kranj, prometna-nesreča, avtobus Svet24.si

Policija išče voznika avtobusa, ki je v Kranju ...

duša Svet24.si

Pogovori s pokojnimi ne izčrpajo, ampak pomirijo

Screenshot 2024-04-25 at 16.31.28 Necenzurirano

Žakelj obrnil ploščo: zdaj ve, da je na ...

milan kucan sr Reporter.si

Razvnete strasti v SD: Milana Kučana razkuril ...

popovic Ekipa24.si

Velika drama kapetana Celja: Po tekmi z Domžalami...

poroka rudi marjetka Njena.si

Marjetko in Rudija razdvojili, a sta našla pot ...

luka doncic Ekipa24.si

Luka Dončić je postal del izbrancev in podpisal ...

Naročilo knjige OZADJE REPORTERJA IN MAGA
Slovenija

Drugi tir: korupcijska tveganja pri načrtovanem odvozu izkopanega materiala

Deli na:
Drugi tir: korupcijska tveganja pri načrtovanem odvozu izkopanega materiala

Vizualizacija mostov drugega tira železnice Divača-Koper. - Foto: arhiv Reporterja

Projektni svet za civilni nadzor nad izgradnjo drugega tira med Divačo in Koprom znova opozarja na pomanjkljivosti projekta. Moti ga predvsem, da ni zastavljen na način, da se hkrati zgradita dve progi, staro pa bi ukinili. "Izrazito veliko korupcijsko tveganje" člani sveta med drugim vidijo pri načrtovanem odvozu izkopanega materiala.

Temeljna pripomba projektnega sveta glede noveliranega investicijskega programa se po besedah njegovega predsednika Jadrana Bajca nanaša na dvotirnost. "To seveda ne pomeni, da se vse naredi takoj, se pa mora skladno z nekim terminskim planom definirati in v doglednem času izvesti," je dejal na današnji novinarski konferenci.

Na pomembnost hkratne izgradnje obeh tirov je opozoril tudi član sveta Damir Josipovič. "Vemo, da se hkrati na projektu že širijo servisne cevi na polno širino, ki omogočajo dvotirnost. To je neke vrste kriminal, da se ne dela obojega hkrati," je bil kritičen.

Nov investicijski program sicer investicijsko vrednost projekta ocenjuje na 743,58 milijona evrov brez DDV. Bajec je med drugim izpostavil, da je "izrazito previsok strošek" namenjen intelektualnim storitvam, kot sta nadzor in projektiranje. Na tej postavki je predvidenih 125 milijonov evrov.

"Znotraj tega je okoli 60 milijonov predvidenih za nadzor in nadzor nadzora. Menimo, da je tu vsaj za tretjino prekoračena normalna vrednost in da si je nekdo s takimi številkami odprl zlat rudnik za naslednjih deset let," je dodal podpredsednik projektnega sveta Emil Milan Pintar.


Člani sveta so se dotaknili tudi terminskega načrta. "Menimo, da bi moral imeti projekt obvezujoč terminski plan, saj ni vseeno, kdaj se proga naredi," je dejal Bajec in izpostavil, da je bilo sprva načrtovano, da bo proga v uporabo predana v začetku leta 2026, nov terminski plan pa predvideva, da se bo to zgodilo avgusta tistega leta.

Pintar je opozoril tudi na pomanjkljive načrte glede izkopanega materiala pri gradnji drugega tira. "Ta postavka je v prejšnjem in sedanjem investicijskem programu vredna 50 milijonov evrov. Če za 50 milijonov evrov ne podate natančnega investicijskega dela, potem je nekaj narobe. Ocenjujemo, da gre za izrazito veliko korupcijsko tveganje," je dejal.

"Metodologija je zelo šibka in zelo netransparentno predstavljena. Če pogledamo načine izračunov, ni popolnoma jasno, na kakšen način so bile nove stopnje donosnosti tega projekta izračunane," je nov investicijski program komentiral Josipovič.

Prav tako so civilni nadzorniki pozvali k ponovnemu premisleku glede elektrifikacije proge. Kot so poudarili, se vsi okoli nas odločajo za izmenični tok, mi pa gremo v enosmernega. "Odločili smo se za nekaj, kar bo v 30 letih popolnoma zastarelo," je dejal Pintar.

Bajec je med drugim opozoril še, da projektni svet dokumente dobi v obravnavo, ko so jih pristojni organi že sprejeli, kar ni namen ustanovitve projektnega sveta za civilni nadzor.