Tujina

Putin svari pred možnostjo zmanjšanja dobav plina v Evropo

Teheran, 20. 07. 2022 10.58 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min

Ruski predsednik Vladimir Putin je na novinarski konferenci v Teheranu dejal, da se lahko, v primeru da Gazprom iz Kanade ne dobi popravljene turbine, ruske dobave plina v Evropo zmanjšajo za polovico. Opozoril je še, da bi načrt Zahoda za omejitev cen ruske nafte destabiliziral svetovni trg in povzročil rast cen. "Slišimo nekaj norih idej o omejevanju količine ruske nafte in omejevanju cen ruske nafte," je dejal Putin. "Rezultat bo (...) dvig cen. Cene bodo poskočile v nebo," je prepričan.

Vladimir Putin
Vladimir Putin FOTO: AP

Putin je v iranski prestolnici, kjer se je pred tem srečal z iranskim in turškim kolegom, dejal, da so se evropske države usmerile v "netradicionalne vire energije", za svoje težave pa naj bi po njegovih besedah skušale okriviti Rusijo.

Poudaril je, da ruski energetski velikan Gazprom izpolnjuje svoje pogodbene obveznosti, ni pa še prejel dokumentacije o dobavi plinske turbine za plinovod Severni tok 1, ki je na popravilu v Kanadi. Brez nje naj bi se dobave plina v Evropo znižale za okoli polovico.

Plinovod Severni tok 1, ki se nahaja na morskem dnu Baltika in povezuje Rusijo in Nemčijo, ima dnevno zmogljivost približno 167 milijonov kubičnih metrov plina, Gazprom pa je prejšnji mesec to količino zmanjšal na 67 milijonov kubičnih metrov na dan. Poleg tega je plinovod trenutno zaprt zaradi letnega vzdrževanja, ki naj bi se končalo v četrtek. 

Putin se je na novinarski konferenci dotaknil še domnevnega mirovnega dogovora z Ukrajino. Zatrdil je namreč, da so z Ukrajino konec marca v Istanbulu "praktično dosegli sporazum, le parafirati ga je bilo treba", vendar po umiku ruskih enot iz osrednjih ukrajinskih regij ukrajinska vlada ni želela izvajati dogovorov, trdi ruski predsednik.

Kot je dejal, sta poleg Turčije posredniško pomoč ponudili tudi Savdska Arabija in Združeni arabski emirati. "Že želja, da bi prispevali k tej plemeniti nalogi, je veliko vredna," se je zahvalil Putin.

Po poročanju agencije Tass Rusija vztraja pri paketnem dogovoru v zvezi z ukrajinskim izvozom žita. "Že od samega začetka smo rekli, da (...) bomo pomagali pri izvozu ukrajinskega žita, vendar vztrajamo, da je treba odpraviti vse omejitve, povezane z morebitnim izvozom ruskega žita," je še opozoril Putin.

Putin je na torkovem srečanju s turškim kolegom Recepom Tayyipom Erdoganom dejal, da v okviru pogovorov o žitu "vsa vprašanja (...) še niso rešena, vendar je dobro, da je bil dosežen napredek". Erdogan je dejal, da je bilo rusko stališče na teh pogovorih "zelo pozitivno in konstruktivno", še navaja Tass.

Ruski voditelj je opozoril še, da bi načrt Zahoda za omejitev cen ruske nafte destabiliziral svetovni trg in povzročil rast cen. "Slišimo nekaj norih idej o omejevanju količine ruske nafte in omejevanju cen ruske nafte," je dejal Putin. "Rezultat bo (...) dvig cen. Cene bodo poskočile v nebo," je prepričan Putin. 

  • image 4
  • image 5
  • image 6
  • image 1
  • image 2
  • image 3

KOMENTARJI (596)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

minnaema@yahoo.com
22. 07. 2022 16.22
-3
Hudo je,da je CELOTNA EUROPA se zanašala na RUSKI PLIN in nafto - namesto, da bi se postavili NA LATNE NOGE ......!
liklir
21. 07. 2022 09.30
+1
Ne razumem. EU je kakšnih par mesecev nazaj sama odpovedala ruskemu plinu, Ukrajina je sama zaprla plinovod, po kateremu prihaja plin tudi v EU. Zdaj pa je taka panika. Na katerih substancah pa EU voditelji, da krivijo Putina? Samo bo izpolnil želje EI in ZDA ha ha ha ha Cirkus
dober-man
20. 07. 2022 21.38
+0
rusoljubci a veste kaj pravijo psihiatri na pojavo in mimiko Putina? ne veste in bolse da ne! naj vam nekaj malega zaupam, nekontrolirana hoja, zatecen obraz, trzanje obraznih živcev, psihoticni nasmeh, ko je stisnjen v kot...
Covid 19
20. 07. 2022 21.20
+1
Putin bo gledal vsak gram plina spraviti v promet,to bodo storili potiho. Imam sošolca, kateri ima rusinjo za ženo, živi tu in dela preko spleta za neko firmo v rusiji, občasno pa gre tja in pravkar se je vrnila.Rekla je, da so sankcije konkretno zdrmale rusijo,da se revščina širi s svetlobno hitrostjo,a da kritika in protesti niso dovoljeni, nekako vsi se moramo boriti, četudi z revščino, ali pa jim grozi zapor. Zapori pa so že itak prepolni političnih zapornikov.. Tako, da ne povzdigujte Putina v oblake.. Jasno,da tudi Amerov ne..
Marcus Aureliuss
20. 07. 2022 21.18
+7
Opostite, samo jaz ne morem podpirati neonacistično Ukrajino in imperialistično Anglijo ali ZDA. Res ne morem in ne bom.
nikhrast
21. 07. 2022 15.32
-5
marre
20. 07. 2022 21.08
+3
Samo kot zanimivost kako gre Rusiji super in kako nič ne trpi, prodaja novih avtomobilov v letu 2021 je v mesecih od januar-junij znašala 870,749, medtem, ko je prodaja novih vozil v letu 2022 v mesecih od januar-junij znašala 154,533... Kar je year in year padec 82%... Medtem ko je proizvodnja vozil v Rusiji samo v maju padla za 97% glede na prejšne leto..
AntiMarksist
20. 07. 2022 21.39
-2
Tezko prodas avtomobile ce jih ne mores uvozit ali proizvest, ker nimas delov iz zahoda. Dobro da so kitajci in korejci pripravljeni pomagat, ane..
nikhrast
21. 07. 2022 15.35
-2
Gledam video kako Rusi izdelujejo nek Lada model, nobenih chipov, tako ne morejo inštalirati novejšo tehnologijo kot airbage.
marre
20. 07. 2022 20.58
+6
Najbolj smešni in hkrati žalostni so komentarji v stilu "Slava Rusiji", "Slava Putinu", "Putin upam da sesuješ EU" itd... Kot, da ti ljudje, ki to pišejo ne premorejo toliko možganov, da niso sami ugotovil, da živijo na tem zahodu oz EU, da je politika Putina direktno udarila po njihovi oz naši draginji in pa kaj bi pomenil dejanski razpad EU... Če pomnite še Grčija ni hotla zapustit evro-območja in prevzet nazaj drahmo, ker so ekonomisti povedal, da bo standard povprečnega Grka padel vsaj za polovico, oz se bodo čez noč vrnili 25 let nazaj.. Nekaj podobnega bi se zgodilo danes, samo še na 20x večji ravni, če recimo razpade EU... Standard Slovenije pade na standard današnje Srbije... Mogoče si pa nekateri priseljenci tu gor želijo počutiti kot doma kaj pa vem...
AntiMarksist
20. 07. 2022 21.10
-6
V casu Hitlerja, med WW2.. Ali bi podpiral Nemce?
Preprosti
21. 07. 2022 08.18
+1
"AntiMarksist" A če bi tebi nekdo ustrahoval otroke a bi mirno gledal? In to je jedro problema nacijev v Ukraini proti ruskim prebivalstvu, ki tam živijo. Točno to se je tam zgodilo, jenkiji pa nam konstantno vsiljujejo sliko da so Rusi agresorji. Zraven pa so nacije podžigali nestrpnosti. Poznajo prijeme kako sprovocirati oba naroda da bodo oni imeli koristi, A sem ti dovolj ponazoril jedo problema?
manga
20. 07. 2022 20.51
+7
Nekaj ne štima,nekdo laže. Pred mesecem ste pisali o hudi Putinovi bolezni.
koral45
20. 07. 2022 20.55
+2
Saj je v glavi zelo bolan, to je neozdravljivo.
manga
20. 07. 2022 21.22
-4
koral45
20. 07. 2022 21.55
+3
manga, v tisti iz katere si ti, sigurno ne!
Senzor
20. 07. 2022 20.45
+5
Ali Evropa ponovno prevzema hiklerjevski način vladanja.
marre
20. 07. 2022 20.50
+2
Ne.. Na žalost pa Rusija ponovno prihaja v čase Stalinovskega načina vladanja in delovanja...
Ate_ist
20. 07. 2022 21.04
-3
za časa stalinovega upravljanja je imela rusija najvišjo rast v zgodovini človeštva. in ravno zaradi tega se tako laže o stalinu in kakor o njegovih represijah. da raja ne bi videla alternative trenutnemu ekonomskemu režimu. inflacijo lahko reguliraš na dva načina. prvi je vsem znan devalviraš denar in s tem zmanjšuješ kupno moč ljudem. stalin je ubral drugo pot; letno pocenitev vseh strateških produktov za potrebe državljanov. in ljudje so iz leta v leto bolje živeli. mimogrede v sovjetski zvezi so talone za hrano po vojni ukinili prej kot v britaniji. pa vsi vemo, koliko je bila katera od obeh držav v vojni prizadeta.
nikhrast
21. 07. 2022 15.44
-3
aty, pa kaj klamfaš, to še za smeh ni. Sovjetska zveza, kot Rusija zdaj, sta vedno živela v revščini, poglej GDP per capita.
dober-man
20. 07. 2022 20.34
-5
cuj ti psihic ruski, mene ne moreš ustrahovati in izsiljevati, ker s takimi psihoti hitro opravim!
manga
20. 07. 2022 20.33
+5
EU nima svoje lastne zunanje politike,to v celoti dirigirata ZDA in VB.
nikhrast
21. 07. 2022 15.47
-3
EU ima pa ekonomsko moč, samo poglej kako je Slovenija odvisna od EU ekonomije.
Rains
20. 07. 2022 20.23
-5
Par let bo draginja dokler se evropa je zdrami in ustrezno diverzificira vire, kar bi morala narediti že pred 10 leti. Kater osel se lahko postavi v takšno odvisnost od ene same države, ki je povrh vsega Rusija, večno znani rival in nasprotnik Zahoda? Še jaz sem vedel, da če bodo kdaj padale bombe po Evropi, bodo ruske. Ampak voditelji pa tega niso vedeli. Hja, lepa lekcija.
sse1
20. 07. 2022 20.25
+8
seveda smo vedeli da bo amerika sjebala evropo
AntiMarksist
20. 07. 2022 20.26
-1
Rusija je svoj cas resno predlagala da se pridruzi NATU. Seveda so americani rekli NE..
dober-man
20. 07. 2022 20.36
+0
bilo je obratno, Putin je to vzvišeno zavrnil.
nikhrast
20. 07. 2022 20.39
-3
Pa zakaj se niso priključili svetovnemu gospodarstvu, tako ko se je Kitajska. Šibka točka Rusov je ekonomija, problem je korupcija, pa skorumpirana sodišča.
Ate_ist
20. 07. 2022 20.45
+3
nik to povej senilnemu ameriškemu predsedniku. po njegovih besedah putin dviga ceno bencina in davke. in kako že njegov sin? korupcija je vedno največja okoli tiskarskega stroja. in največjega ima prav amerika. pa kaj bi to vedli tam severno od njih, ko morajte loviti revne brezdomce za humano evtanazijo
MiskoPol
20. 07. 2022 20.45
+6
Rains, današnji čas zahteva, da "si odvisen" ali pa propadeš, ker nisi konkurenčen. Si videl primer odvisnosti od kitajskih čipov? Pa sedaj od ruskega plina? Pa od arabske nafte? Lahko dobavo diverzificiraš, vendar ne boš več konkurenčen tistemu, ki "je odvisen". Kako si ti predstavljaš dve sorodni podjetji, od katerih ena dela s poceni plinom, druga pa s trikrat dražjim? Res misliš, da bo to drugo dolgo zdržalo na trgu?
Ate_ist
20. 07. 2022 20.57
-1
misko ti jaz povem da bo, ker bodo imeli delavci petkrat nižje plače.
MiskoPol
20. 07. 2022 21.07
+2
Ate_ist, te nisem razumel. Imaš Pivovarno Laško in Union, ena "je odvisna" in dela s poceni surovino (karkoli že to je), druga pa s trikrat dražjo. Bo druga preživela?
Omas1313
20. 07. 2022 20.20
-2
Boli me patka slava ukrajini😂
Ate_ist
20. 07. 2022 20.54
+4
morda nisi vedel; v iskalnik vpiši Volyn massacre in si oglej fotografije. s to tvojo slava ukrajini dejansko prav to podpiraš. to je ideologija dan današnjga režima v kijevu in nacionalistov
Ate_ist
20. 07. 2022 21.07
+0
in s tem nacističnim pozdravom ne hodi okoli poljakov, ti znajo momentalno izdelati plastično operacijo face.
anatomija
20. 07. 2022 20.14
+1
Pa koga zanima ruski plin . jaz ga ne potrebujem .
AntiMarksist
20. 07. 2022 20.18
+5
Ate_ist
20. 07. 2022 20.41
-5
plin je glavna surovina za umetna gnojila. tega nisi vedel? s čem bodo kmetje gnojili? kakšna bo cena hrane? po zahodni evropi deluje mnogo plinskih elektrarn, ki nadomestijo sončne elektrarne v trenutku, ko zmanjka sonca ali pa vetrnice ko upade veter. nobena druga elektrarna ne more tako hitro odreagirat na izpad proizvodnje elektrike. temu primerno boš sedel v temi ali ob svečah? golob bo raje elektriko izvozil v nemčijo po visoki ceni kot jo prodal tebi po socialki. in kaj misliš koliko plina gre za proizvodnjo stekla ali pa izdelavo avtomobilov. in ko se sesuje nemško gospodarstvo bo veselo tudi v sloveniji. norveška pa iz leta v leto načrpa manj plina. rusom pa se smeje. miler je lepo povedal izvoz v evropo se jim je zmanjšal za 10 do 20% a so cene skočile za nekajkrat. evropa pa dejansko nima kje kupiti plina. v ameriki je v zadnjih nekaj mesecih zgorelo 18večjih obratov ogljikovodikov. sami imajo težave in nespametniki živijo v utopiji ko mislijo da bo amerika nadomestila izpad ruske dobave. edina rešitev če nočemo ruskega plina je, da ukinemo industrijo evrope. kaj to pomeni? selitev narodov nazaj v afriko. tudi tradicionalno evropskih. levi bodo končno siti.
BuenosAires
20. 07. 2022 20.09
+3
Če prav razumem iz teh vaših komentarjev dela Putin junaško delo, bodoči kandidat na Nobelovo nagrado za mir? To je vprašanje za poznavalce razmer.
AntiMarksist
20. 07. 2022 20.20
+1
Ja. Prvi politik, ki (zaenkrat tako izgleda) bo ustavil neokonzervativce in njihov projekt za novo amerisko stoletje. Obstaja razlog zakaj americani vlecejo poteze za vojno v Iranu in Tajvanu. Ukrajina ze gori..
Niknames
20. 07. 2022 20.25
+1
robi. To so novodobni odrešitelji, humanisti, mirovniki.. jezdeci svetlobe..Ne razumemo mi to, v ozadju so medplanetarni premiki😎
AntiMarksist
20. 07. 2022 20.32
-1
Drugace se dogajajo dramaticni geopoliticni premiki. Vse "zahodu prijateljske drzave" so dale jasno vedeti, da so casi ko se morajo obnasati kot ponizni vazali minili..
Maribor?an 1
20. 07. 2022 20.07
+4
Kdo koga izsiljuje. USA izsiljuje Rusijo preko EU in kje smo????? Jaz osebno takoj prestopom k Rusiji
sse1
20. 07. 2022 20.14
+4
tocno to....naj zapre ze to pipo ,da placujemo plin po ameriski ceni!
slayer2
20. 07. 2022 20.06
+5
Uni bi pa še kar sankcije nabijal!!! Strel v obe koleni,pa to!!!
MiskoPol
20. 07. 2022 20.10
+6
Slayer, Orban to imenuje strel kar v pljuča.
MarkoG.
20. 07. 2022 20.01
-1
Pitina cimprej fentat pa bo mir vekomaj
guruguru
20. 07. 2022 20.26
-2
nora_ovca
20. 07. 2022 19.43
+9
Gdaj boste dojel, da vse niti vleče Amerika in da ima Amerika VEDNO plus od konfliktov povsod?🤮
AntiMarksist
20. 07. 2022 19.48
-3
matjaz1230
20. 07. 2022 20.52
+1
Kdo ti je pa to povedal. Verjetno putko?😘
delfin11
20. 07. 2022 19.39
+7
Vse bolj se mi zdi,da bo Putin uvedel sankcije EU..ne pa Europa Rusiji.hehe.p.s.res je Putin kriv za vojno sam te sankcije Rusiji so bolj dodatni zaslužek.evropa pa naj....
ivan res grozni
20. 07. 2022 19.46
-4
ZDA zlahka nadomestijo ruske energente. Putinove sankcije so strel v koleno. Res da ima EU težave vendar je tudi res, da mora energente namenjene Kitajski Rusija prodajati po polovični ceni. Zaradi sankcij Rusije EU bodo Kitajci izsilili celo tretjinsko ceno.
AntiMarksist
20. 07. 2022 19.50
+1
Rusom je vseeno za ceno nafte. Kar pa jim je pomembno pa je da imajo hrbet krit s strani Kitajcev. In na tem podrocju jim to uspeva.
matjaz1230
20. 07. 2022 20.56
Verjetno so zato uradne napovedi Rusije ,da bo njihov gospodarski padec(nazadovanje) samo 8% ?
AntiMarksist
20. 07. 2022 21.15
-2
Dokler ni katostrofalne krize v Rusiji se Rusi ne sikirajo. Vprasanje Ukrajine je eksistencno vprasanje in bodo pripravljeni sprejeti marsikatero zrtev.