Predstavitve

Večnamenski prostornež

Ford Tourneo Custom: slovenska predstavitev

Ford že leta dokazuje, da na področju dostavnikov zelo dobro ve, kako se rečem streže. O tem pričajo tudi številna priznanja, še bolj pa zasebni in poslovni kupci, ki se vračajo po njihova vozila.

Nova platforma

Ford Tourneo Custom (22)Za potniški Custom, ki se uradno imenuje Tourneo Custom, pri zastopniku pravijo, da je kombi z dušo osebnega avtomobila. Morda se takšna oznaka zdi nekoliko poetična, a vendar povzema trend, ki je pri dostavnikih prisoten že kar nekaj časa – iz robustnih delovnih pripomočkov se po udobju, sodobnih pripomočkih in naboru materialov vsaj v svojih potniških različicah vse bolj približujejo osebnim avtomobilom. Kar je konec koncev tudi smiselno, saj so v marsikateri številčnejši ali bolj pustolovsko navdahnjeni družini po izumrtju enoprostorskih modelov dodobra zapolnili praznino. Še najlažje pa so ta prehod prenesli tisti, ki jim takšen prostoren kombi služi tako za službo kot tudi za prosti čas.


Tourneo Custom v številkah – dolžina: 5.050 mm (L1)/5.450 mm (L2), širina z ogledali: 2.275 mm, višina: 1.999 mm, medosna razdalja: 3.100 mm (L1)/3.500 mm (L2), višina vstopa: 393-433 mm.


Kupcev za tovrstne avtomobile pravzaprav ne manjka, zato je bila smiselna tudi investicija v novo platformo, ki je modelu Custom prinesla boljšo funkcionalnost, prilagodljivost, možnost razširitve pogonske palete in vsestransko izboljšanje vozne izkušnje. Med pomembnejše podatke sodijo še tisti o nosilnosti in vlečni zmogljivosti, saj pozitivno izstopajo: dizelske različice imajo nosilnost do 1.011 kg ter vlečno zmogljivost do 2.500 kg (priključno-hibridna: 972 kg/1.850 kg.  električna 829 kg/2.000 kg).

Še bolj vsestranski in prilagodljiv

Tourneo Custom, ki je na voljo v dveh dolžinah, ima v novi generaciji kar nekaj prednosti. Med drugim je zaradi nižje višine vstopa ter integrirane stranske stopnice bolj prijazen za vstopanje, skupna višina vozila pa v osnovi ne presega dveh metrov, kar je dobrodošlo pri uporabi parkirnih hiš.

Ford Tourneo Custom (20)Ne glede na dolžino izvedenke so za prevoz potnikov na voljo tri vrste sedežev za do devet potnikov. Še lepše je, da so sedeži druge in tretje vrste po novem precej lažji za premeščanje in odstranjevanje, hkrati pa so umeščeni v sistem vodil, ki dopušča enostavno prilagajanje potrebam uporabnikov. Individualne sedeže druge vrste je možno posamično pomikati ali obračati v nasprotno smer vožnje, sedenje v tretji vrsti pa je razdeljeno na dva skupna in en ločen sedež. Pritrdišča za otroške sedeže so na voljo na vseh treh sedežih  druge vrste in na obeh zunanjih sedežih tretje vrste.

Potniška kabina poleg tega nudi nove funkcionalnosti za prijetno počutje potnikov, med njimi sta panoramska streha s posebno obdelavo za zaščito pred sončnimi žarki ter električno pomična drsna stranska vrata s prostoročnim upravljanjem (z zamahom noge ob sprednjem kolesu). V takšnem vozilu je praktično nepogrešljiva tudi klimatizacija s tripodročnim nadzorom. Prenovljeno podvozje s povsem novim sistemom neodvisnega zadnjega vzmetenja pa je del serijske opreme vseh različic.

Ford Tourneo Custom (14)Voznikovo delovno mesto je opremljeno z digitalnim prikazom merilnikov, sredinsko je nameščen še 13-palčni zaslon na dotik za prikaz podatkov infozabavnega sistema Sync 4. Slednji med drugim podpira  brezžično povezljivost mobilnega telefona in vmesnikov Android Auto in Apple CarPlay. Uporabnikom je omogočen nadzor in upravljanje določenih funkcij preko aplikacije FordPass, sicer pa za varnost potnikov skrbi nabor Fordovih naprednih asistenčnih sistemov, med katerimi so inteligentni aktivni tempomat, pomoč pri zaviranju med vzvratno vožnjo ter 360-stopinjska kamera za pregled okolice vozila.

Prvič s štirikolesnim pogonom in kot priključni hibrid

Ford Tourneo Custom (8)V pogonski paleti pričakovano prednjačijo dizelske izvedenke na osnovi dvolitrskega dizelskega štirivaljnika EcoBlue. Osnovna je združena s 6-stopenjskim ročnim menjalnikom ali 8-stopenjskim avtomatskim menjalnikom (v L2) in ima 100 kW (136 KM) moči, srednja nudi 110 kW (150 KM) moči in je v L2 na voljo s 6-stopenjskim ročnim menjalnikom, najmočnejša pa premore  125 kW (170 KM) moči in jo na ceniku dopolnjuje izključno 8-stopenjski avtomatski menjalnik. Prav ta izpeljanka je tudi edina, ki ima opcijsko na voljo štirikolesni pogon (za 3.360 evrov doplačila), kar predstavlja novost v ponudbi.

Druga novost je sicer že znani priključno-hibridni pogonski sklop na osnovi bencinskega motorja prostornine 2,5 litra z Atkinsonovim ciklom v povezavi z električnim motorjem s skupno največjo sistemsko močjo 173 kW (232 KM), pri katerem naj bi baterija s kapaciteto 11,8 kWh omogočala več kot 50 km električnega dosega. Naročila za Tourneo Custom PHEV naj bi bila v tem mesecu že odprta, jeseni pa naj bi se pogonski paleti priključil še baterijsko-električni E-Tourneo Custom.

Cene za Tourneo Custom se pričenjajo pri 40.950 evrih za različico 2.0 TDCi (100 kW) s paketom opreme Trend. Več podrobnosti najdete v priloženem aktualnem ceniku.

Besedilo in foto: Urška Mihelič Radolović.

Mnenja uporabnikov

Napiši prvo mnenje!


 
Za volanom dveh bavarskih posebnežev
Ta že ni siva miška