Znanost in tehnologija

Na hackathonu zmagala aplikacija, ki pomaga najti najboljša javna stranišča

Ljubljana, 28. 04. 2024 16.40 | Posodobljeno pred 14 dnevi

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 4 min
Avtor
Kaya Kamenarič
Komentarji
10

Na 10. obletnici največjega slovenskega univerzitetnega hackathona so se znova izkazale tekmovalne ekipe, ki so v okviru 24-urnega maratona razvile širok spekter projektov, od spletnih in mobilnih aplikacij do iger in naprednih tehnologij, kot je strojno učenje. Zmagovalna ekipa je pripravila inovativno spletno aplikacijo, ki uporabnikom pomaga najti najboljša javna stranišča v bližini. Sicer pa so tekmovalci pripravili še pametno kolebnico, platformo, ki omogoča dostop do kakovostnih zapiskov in mentorjev in orodje za preprečevanje poplav, ki s pomočjo računalniškega vida zaznava ovire na slovenskih rekah.

Minuli konec tedna je potekal DragonHack, največji slovenski univerzitetni hackathon. Ta letos slavi svojo deseto obletnico, potekal pa je pod častnim pokroviteljstvom predsednice Republike Slovenije dr. Nataše Pirc Musar. Gre za 24-urni maraton inovacij, ki vsako leto privabi kreativne mislece, inženirje in razvijalce, ki med seboj tekmujejo v razvoju inovativnih rešitev.  

DragonHack je član lige Major League Hacking (MLH), globalne organizacije, ki združuje hackathone po vsem svetu in vsako leto podpre več kot 300 dogodkov v več kot 90 državah, s skupno udeležbo preko 500.000 razvijalcev.

"Udeleženci imajo priložnost delati z najnaprednejšimi tehnologijami, se povezati z vodilnimi podjetji v tehnološki industriji, izboljšati svoje tehnične veščine in stkati nova profesionalna prijateljstva," pravi organizator dogodka, ki dodaja, da so udeležencem na voljo tudi izobraževalne delavnice in predavanja, ki jih vodijo vodilni strokovnjaki iz industrije. 

Tekmovalne ekipe, ki so sestavljene iz treh do štirih članov, so pripravile raznolik nabor inovativnih projektov, ki z uporabo tehnoloških rešitev za rešujejo različne izzive ali izboljšujejo vsakdanje življenje. Ekipe so uporabile napredne tehnologije, kot so umetna inteligenca, računalniški vid, senzorji, pametni algoritmi in spletni vmesniki za dosego svojih ciljev.

Letos je na DragonHacku moči merilo več kot 160 udeležencev, razdeljenih v 44 ekip, ki so se borili za prestižne nagrade in priznanja. "Ta dogodek ne prispeva le k slovenski tehnološki skupnosti, temveč potrjuje tudi svoj sloves kot kritično vozlišče za mlade inovatorje v regiji," dodaja organizator. 

Aplikacija, ki uporabnikom pomaga najti najboljša javna stranišča v bližini

Zmagovalna ekipa DragonHacka 2024 je pripravila inovativno spletno aplikacijo, ki uporabnikom pomaga najti najboljša javna stranišča v bližini in izboljša izkušnjo z vključitvijo zanimive kratkočasne igre. 

"Dodaten bonus aplikacije je, da več kot uporabniki igrajo igro in uporabljajo aplikacijo, večji vpliv imajo na ocene stranišč. Tako imajo izkušeni uporabniki, ki znajo učinkovito izkoristiti čas na stranišču, možnost, da svoje ocene in priporočila delijo z ostalimi, kar zagotavlja koristne informacije za skupnost," so sporočili organizatorji. 

Sicer pa so tekmovalci med drugim ustvarili še pametno kolebnico, ki omogoča različne izzive, meritve in zabavne igre. Druga platforma študentom omogoča dostop do kakovostnih zapiskov in mentorjev z le nekaj kliki, hkrati pa mentorjem omogoča promocijo njihovih storitev. Še ena skupina je ustvarila orodje za preprečevanje poplav, ki s pomočjo računalniškega vida zaznava ovire na slovenskih rekah. Nastala pa je tudi Spletna platforma za trgovanje z nafto, ki združuje strojno učenje s podatki iz preteklosti in živimi podatki iz sledenja naftnim tankerjem.

Projekte je ocenjevala strokovna žirija: Oto Brglez, izkušeni tehnični vodja in ustanovitelj tehnološkega podkasta Ogrodje; Katarina Pivko, specialistka za mentorstvo in vodenje projektov v zdravstveni in visokotehnološki industriji, s poudarkom na komercializaciji znanstvenih raziskav; ter Bernard Grum, ekspert za računalništvo, poslovno informatiko in podjetništvo, z bogatimi izkušnjami v mentoriranju startupov. "S tako raznoliko žirijo so lahko udeleženci prejeli dragocene povratne informacije in vpoglede v svoje projekte," je prepričan organizator dogodka. 

"Kadar koli je naša ekipa naletela na izziv, smo se lahko zanesli na mentorje"

Da so izjemno ponosni na rast in povezanost DragonHack skupnosti, sta povedala Eva Tisaj Žnidaršič in Matevž Černe, ustanovitelja in glavna organizatorja dogodka. "Na letošnjem dogodku so udeleženci pokazali izjemno predanost in fokus, saj so 24 ur neprekinjeno delali na svojih rešitvah," sta povedala. 

DragonHack 2024
DragonHack 2024 FOTO: Ana Polančec

Marko, eden od udeležencev, je poudaril izjemno podporo, ki so jo prejeli od mentorjev. "Čeprav smo imeli vso pozornost na projektu, so prišli do nas in nam svetovali. Prav tako so bili vedno na voljo za odgovore na naša vprašanja, pomagali so nam razumeti širšo sliko in predlagali inovativne rešitve. Kadar koli je naša ekipa naletela na izziv, smo se lahko zanesli na njihove odlične nasvete in vodstvo," pravi. 

DragonHack je navdušil tudi Tiana, ki se je dogodka udeležil prvič. "Kvaliteta mentorjev je bila izjemna; bili so zelo v pomoč s svojimi nasveti in napotki, prav tako so nam dali dober vpogled v industrijo dela. Cenil sem tudi možnost interakcije z različnimi podjetji v sproščenem vzdušju, kar je bil zame zagotovo eden od vrhuncev dogodka," razlaga. 

Na uspeh dogodka pa kaže tudi kar nekaj večletnih sponzorjev (Outfit7, Zerodays, Plume, LeanIX, Be-terna, Celtra). Podjetje Celtra pravi, da je "vsak dogodek na fakulteti dober, vendar je DragonHack vedno najbolj zanimiv, zato se ga vsako leto z največjih veseljem udeležimo. Verjetno celo predstavlja osrednji dogodek v letu." V podjetju HYCU so že drugo leto zapored organizirali druženje ob karaokah, v podjetju Endava so bili zadovoljni tudi zaradi organizacije dogodka za otroke, saj so tako lahko prišli tudi zaposleni, ki sicer ne bi imeli časa.  

Prvič so se kot partnerji dogodka udeležila še podjetja Easy.bi, Ixtlan Team, Landis+Gyr, Qlector, MESI in Sellestial. "Definitivno nismo pričakovali tako sproščenega vzdušja in odprte komunikacije, nismo vedeli, da so študenti tako zelo angažirani z vprašanji, na katera smo z veseljem odgovarjali," pravijo v Ixtlan Team, v podjetju Qlector sta se dogodka udeležila predhodna udeleženca, ki sta bila letos v vlogi mentorjev. "Zelo zanimivo je bilo videti, koliko zanimivih rešitev je nastalo, vsako leto se prepoznajo v novi trendi idejah. Veseli naju, da sva lahko pomagala udeležencem pri usmeritvah in jim svetovala, na kaj se morajo osredotočati."

  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja

KOMENTARJI (10)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

Jon Bacek
02. 05. 2024 20.04
Ko te pritisne, te ne zanima kje je najboljši wc, ampak kje je najbližji.
proofreader
29. 04. 2024 08.44
+3
Ko te bo tiščalo, boš moral najprej namestiti aplikacijo?
MojsterSplinter
29. 04. 2024 09.41
+1
Tako, ja. Za nas stare, ki se nam to zdi bolano, pa bo (seveda ob predhodni namestitvi) na voljo E-plenica.
Qwerty
28. 04. 2024 19.48
+1
Pri vsem trudu ostalih zmaga aplikacija katero igraš ko serješ? To že imamo, imenuje se facebook, zaposleni preživijo z to igrico kar lep čas na službeni školjki.
Jojac Von Kekebau
28. 04. 2024 19.04
+3
Sem sprobal, pa mi samo stavbo Državnega Zbora vn meče??
thetech
28. 04. 2024 19.09
-3
Pig Brother
28. 04. 2024 18.22
+5
Dobra ideja, samo stranišča morjo bit...ki jih ni
Inred
28. 04. 2024 18.18
+4
V Lj ti najde edino Cankarjev dom 🤣🤣
MojsterSplinter
28. 04. 2024 17.21
+0
Predlagam ime "E-sranje"
JApajaDAja
28. 04. 2024 17.36
+6
dz r slo, dača,prcedniška palača, magistrat v lj,kakšna pisarna poslanske skupine.....?