Napovedujemo: BMW serija 7

Neposredni Audijev tekmec je skoraj istočasno korenito prenovil svojo največjo limuzino, ki jo na ceste pošilja v začetku prihodnjega leta. A Bavarci so istočasno razvijali tudi sedmico na električni pogon, ki nosi oznako i7.

BMW je predstavil novo admiralsko ladjo, serijo 7, ki po pričakovanjih izstopa z velikanskimi ledvičkami in dvojnimi lučmi, prvič 
pa bo tudi na voljo kot čistokrvni električar i7. Foto: BMW
BMW je predstavil novo admiralsko ladjo, serijo 7, ki po pričakovanjih izstopa z velikanskimi ledvičkami in dvojnimi lučmi, prvič pa bo tudi na voljo kot čistokrvni električar i7. Foto: BMW

Novi oblikovalski trend s prenovljenega X7 se nadaljuje tudi pri novi seriji 7. Zgornji ozek pas luči z LED tehnologijo služi dnevni osvetlitvi, spodnje laserske matrične luči pa svoje delo opravljajo predvsem ponoči. Trend novega obraza z dvovrstnimi lučmi pa menda ne bo praksa pri manjših modelih. Dvojne luči pa niso edini osvetljeni del na nosu - za doplačilo pri BMW-ju dodajo še osvetlitev rešetk ledvičke, zgornji LED pas, ki služi tudi kot smernik, pa lahko kupec okrasi s kristali Swarovski. Streha je prominentno limuzinska in se ne želi nagibati v smer kupejevskih rešitev. Na zaključku zadnjih vrat je prisoten tudi Hofmeisterjev “obrat”, vendar ta ni del vrat, ampak C-stebrička. Tudi na zadku najdemo nekaj unikatnega v primerjavi z ostalimi modeli - registrska tablica se je preselila globoko v spodnji del odbijača in tako ne kazi zadnje stene limuzine. Konec je tudi z LED trakom med lučmi, ki sta zdaj spet dve ločeni in nepovezani enoti. Med opcijami najdemo tudi dvobarvno zunanjost kot na primer pri maybachu S.

Potujoči kino na zadnjih sedežih

Sedmica je bila vedno na voljo v dveh karoserijskih izvedbah - osnovni in podaljšani L. No, tega je zdaj konec. Serija sedem meri 5,39 metra in je 13 centimetrov daljša od prejšnje generacije L in 25 centimetrov več od mercedesa S. V širino se je avto povečal za pet centimetrov in meri 1,95 metra, proporce pa ohranja višina - avto je z 1,54 metra višji za pet centimetrov. Medosna razdalja je večja za pol centimetra in meri 3,21 metra. Kolesa so pri sedmici velikanska, začne se pri 19 palcih in opcijsko konča pri 22. Prtljažnik je tudi večji in zdaj meri 540 litrov, pri priključnih različicah pa je le 15 litrov manjši. Kot je za tako limuzino primerno, je notranjost posvečena zadnjim potnikom, vrhunec pa je kinematografski zaslon z 31,3-palčno diagonalo, ki se spusti s stropa, upravlja pa se ga z malimi zasloni na kljuki vrat. BMW pravi, da s pravo zatemnitvijo nastane čistokrvni kino občutek. Zaradi zaslona, ki je shranjen vzporedno s panoramsko streho, ta ni pomična. Vrata se odpirajo električno z gumbom, opcijsko lahko to dodamo tudi za sprednja vrata. Estetika notranjosti je šla svojo pot z dvema spojenima zaslonoma, postavljenima izven zelo minimalistične armaturne plošče. Gumbov tam praktično ni, so le okoli iDrive vrtečega gumba na sredinski konzoli med sedežema. Volan ima dva kraka (razen pri M različici) in ni povsem okrogel.

Sedmica je bila vedno na voljo v dveh karoserijskih izvedbah – osnovni in podaljšani L. No, tega je zdaj konec.

Od dizla do elektrike

V Evropi bo prednost najprej dobil električni i7. Slednji bo na voljo kot xDrive60 z dvema elektromotorjema, spredaj premore 190 kW, zadaj pa 230 kW, skupaj torej 420 kW. Do stotice avto pospeši v 4,9 sekunde, končna hitrost je 240 km/h. Baterija ima 101,7 kWh in obljublja do 600 kilometrov dosega. Največja polnilna moč je 195 kW, kar pa je v resnici za tak razred kar povprečno. Spomladi prihodnje leto pa bodo na voljo tudi običajni motorji - dva priključna hibrida in en dizel. Dizel bo blagi hibrid vrstni šestvaljnik 740d z 221 kW (300 KM) in štirikolesnim pogonom. Dva bencinska šestvaljnika bosta del 750e xDrive in 760e xDrive. Prvi premore 360 kW (490 KM) in 700 Nm navora, drugi pa 420 kW (571 KM) in 800 Nm navora. Oba imata 18,7 kWh baterijo, ki naj bi zagotavljala med 80 in 90 kilometrov dosega. Elektromotor pri obeh ima 147 kilovatov moči.


Najbolj brano