61 poti, med drugim v Frankfurt, Pariz, London, New York in Buenos Aires.

  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja

KOMENTARJI (19)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

123soba
14. 10. 2021 18.36
+2
Slovenski STROKOVNJAKI so Adrio prodali lopovom, zato je propadla. Italijanski prevoznik je pa priklopljen na državne izdatke, ker se večina italijanov boji leteti z letali in ne zaupajo drugim prevoznikom kot svojim. Mama mia....
JAZsemTI
14. 10. 2021 12.59
+4
Le zakaj je Italijanom v interesu lastni letalski prevoznik. Ker mi smo svojega pokopali...
omega32
14. 10. 2021 13.07
+3
Zato ker dobro vedo, da so multiplikativni učinki letalskega prevoznika veliko višji od same izgube poslovanja. Na žalost izgubo, ki jo povzročamo z zelo slabo povezanostjo Slovenije plačujemo vsi davkoplačevalci.
faganel
14. 10. 2021 13.41
+2
Ker se na tej in bodoči firmi pase precej posameznikov…. kot se je na AA…
omega32
14. 10. 2021 14.02
+1
in sedaj je najboljše kar zapreti vsa državna podjetja, kjer se pasejo posamezniki. Glede na to, da imamo zdravnike, ki se v bistvu pridejo samo štemplati v službo potem pa gredo med službenim časom delat k zasebniku, predlagam da kar zapremo vse bolnišnice, ker se pase nekaj posameznikov..
setisfekšn
14. 10. 2021 12.49
+4
No samo poglejte!italijanska vlada je uložila pozor 1,3 miljarde eur!slovenska jih ni bila sposobna niti 18 miljonov za zagon nove adrije!!
omega32
14. 10. 2021 13.08
+4
Je pa vložila 10 mio EUR za subvencije tujim letalskim družbam, ki nato ali niso letele, ali pa so celo reducirale svoje lete. Naložba, da ji ni para!
faganel
14. 10. 2021 13.43
-2
Italija zabija v AI neskončno keša in še bo, ker imajo posamezniki profit od tega in nihče drug…
omega32
14. 10. 2021 14.00
+4
se pravi država nič ne profitira, če je dobro povezana? Zanimivo razmišljanje, sem skoraj prepričan, da si minister
medo90
14. 10. 2021 12.09
+13
Alenko bi morali najeti za svetovanje. Bi propadla źe veliko prej
Delavec_Slo
14. 10. 2021 12.09
+19
Mogoče se zgledujejo po nas, pri nas vse propade, samo javna uprava cveti!
borec91
14. 10. 2021 11.40
+7
nobena letalska druzba ne more delat dobicka in vse bi se brez subvencij ze davno potopile no skode nebi blo nobene
borec91
14. 10. 2021 11.43
+7
letalski potniski promet nikol ne bo dobickonosen razen ce res napolnis avion po ekonomski ceni podobno je pri nas z zelezniskim potniskim sama zguba
User723439
14. 10. 2021 12.56
+3
V aviaciji, na daljših letih, največ profita prinesejo business in prvi razred. Če recimo upoštevaš, da je letališka pristojbina enaka, je 10 business class sedežev enakovredno 70 economy class (skoraj polovica economy karte je letališka pristojbina). Če jim uspe napolniti business in prvi razred, je potem vse ostalo bolj drobiž in je prihodek celotnega ekonomskega razreda manj kot polovica prihodkov. Drugo je na lokalnih letih, ampak tam so že večinoma polni, vsaj po mojih izkušnjah (sem letel službeno par let zelo pogosto).
Stajerc22
14. 10. 2021 11.30
+10
Ryanair je zakon. 9,99€ v london. Pa vsa leta poslujejo z dobickom (razen lanskega leta, ko so bili vsa letala prizemljena). Mogoce jim uspeva zato, ker niso v drzavni lasti?
omega32
14. 10. 2021 11.33
+13
imaš mnogo nacionalnih letalskih družb, ki poslujejo z dobičkom. Če pa pri nas nastavljajo politični kader na direktorska mesta potem pač rezultatov ne gre pričakovati..
borec91
14. 10. 2021 11.41
+3
Millady
14. 10. 2021 12.00
+8
Posluje z dobičkom, ker služijo na prevozu blaga, zato dovolijo samo ročno prtljago. Njihova letala ne letijo prazna.
soxx
14. 10. 2021 11.29
+5
Isto sranje drugo pakovanje...